16-01-2021, 01:20 AM
(14-01-2021, 01:42 AM)ZIL 131 Kirjutas:
Žiguli oli esimene auto Nõukogude Liidus, millel olid osad katalogiseeritud.
Vabandan, et tungin olulise vaidluse sekka aga hing ei luba valeväiteid lasta kaugele levida.
Žiguli elik Lada EI olnud teps mitte ESIMENE auto selles õnnetus CCCCP's, millise osad olid katalogiseeritud.
Vene autotööstuses kehtis juba pikka aega (ei julge päriselt väita, et lausa 1932. aastast kui Ford vabriku valmis sai) aga suhteliselt iidamast aadamast kõva kataloogi süsteem.
Kõikide autode osad jooksid kataloogis konkreetsete numbrikombinatsioonide järele. Esimesed side kriipsu ees olevad numbrid andsid automargi 130-ZIL;51-Molotov; 20 Pobeda; 13 Tsaika jne. Järgmised kolm numbrit andsid süsteemi või agregaadi, millises see tükk vajalik oli. 100 mootor, 170 sidur, 220 kardaan elik jõuülekanne. Edasi läks juba konkreetse jupi tuvastamiseks. Kuni selleni välja, et paaritu lõpuga oli vasak tiib ja paaris lõpuga parem. Või oli see vastupidi .
Seega LADA, vabandust Žiguli kataloog ei ole maailmaleiutis vaid makaroonide numbrid on üle viidud vene süsteemi. FIAT'i varuosanumbrite süsteemil ei ole sellega midagi pistmist.
Lihtslt infoks, et kehtisid veel varuosade normid, milliste kohta olid automarkide põhiselt välja toodud mitu tükki igat juppi oli 100 auto kohta ette nähtud. Kui mälu ei peta siis 100 ZIL tüüpi auto kohta oli ette nähtud 1 kütusepaak, 5 vasakut ust, 3 paremat ust jne. (miks nii? Aga kes arvab ära! ) Selle raamatu järele jagati majanditele varuosa fondid. Milliseid loomulikult iialgi täiega kätte saada ei õnnestunud. Kogu seda fondide ja muu jaotamise jura nimetati plaanimajanduseks. Ja see plaanimajandus oli ka üks päris suur nael sellesinatse CCCCP kirstukaanes.
Aga vabandust veelkord sisutiheda vaieluse häirimise eest.
Ära vägista, võta suurm haamer!