22-12-2020, 18:11 PM
01.12.2020
Miks kojamehed ei tööta? Esimese asjana küll tuli eemaldada kojameeste mootor ja selle taga olnud järjekordne hiirte pesa. Peale mootori puhastamist ja määrimist. Võis isegi korraks tunnistada, et kojamehed töötavad – siin autol ainult ühe korra. Ja rohkem ei mingit piuksu. Järgnenud otsing kojameeste releele tõi välja tõsiasja. Relee oli enda eluea ületanud juba mitmekordselt. Õnneks pakutakse selliseid töökorras variante ebays mitmeid. Jään uue ootele..
![[Pilt: DYeu0gmd13jbe66DpGVY-EQK4KVvsitM3lndEChY...iHyDQ0yaF8]](https://lh4.googleusercontent.com/DYeu0gmd13jbe66DpGVY-EQK4KVvsitM3lndEChYEJhey9SehqrVlL2-fo-ktd44OmKoN9Sa0i5hnjIxfpa76eBBTUtlnoXq5DByoDQW0f9wn5w9Qc9oDRXC8csv-AiHyDQ0yaF8)
07.12.2020
Tahaks tuututada. Signaal see sinder. Vajutad roolile, teeb relee kapoti all “klõps”. Kahjuks selle heliga palju tähelepanu ei kogu. Seega signaalil on kenasti relee, mis töötab – järjekordne rõõm. Selliste osade leidmine võrduks iga kord järjekordse 1 nädal ootamist. Pasun leitud iluvõre tagant. Pidanuks olema neid seal kaks. Mina leidsin ühe. Midagi on siin ilmselt ümber tehtud. Siiski tuli pasun ära testida ja see tõesti ei andnud ühtegi märki töökorras olekust. Asemele läks uus pasun ja tuli vedada uus korraliku ühendusega maandus. Vana maandus otse kere küljest oli piisavalt vilets, et ka uus pasun häält ei teinud. Uued ühendused tehtud ja… “tuut, tuut”. Üks asi taas (töö)korras.
![[Pilt: XanA6QpzyBySXfPir-Q9kXmBNL9aZZU9iFcQglot...4fZ02S3Svp]](https://lh4.googleusercontent.com/XanA6QpzyBySXfPir-Q9kXmBNL9aZZU9iFcQglot62B3c3ByoLeC8iwBK-ZV7-vtwEZLKKUYD8Hc0W7pGdiuMJGuSI9LfLyAhMBO8Qezg0A-eyCUCxhHK04z2zlAVf4fZ02S3Svp)
08.12.2020
Üks maagiline kast.Kütusepumbad on sõitmise juures elutähtsad komponendid aga kütusetaseme andurid on sõidu planeerimisel ka üpriski vajalikud. Millal lülitada kütusesüsteem nupust ümber teisele paagile. Ennekõike on plaan auto taastada oma võimete vääriliselt piisavalt originaalseks.
Auto ostes sain kaasa suure hulga kola, vidinaid, jubinaid, jullasid, jublakaid ja suure hulga hiire kakat. Kui see oli nüüd liiga tehniline terminoloogia siis mõistlikud varuosad kuhu kuulusid roolilatt ja erinevad väntvõlli tihendid, tuleklaasid, õli jäägid, kütusetaseme andur jpm. Läksid alguses garaazi nurka suurde kasti. Tänasel päeval lähenesin sellele müstilisele kastile, millele oli paar suuremat pappi peale poetatud. Leidin kütusetaseme anduri. See oli juba täiesti meelest läinud. Tundus teine üpris värske. Nii siis lahti võttes sai selle ära puhastada ja mähis näitas täiesti auväärset takistust. Saigi korda. Tegemist oli vasakpoolse anduriga. Mis ikka. Nii võtsin välja paakidest ka originaalid. Vasak tagumine originaal oligi täiesti kutu. Mähis katki ja asendus nüüd kohe võtta. Parempoolne õnnestus puhastamisega taastada ja töökorda saada. Asuvad need andurid tagatulede taga.. enne paigaldust tuli sisse susada tolmuimeja toru ja võtta välja iga viimnegi pudi, mis sisse võis kukkuda.
