09-05-2020, 00:31 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-06-2022, 20:22 PM ja muutjaks oli 2715.)
Tänan väga kõiki muretsejaid ja rõõmuga teatan, et kuri tõbi pole veel ära võtnud ning töö vaikselt käib ning traktor on välja ära kolinud kus valgem ja lihtsam erinevaid asju külge sobitada.
Välja saamine muidugi läks millimeetri pealt sest uks on 145cm kõrge ja et sealt läbi mahtuda tuli lasta põhi täiesti vastu maad.
Mõteldud sai selleks igasugu keerulisemaid ja veel keerulisemaid ratastel vankreid kuid lõpuks tuli välja, et Lada sild sobib Belarusile 1/1 alla ja nii ta välja läks et üles jäi 12mm ja alla 6mm.
Väljas tõstis ta end ise üles ja lasi pärisrattad alla panna ning selline ta välja näeb.
Siis juba armatuur ja elekter sisse ning selline ta mingi hetk poolikuna oli.
Mõned pistikud veel vahele panna, et armatuuri saaks maha tõsta kui sisse asja on näiteks õhuklappide juurde.
Juhtmeid sai muidugi pisut rohkem kui tehaseversioonis sest siin jõuvõtuvõll ja difrilukk õhuga ja tuleb rakendusi juurdegi.
Näiteks ei jää sidurivõll piisavalt kiirelt seisma ja selle jaoks et mitte käike ragistada mõtlesin õhuga siduripiduri välja mis läheb kasti sisse kui järg sinnani jõuab.
Koosneb see tekstoliidist kolvist läbimõõduga 40mm ja liigub ta väikses silindrikeses ning kui õhk kolvi taha lasta pidurdab kinni sidurivõlli.
Selle jaoks nägi elektroonik vaeva ja leidis tahhospidomeetrist üles otsa millele tekib pinge kui traktor seisab.
Toimimisloogika selline, et kui käigukastil on kang vabakäigul ja tahhospidomeetrist tuleb vool ehk traktor seisab siis siduripedaali 2/3 peale vajutades pingestatakse õhuklapp ja siduripidur rakendub ainult seisval masinal et mitte segada sõites käiguvahetust.
Kõik õhuga töötavad asjad on blokeeritud kui armatuuris põleb madala õhusurve tuli ehk alla 5bar.
Et mitte difrilukku sisse unustada laskub iste alla kui õhuklapp istme difrilukule ümber lülitab ja see ei jää märkamata.
Siis sai õhupuhasti korda tehtud et kõik asjad sees kinni püsiks ja õli sees püsiks ning torustik sobiks ilma vahepõlvedeta.
Karterituulutus sai ka ära lahendatud sest ma isiklikult ei salli kui karterigaasid kabiini tulevad ja see hais paneb pea valutama ning ilmselt pole ka tervislik.
Selle vastu sai õli sissevalamise ava üles tõstetud ja sealt toru õhupuhasti kesktorusse et mitte sisselaset õliga ära määriga ning vältida õli coolerisse kogunemist.
Tsüklonit läbi kapoti ei vii et seda ei peaks otsast kiskuma kui vaja avada vaid tuleb plastiktoru ette radika kohale ja sinna tsüklon külili otsa.
Loodetavasti toimib ka külili ja pealegi pole teada kas peab üldse suurema õhufiltri panema.
Paak sai ka paika kabiini alla ning kork parajale valamiskõrgusele et ei peaks taga akrobaatikat tegema.
Seda siini mööda lükatakse kabiini alla ja nii paikneb.
Sõita ka sai proovitud ja ebameeldiva üllatusena hakkab uus kõige kõvemate vedrudega korv ja korralike katetega ketas libisema juba 0,4bar ülelaaderõhu juures ja seega rohkem kütet ei saagi peale keerata praegu.
Kahekettaline aga ei mahu sidurikoja sisse ära ja see on mõttekoht mis edasi teha.
Jõudu on muidugi piisavalt ka selle 0,4bar rõhuga sest see turbo erinevalt tehaseomast ei tekita väljalaskele üle 0,2bar vasturõhku võrreldes originaaliga mis suudab tekitada 1,1bar väljalaskesse ja 0,9 sisselaskesse...
