27-08-2020, 18:51 PM
Näide diiselmootorite baasil autojuhi silmade läbi.
Jah, lokaalses mõttes on kasu küll nendest ökomökö seadmetest. Näiteks võtame mõne suurte parkla. Kui aastat 10 tagasi kõik se mees lõi tahma torru hommikul kell kuus siis oli õu nagu väike gaasikamber. Pea käis ringi ja riided haisesid mitu päeva vingu järgi. Kui nüüd samal ajal õue lähed siis 100 autot ei anna mingit põhjust nina kirtsutada. Väga külmaga viskab mõni auto pisut valget auru ainult.
Kuid on uued mured mida vanade masinatega ei tuntud. Rikked ja remont. Kui midagi lendab siis võtab pisara silma. Poole just haruldane kui lõpetab töö seesama katalüsaator mis tahmast lillelõhna teeb. Maksab see vigur aga 10 000 euri. No ja siis on veel igasugu mudru mis samuti regulaarselt katki lähevad nagu näiteks NOX-i andur. Odav lõbu, ainult 800 eurikut.
Kogu selle rohelise pahna tootmine aga väidetavalt jätab tunduvalt suurema jalajälje kui auto üldse suudab jätta.
Jah, lokaalses mõttes on kasu küll nendest ökomökö seadmetest. Näiteks võtame mõne suurte parkla. Kui aastat 10 tagasi kõik se mees lõi tahma torru hommikul kell kuus siis oli õu nagu väike gaasikamber. Pea käis ringi ja riided haisesid mitu päeva vingu järgi. Kui nüüd samal ajal õue lähed siis 100 autot ei anna mingit põhjust nina kirtsutada. Väga külmaga viskab mõni auto pisut valget auru ainult.
Kuid on uued mured mida vanade masinatega ei tuntud. Rikked ja remont. Kui midagi lendab siis võtab pisara silma. Poole just haruldane kui lõpetab töö seesama katalüsaator mis tahmast lillelõhna teeb. Maksab see vigur aga 10 000 euri. No ja siis on veel igasugu mudru mis samuti regulaarselt katki lähevad nagu näiteks NOX-i andur. Odav lõbu, ainult 800 eurikut.
Kogu selle rohelise pahna tootmine aga väidetavalt jätab tunduvalt suurema jalajälje kui auto üldse suudab jätta.
Aquila captas non muscas.