29-06-2020, 11:17 AM
(29-06-2020, 10:52 AM)v6sa Kirjutas: Kiidan päeviku pidamise eest. Nonde masinate kohta on vähe teadmist liikvel.Info hankimine on tõesti üsna raske. Vähemalt kodumaalt. Ja seda on samuti näha, et eelnevad hooldemehed on olnud väga väga laisad või lihtsalt ei ole masina eluiga huvitanud. Enamus asju on kulunud viimase piirini või pisut rohkemgi. Remont on tehtud reeglina üle perse jnejne. Aga positiivne on see, et nö raud on kõva ,metallil on paksust ja mis peamine: miskipärast ei roosteta nendel masinatel asjad kinni (ei võllidele rihmarattad ega poldid mutrid). Poldid mutrid on muidugi tsingitud ja see tsingi kiht tundub üsna paks olema.
Sest ka omal ajal oli vähe mehi, kes seda masinat viitsisid endale selgeks teha. Päris "niivaremonti" saksa tehnika aga ei talu. Ning eriti sama taseme kasutamist
Kas Sinu isendil andis panna vikati tera ja sõra teljed käigu otsas ühtima või toimub suunavahetus vahekohtadest? Lõikepikkus on sel vist suti üle ühe sõravahe?
Vot see info mind lausa huvitaks, kuidas vikat täpselt käima peab? Iseenda tarkusest panin käima nii, et suunamuutus toimub sõra tsentri lähedal (lähedal seetõttu, et lõikepikkus on pisut suurem kui sõravahe). Niimoodi tundub olema ka kahel teisel utiilsel heedril (ühte neis ei jaksa käsitsi ringi ajada, kuna heedripõhi on ühest kohast kivi saanud).
Asjalikud kommentaarid teretulnud!
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170