19-08-2020, 12:13 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-08-2020, 12:30 PM ja muutjaks oli v6sa.)
Reguleering sõltub viljast. Peamiselt sellest, milline on terade ja põhu suhe ja kui kergesti tuleb tera peast välja (ja kui kergesti katki läheb). Niiskus loeb palju.
Mida õrnem on tera, seda suurem olgu vahe. Mida rohkem põhku (ja umbrohtu) seda suurem vahe. Mida kõvemini kinni, seda väiksemaks tuleb keerata. Mida väiksem on peksupilu, seda rohkem energiat (loe: pöördemomenti mootorilt) massi läbiajamiseks tuleb küsida.
Alusta teraviljadel esimese vahega umbes 10 mm (sõrme jagu, aga ära sõrmega töötava mootori korral proovi) ja taga sama või vähem. Siis tulemuse järgi vaatad, kas peab koomale panema (väljapeksmata terad peas) või vastupidi lahedamaks laskma (terad katki või ei jõua läbi süüa).
Kombaini reguleerimisel on TUNGIVALT SOOVITAV põhk vaalu lasta. Sellest ka soovitus alustada põllu keskelt, et hiljem oleks võimalik põhuvaaluga tegelda. Kui põhk lasta läbi purusti, siis enam ei tee vahet, kus see tera täpselt oli ja kui katki see oli enne purustit.
Kombaineri ABC kehtib endiselt
Mida õrnem on tera, seda suurem olgu vahe. Mida rohkem põhku (ja umbrohtu) seda suurem vahe. Mida kõvemini kinni, seda väiksemaks tuleb keerata. Mida väiksem on peksupilu, seda rohkem energiat (loe: pöördemomenti mootorilt) massi läbiajamiseks tuleb küsida.
Alusta teraviljadel esimese vahega umbes 10 mm (sõrme jagu, aga ära sõrmega töötava mootori korral proovi) ja taga sama või vähem. Siis tulemuse järgi vaatad, kas peab koomale panema (väljapeksmata terad peas) või vastupidi lahedamaks laskma (terad katki või ei jõua läbi süüa).
Kombaini reguleerimisel on TUNGIVALT SOOVITAV põhk vaalu lasta. Sellest ka soovitus alustada põllu keskelt, et hiljem oleks võimalik põhuvaaluga tegelda. Kui põhk lasta läbi purusti, siis enam ei tee vahet, kus see tera täpselt oli ja kui katki see oli enne purustit.
Kombaineri ABC kehtib endiselt
![Wink Wink](https://forum.automoto.ee/images/smilies/wink.gif)