17-12-2019, 11:05 AM
Hehh, kui ma oma esimese Jaguari ostsin, siis kah lugesin neid inglaste kodukootud nalju, et "Kui Lucas tuli, siis valgus kustus" jne, AGA pärast juba viienda auto taastamise lõpetamist, millel Luuka elekter peal oli, sain aru, et pole sel Luukal äda midagi.
Kõik on lihtne, elementaarne, ok, kaitsmeid ja releesid eriti ei armastata, aga asi toimib.
Loomulikult, kui originaalis on esituled läbi lüliti ja ilma releeta ning max. 2X45W ette nähtud, siis sinna mingit 2X60W halogeene + 2X100W lisakaugeid otse, ilma lisareleeta taha panna oleks lollus ja lüliti annab kohe saba.
Sest ta polegi mõeldud selliseks koormuseks.
Teine Lucase asjadega on see meeldiv point, et peaaegu KÕIKE on täna saada. Nad ise seal saarel tegelikult armastavad seda ja toodavad neid enamus osasid tänapäevani.
Seevastu, mine proovi kuskilt näiteks Boschi elektrisüsteemi pulkkaitsmetega kaitsmekarpi osta näiteks VW Golf 1-le. Lootusetu.
Või, minupärast kasvõi MB W143-le, sama lootusetu.
Land Rover Series 2 kaitsmeplokk sisaldab 4 kaitset ja maksab uuena 10€. Jaguaritele pole seda ka vaja olnud, ei tea hinda. (üks neist oli 1955a!)
P.S. Meenus: üks Luuka inertsstarter on küll ette juhtunud, mis nagu seest ja väljast oli terve, kõik mõõtetulemused vastasid nõuetele, lühiseid polnud, aga jõudu starteril ei olnud. Nagu aku pinge alla 12,5 langes, enam ringi ajada ei suutnud ja see lõpetas küll vanarauas. Asemele läks tänapäevane, kojamehe mootori suurune starter vaheplaadiga, polnud küll OE, aga mootorit keeras nii, et sellega sai vabalt edasi sõita.
......
Karpadest.
15a tagasi taastatud ja pärast seda paika regullitud SU-d, kütusekulu tehase normist pisut väiksem, keegi pole rohkem ühtegi kruvi puutunud, kõik töötab, läbisõit ca 40000km.
Ma näeks ainult ühte põhjust nende vahetamiseks pritse vastu: kui tõesti mootorit pisut tuunida, siis ehk on pritse parem variant ja vblla karpad ei tule sellele järeleaitamisele ("ökonoomselt") järgi.
Muid põhjuseid ma küll ei näe.
...........
Aga teemasse ka: ülilahe putukas. Tõsine klassik.
Keegi vist on juba need koledad USA stanged eurodeks tagasi ümber teinud? (need seal armastasid ju kiirusega 5 miili/h vastu seina sõita)
Kuidas tal roolikeeramisega lood on? Ega see ridakuus vast kõige kergem mootor maailmas ei ole ja roolivõimu neil vist originaalis ei olnud?
.
Kõik on lihtne, elementaarne, ok, kaitsmeid ja releesid eriti ei armastata, aga asi toimib.
Loomulikult, kui originaalis on esituled läbi lüliti ja ilma releeta ning max. 2X45W ette nähtud, siis sinna mingit 2X60W halogeene + 2X100W lisakaugeid otse, ilma lisareleeta taha panna oleks lollus ja lüliti annab kohe saba.
Sest ta polegi mõeldud selliseks koormuseks.
Teine Lucase asjadega on see meeldiv point, et peaaegu KÕIKE on täna saada. Nad ise seal saarel tegelikult armastavad seda ja toodavad neid enamus osasid tänapäevani.
Seevastu, mine proovi kuskilt näiteks Boschi elektrisüsteemi pulkkaitsmetega kaitsmekarpi osta näiteks VW Golf 1-le. Lootusetu.
Või, minupärast kasvõi MB W143-le, sama lootusetu.
Land Rover Series 2 kaitsmeplokk sisaldab 4 kaitset ja maksab uuena 10€. Jaguaritele pole seda ka vaja olnud, ei tea hinda. (üks neist oli 1955a!)
P.S. Meenus: üks Luuka inertsstarter on küll ette juhtunud, mis nagu seest ja väljast oli terve, kõik mõõtetulemused vastasid nõuetele, lühiseid polnud, aga jõudu starteril ei olnud. Nagu aku pinge alla 12,5 langes, enam ringi ajada ei suutnud ja see lõpetas küll vanarauas. Asemele läks tänapäevane, kojamehe mootori suurune starter vaheplaadiga, polnud küll OE, aga mootorit keeras nii, et sellega sai vabalt edasi sõita.
......
Karpadest.
15a tagasi taastatud ja pärast seda paika regullitud SU-d, kütusekulu tehase normist pisut väiksem, keegi pole rohkem ühtegi kruvi puutunud, kõik töötab, läbisõit ca 40000km.
Ma näeks ainult ühte põhjust nende vahetamiseks pritse vastu: kui tõesti mootorit pisut tuunida, siis ehk on pritse parem variant ja vblla karpad ei tule sellele järeleaitamisele ("ökonoomselt") järgi.
Muid põhjuseid ma küll ei näe.
...........
Aga teemasse ka: ülilahe putukas. Tõsine klassik.
Keegi vist on juba need koledad USA stanged eurodeks tagasi ümber teinud? (need seal armastasid ju kiirusega 5 miili/h vastu seina sõita)
Kuidas tal roolikeeramisega lood on? Ega see ridakuus vast kõige kergem mootor maailmas ei ole ja roolivõimu neil vist originaalis ei olnud?
.