Niisama sõites aga ei saagi sellest asjast aru sest 9 käiguga tuleb 46km/h sekunditega kätte ja pöörded jõuavad 2700 peale.
Võitlus jätkub...
Välja saamine muidugi läks millimeetri pealt sest uks on 145cm kõrge ja et sealt läbi mahtuda tuli lasta põhi täiesti vastu maad.
Mõteldud sai selleks igasugu keerulisemaid ja veel keerulisemaid ratastel vankreid kuid lõpuks tuli välja, et Lada sild sobib Belarusile 1/1 alla ja nii ta välja läks et üles jäi 12mm ja alla 6mm.
Väljas tõstis ta end ise üles ja lasi pärisrattad alla panna ning selline ta välja näeb.
Siis juba armatuur ja elekter sisse ning selline ta mingi hetk poolikuna oli.
Mõned pistikud veel vahele panna, et armatuuri saaks maha tõsta kui sisse asja on näiteks õhuklappide juurde.
Juhtmeid sai muidugi pisut rohkem kui tehaseversioonis sest siin jõuvõtuvõll ja difrilukk õhuga ja tuleb rakendusi juurdegi.
Näiteks ei jää sidurivõll piisavalt kiirelt seisma ja selle jaoks et mitte käike ragistada mõtlesin õhuga siduripiduri välja mis läheb kasti sisse kui järg sinnani jõuab.
Koosneb see tekstoliidist kolvist läbimõõduga 40mm ja liigub ta väikses silindrikeses ning kui õhk kolvi taha lasta pidurdab kinni sidurivõlli.
Selle jaoks nägi elektroonik vaeva ja leidis tahhospidomeetrist üles otsa millele tekib pinge kui traktor seisab.
Toimimisloogika selline, et kui käigukastil on kang vabakäigul ja tahhospidomeetrist tuleb vool ehk traktor seisab siis siduripedaali 2/3 peale vajutades pingestatakse õhuklapp ja siduripidur rakendub ainult seisval masinal et mitte segada sõites käiguvahetust.
Kõik õhuga töötavad asjad on blokeeritud kui armatuuris põleb madala õhusurve tuli ehk alla 5bar.
Et mitte difrilukku sisse unustada laskub iste alla kui õhuklapp istme difrilukule ümber lülitab ja see ei jää märkamata.
Siis sai õhupuhasti korda tehtud et kõik asjad sees kinni püsiks ja õli sees püsiks ning torustik sobiks ilma vahepõlvedeta.
Karterituulutus sai ka ära lahendatud sest ma isiklikult ei salli kui karterigaasid kabiini tulevad ja see hais paneb pea valutama ning ilmselt pole ka tervislik.
Selle vastu sai õli sissevalamise ava üles tõstetud ja sealt toru õhupuhasti kesktorusse et mitte sisselaset õliga ära määriga ning vältida õli coolerisse kogunemist.
Tsüklonit läbi kapoti ei vii et seda ei peaks otsast kiskuma kui vaja avada vaid tuleb plastiktoru ette radika kohale ja sinna tsüklon külili otsa.
Loodetavasti toimib ka külili ja pealegi pole teada kas peab üldse suurema õhufiltri panema.
Paak sai ka paika kabiini alla ning kork parajale valamiskõrgusele et ei peaks taga akrobaatikat tegema.
Seda siini mööda lükatakse kabiini alla ja nii paikneb.
Sõita ka sai proovitud ja ebameeldiva üllatusena hakkab uus kõige kõvemate vedrudega korv ja korralike katetega ketas libisema juba 0,4bar ülelaaderõhu juures ja seega rohkem kütet ei saagi peale keerata praegu.
Kahekettaline aga ei mahu sidurikoja sisse ära ja see on mõttekoht mis edasi teha.
Jõudu on muidugi piisavalt ka selle 0,4bar rõhuga sest see turbo erinevalt tehaseomast ei tekita väljalaskele üle 0,2bar vasturõhku võrreldes originaaliga mis suudab tekitada 1,1bar väljalaskesse ja 0,9 sisselaskesse...
Niisama sõites aga ei saagi sellest asjast aru sest 9 käiguga tuleb 46km/h sekunditega kätte ja pöörded jõuavad 2700 peale.
Võitlus jätkub...