26-05-2020, 08:48 AM
(26-05-2020, 08:27 AM)2715 Kirjutas: ...kui lihtne on ilma ülerõhuklapita suure turboga mootoril jõudu juurde saada kus kütusekogus reguleerib ülelaaderõhku.
Anna aga pisut kütet juurde ja hoopis teine maailm.
...
Ole hea ja selgita pisut selle füüsikaseadusi muutva avalduse tagamõtet.
Kütuse kogus ei muuda ülelaaderõhku mitte kuidagi. See kas tekib (kui kompressor ja sisselasketrakt on võimelised mootori poole puhuma rohkem õhku, kui sealt läbi summuti eest ära minna jaksab) või mitte (kui dimensioonid on mööda või väljalaskerõhk takistab). Kütusekogusest sõltub kogu tegevus vaid niipalju, et kütust tasub pritsida sedapalju, kui silindris ära põleda jõuab töötakti ajal. Võistlusmootoritel võetakse natuke ka väljalasketaktist lisa, aga neil pole klappide ja turbiinratta põlemisest lugu ka. Töömasinal nii ei tasu teha, nagu Sa ka ise märkisid: väga eluterve 25 hj/töömahu liiter
Rusikareegel sääraste lihtpadade puhul on ikka endine: keera kütet peale, kuniks tekib nähtav must suits ja siis suti tagasi (hallika tomuni). Siis on kütusekogus just paras selle rõhu jaoks. Mis paraku tähendab, et kui pumbal puudub sisselaskerõhu alusel korrigeerimine, siis kiirendamisel on suits paratamatu ja ka suurepärane võimalus ülekoormusel kolvid üles sulatada.