Nii kui juhtmed külge ühendasin hakkasid mõlemad kenasti oma näitu kütusepaagi seierile ka edastama – rõõm.
(Jaguar tahab palju õlitamist. Igal rummul on õlitamisnipleid ja korke. Määret kulub kuhjaga.)
![[Pilt: yc-LqPWH2m7W62brxF8ehCvici2t_s58goRksuok...abS8bi91ig]](https://lh3.googleusercontent.com/yc-LqPWH2m7W62brxF8ehCvici2t_s58goRksuoklPD8CpCu7SZHAYJjB-yB2Sqd76PwAHXveUUTLb7WdHTL3sUe7m8hh0rcTAke_YKBSglXit8OuLEHKBGQgj4pMQabS8bi91ig)
![[Pilt: Lc7AzHHHYAEp6eC1GEjRLxWhxgMIFbZ8F2qIoAmb...EY1LwWZW6F]](https://lh6.googleusercontent.com/Lc7AzHHHYAEp6eC1GEjRLxWhxgMIFbZ8F2qIoAmbesRIZTFv0XxudcA-8ef-ILJE1GmZR_wjKT8unCKsd1jc4BWfmyv7HHiQi_aPNgEti2QtVKyVJdqW7ErnC6I7b8EY1LwWZW6F)
![[Pilt: HPkiV5u12O4fi4RtYhiX2UC_0_TCWGfuu86fszO-..._2W_djPYOr]](https://lh6.googleusercontent.com/HPkiV5u12O4fi4RtYhiX2UC_0_TCWGfuu86fszO-cDN_jFAo2BrA4AR8z_yO7MkTLhzZROIzrziQpYWzqcqD2mCyNopvObFiwwkwDRbBfuMUIAvZNAXHeVzFlmVmnP_2W_djPYOr)
![[Pilt: hZ_-SpTb4ye9osUw1E7RqT0nn-2gFVezY-RylXXu...OeEPRCdJe2]](https://lh5.googleusercontent.com/hZ_-SpTb4ye9osUw1E7RqT0nn-2gFVezY-RylXXuwseGfXB3PX0wbxUpWLPFn_IdXqeer0swRdKiw7DvaTPLEjYTChH5us1EHp1TBN6v6nJVlYpQPx7GK1wfyZciOBOeEPRCdJe2)
![[Pilt: dQ31OwQEP4b1zz0FmQuc64SG0TbmjM7tAlDHVEY-...ye6qEHfKe4]](https://lh4.googleusercontent.com/dQ31OwQEP4b1zz0FmQuc64SG0TbmjM7tAlDHVEY-HGkaTDuTGT18fmKhB8aIIwEBhHp_9kpF8vGhj33UWje1H99jkYYFOLQ1xxicTRf55AM3n-VSFOqxyy61cTQ1DIye6qEHfKe4)
![[Pilt: NfvgttHSUBUQ0rf5grWe-N2M1tlIV7tTuMeerpIF...YnbBZNi9CN]](https://lh6.googleusercontent.com/NfvgttHSUBUQ0rf5grWe-N2M1tlIV7tTuMeerpIFBV3mMFtIT4bcOuWZRWImQZ4rPnZnhYtgVIdmwSRMdvqZLrVgPaA7P-RtBf3hlpZPgVfoNC7cGFdjx2_HYmGyjdYnbBZNi9CN)
09.12.2020
Üks väike pump ja kaks suurt kolakat.
Saabus ka uus vasakpoolne kütusepump. Kõik kütusesüsteem oligi korras. Pumpas ja näitas.
