20-03-2020, 15:07 PM
(20-03-2020, 14:35 PM)sturmbannführer Kirjutas: kas tõesti on saksamaal kütuseaktsiis väiksem,kui meil eestis.ei tahaks uskudaUskuda ei olegi vaja, parem on pisut vaadata.
Kui ma õigesti aru sain, on Saksamaal aktsiisilaadse asja nimi "naftamaks" (Mineralölsteuer), mis on bensiinil 65,45 c/l ja diislikütusel 47,04 c/l.
Siis on neil veel mingi ... ei saa arugi, mis täpselt, mingi reservimaks või... (Erdölbevorratungsbeitrag), vastavalt 0,27 c/l ja 0,3 c/l.
Seega läheb igalt bensiiniliitrilt tädi Merkelile 65,72 senti ja diislikütuse liitrilt 47,34 senti.
Eestis tuleb liitrilt bensiinilt maksta aktsiisi 56,3 senti ja diislikütuselt 49,3 senti. Millest näeme, et diislikütus ongi Saksamaal vähem maksustatud kui siin. Vahed, tõsi, pole suured.
Aga see pole veel kõik . Nagu väga hästi teame, tuleb kütuselt ka käibemaksu maksta. Sakslastel on selle määr 19 % meie 20 % vastu. Taas pole vahe suur.
Aga kui nad seal on võtnud oma (hiljutised) kütuse müügihinnad, siis nad arvutavad, et
* liitri bensiini eest makstavast 1,55 eurost läheb riigile 90,7 senti,
* liitri diislikütuse eest makstavast 1,36 eurost läheb riigile 69,36 senti.
Saksa kütusemüüja saab bensiiniliitri müügist seega 64,3 senti ja diislikütuse liitrist 66,6 senti. (See on tulu, mitte kasum, eks ju).
Võttes Eestis müüdava kütuse liitrihinnaks 1,3 eurot, saame, et käibemaksu saab riik liitrilt umbes 21,7 senti ja seega riigimaksud on
* liitrilt bensiinilt 78 senti,
* liitrilt diislikütuselt 61 senti.
Eesti kütusemüüja saab bensiiniliitri müügist seega 52 senti ja diislikütuse liitrist 69 senti.