Kolakad põhja all – vennad reaktiivvardad. Neile oli tehtud aastaid tagasi juba taastavaid keevisliiteid ning needki olid ajaga läbi roostetanud. Auke oli palju. Eelnevalt kuskilt ka lööke saanud võis nende täpsus olla kaheldav. Omadega läbi. Demonteerimine ei tundunud kohe suur probleem. Mis seal ikka. Kaks mutrit ja kaks polti. Kere küljest nii sama aga lahti ei tule. Ketaslõikur pidi tulema pingeid leevendama. Klips klõps ja olemas.
Miks tõmbele/lükkele toimival vardal on puks sees täpselt 90 kraadi seda pidi, kuidas ise ei paneks? Võib-olla minu teadmatus aga ei tundunud loogiline. Kuna originaalidel oli samuti ja puksi materjal oli vastu pidanud siis ilmselt on see piisavalt tugev. Järsku taodeldi sealt just mõneti pehmemat tulemust. Tean, et Volvol 240 vardad olid varustatud 90 kraadi teistpidi puksidega
![[Pilt: vdDefe2VR8XtjdGlKb9eZM76MUwRt_rUGJRYs7Zt...Fs5mnzSD4G]](https://lh6.googleusercontent.com/vdDefe2VR8XtjdGlKb9eZM76MUwRt_rUGJRYs7ZtkWycHEelGvscMbFt23TQk2bpQ-jYpiUZXzjmgx50E8OP9OvlID1anFO51id_3urhYikqxt8Y8rKWmZdt-0MZKOFs5mnzSD4G)
![[Pilt: gULLiRR56rMdo6T6Lr9J8hq-qNVcpJ-iIEv-pp8Q...6dMnqpWFd0]](https://lh5.googleusercontent.com/gULLiRR56rMdo6T6Lr9J8hq-qNVcpJ-iIEv-pp8QfSiM2d1ysFPqIDnOW5wYo06jBVkZ3GHm4xbDmtRLmAuyAS6agZ5fRPxJnbfSZyxRk1kburnxh1sk2PMaaAsInM6dMnqpWFd0)
![[Pilt: cFcDoB0t4OYIIrpVLzJAsmC-LYi1YW5Suu0Ax595...UAcunAqhwy]](https://lh4.googleusercontent.com/cFcDoB0t4OYIIrpVLzJAsmC-LYi1YW5Suu0Ax595-eG9zpRGVrFw0jgOjW_frwD2ZKRlM4AGK4wjYEcsFm506eh9nJVbJe62RMRUlbrcPJ5rUFvUYLp8SiAGN_6JccUAcunAqhwy)
![[Pilt: 9qKvtCm8BGMs5_lrFOdq8eX25XvHk9HUWqmobY4K...OVGuFFG_6a]](https://lh3.googleusercontent.com/9qKvtCm8BGMs5_lrFOdq8eX25XvHk9HUWqmobY4K5bgdrQcrAqcNJWAIDx1EpDRZFj8qRroXvjTELtSLESRPcjm-H9-QMeSW1-BfEQmg4CK5fF053XCFpMiD-_cLCJOVGuFFG_6a)
Miks kojamehed ei tööta? Esimese asjana küll tuli eemaldada kojameeste mootor ja selle taga olnud järjekordne hiirte pesa. Peale mootori puhastamist ja määrimist. Võis isegi korraks tunnistada, et kojamehed töötavad – siin autol ainult ühe korra. Ja rohkem ei mingit piuksu. Järgnenud otsing kojameeste releele tõi välja tõsiasja. Relee oli enda eluea ületanud juba mitmekordselt. Õnneks pakutakse selliseid töökorras variante ebays mitmeid. Jään uue ootele..
07.12.2020
Tahaks tuututada. Signaal see sinder. Vajutad roolile, teeb relee kapoti all “klõps”. Kahjuks selle heliga palju tähelepanu ei kogu. Seega signaalil on kenasti relee, mis töötab – järjekordne rõõm. Selliste osade leidmine võrduks iga kord järjekordse 1 nädal ootamist. Pasun leitud iluvõre tagant. Pidanuks olema neid seal kaks. Mina leidsin ühe. Midagi on siin ilmselt ümber tehtud. Siiski tuli pasun ära testida ja see tõesti ei andnud ühtegi märki töökorras olekust. Asemele läks uus pasun ja tuli vedada uus korraliku ühendusega maandus. Vana maandus otse kere küljest oli piisavalt vilets, et ka uus pasun häält ei teinud. Uued ühendused tehtud ja… “tuut, tuut”. Üks asi taas (töö)korras.
08.12.2020
Üks maagiline kast.Kütusepumbad on sõitmise juures elutähtsad komponendid aga kütusetaseme andurid on sõidu planeerimisel ka üpriski vajalikud. Millal lülitada kütusesüsteem nupust ümber teisele paagile. Ennekõike on plaan auto taastada oma võimete vääriliselt piisavalt originaalseks.
Auto ostes sain kaasa suure hulga kola, vidinaid, jubinaid, jullasid, jublakaid ja suure hulga hiire kakat. Kui see oli nüüd liiga tehniline terminoloogia siis mõistlikud varuosad kuhu kuulusid roolilatt ja erinevad väntvõlli tihendid, tuleklaasid, õli jäägid, kütusetaseme andur jpm. Läksid alguses garaazi nurka suurde kasti. Tänasel päeval lähenesin sellele müstilisele kastile, millele oli paar suuremat pappi peale poetatud. Leidin kütusetaseme anduri. See oli juba täiesti meelest läinud. Tundus teine üpris värske. Nii siis lahti võttes sai selle ära puhastada ja mähis näitas täiesti auväärset takistust. Saigi korda. Tegemist oli vasakpoolse anduriga. Mis ikka. Nii võtsin välja paakidest ka originaalid. Vasak tagumine originaal oligi täiesti kutu. Mähis katki ja asendus nüüd kohe võtta. Parempoolne õnnestus puhastamisega taastada ja töökorda saada. Asuvad need andurid tagatulede taga.. enne paigaldust tuli sisse susada tolmuimeja toru ja võtta välja iga viimnegi pudi, mis sisse võis kukkuda.
Nii kui juhtmed külge ühendasin hakkasid mõlemad kenasti oma näitu kütusepaagi seierile ka edastama – rõõm.
(Jaguar tahab palju õlitamist. Igal rummul on õlitamisnipleid ja korke. Määret kulub kuhjaga.)
09.12.2020
Üks väike pump ja kaks suurt kolakat.
Saabus ka uus vasakpoolne kütusepump. Kõik kütusesüsteem oligi korras. Pumpas ja näitas.
Kolakad põhja all – vennad reaktiivvardad. Neile oli tehtud aastaid tagasi juba taastavaid keevisliiteid ning needki olid ajaga läbi roostetanud. Auke oli palju. Eelnevalt kuskilt ka lööke saanud võis nende täpsus olla kaheldav. Omadega läbi. Demonteerimine ei tundunud kohe suur probleem. Mis seal ikka. Kaks mutrit ja kaks polti. Kere küljest nii sama aga lahti ei tule. Ketaslõikur pidi tulema pingeid leevendama. Klips klõps ja olemas.
Miks tõmbele/lükkele toimival vardal on puks sees täpselt 90 kraadi seda pidi, kuidas ise ei paneks? Võib-olla minu teadmatus aga ei tundunud loogiline. Kuna originaalidel oli samuti ja puksi materjal oli vastu pidanud siis ilmselt on see piisavalt tugev. Järsku taodeldi sealt just mõneti pehmemat tulemust. Tean, et Volvol 240 vardad olid varustatud 90 kraadi teistpidi puksidega