26-01-2021, 01:02 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-01-2021, 00:58 AM ja muutjaks oli taruvaras.)
Tulepesuri teema kokkuvõtteks
Tänan ksf.-i Raivot, Jankat ja Robi, kes andsid oma panuse sellesse pesuri teemasse. Teil võib tuline õigus olla, et välise pumbaga pesurivariant on olnud ainult paberil, aga reaalselt võeti kasutusele kahe paagipealse pumbaga variant.
Püüan selgitada, miks pakkusime pealeehitatud pesurivarianti, kui varianti tulevikust vastavalt väljalaskeaastale 1984.
Varemalt mainisin, et mul on 2107 kataloogidest samad raamatud, kui Robil, üks aastast 1982, teine 1985. Mõlemas kataloogis on pakutu vaid üks variant (manuses olev E201) ja see on seesama välipumbaga variant, mille pildid laadis üles ka Robi.
Varased 2105 tulepesuri variandid kataloogides on samad, välipumbaga (E201). Kuid on olemas teine variant, ilma pesurita (E202). Erineb ta väiksemõõtmelise paagi poolest, mille peal on pump ja pumba kõrval väiksem korgiga suletav ava paagi täitmiseks.
Hilisem kataloog 2105 ja 2104 kohta on ilmselt sama, kui Raivo poolt pandud pildil, vl. 1989. Selle raamatu sisu seisukorra vastavuse daatumiks on kirjutatud 1.jaanuar 1986. Selles raamatus on lisaks ülalpool kirjeldatutele juba lisatud ka variant kahe pumbaga paagi peal (E200). Ning on lisaks ka 2104 tagaluugi pesur (E210), mille pesuvett imeb ja tõukab ka väline pump, mis on pildil sarnane Niva koodiga pumbaga, kuid siin on kasutuses 2108 koodiga pump.
Ka sai kataloogides läbi kammiitud VAZ 2103 ja 2106 tulepesurid, mis ilmsel paigaldati hilisemal ajal eksportversioonidele. All lehekülg 1987.a. kataloogist, mille sisu vastab 1. 07.1984 Nendel ka väline pump, kuid kinnitusviis ja asukoht erinev siin käsitletavaist. Ühised detailid puuduvad 2107 välise pumbaga versioonis. Teine versioon on see lihtne kottanumaga tuuleklaasipesu variant.
Kõikide kataloogide puuduseks on praegusel juhul see, et ei ole eri versioonide kasutuselevõtu aega märgitud, samas ei ole ka ükski versioon läbikriipstusega, nagu oleks tootmisest kõrvaldatud.
Minu 2105 ja 2107 mõlemad on tulepesuriteta. Mõlemal on väike paak koos pumbaga (E202). 2107 auto käsraamatus (1980) on selline lause: osadele väljalastavatele automobiilidele paigaldatakse plokktulede puhastid ja pesurid koos elektrijuhtmestikuga. Juhtmestiku valmidus on vast kõigil olemas. Kui nad on tehasest paigaldatud, on nende töötamisviis järgmine: kuigi lüliti on üks nii tuuleklaasi kojameestele kui tulede kojameestele, rakenduvad tulepesurid ja kojamehed siis, kui on sisse lülitatud ka kas lähi- või kaugtuled.
Tulles tagasi teema algus lehekülgede juurde, siis tuli välja, et tulepesu süsteemist oli olemas vaid kojameeeste mootorid. Kui nüüd arutleda, siis miks on ainult mootorid, miks ei olnud pumpa ja selle juurde kuuluvaid voolikuid. Miks pidi need eemaldama? Oletame, et varastati tule kojamehe luuad. No ja kui luudi pole, on mõistlik eemaldada ka varred, ok! Aga miks peab eemaldama pumba, koos voolikutega, see on juba küsitav. Lihtsam olnuks üks pistik eemaldada pumba pealt. Ja kust leidunuks see suuremõõtmeline kaas või kork vedeliku anumale pumba asemele. No ei usu, et seda eraldi lihtne hankida olnuks, veel enam pesurita autodel, nagu mainisin oli paigaldatud tavaliselt väiksem paak, väikese sissevalamisavaga ja korgiga (2106 tüüpi). Tahes tahtmata liigub mõte ikka sinnapoole, et ka sel autol puudus algselt kogu see süsteem, erandiks vaid laoseisuna võtta olnud suurem paak koos korgiga. Ka äkki esimene omanik soovis omale samuti täiusliku 2107-t. Ja hakkas tasapisi soetama tükke selle tarvis. Jõudis hankida vaid need kojamehe mootorid. Ja ega Venemaal neid ekspotautosidki palju liikunudki, kõik lihtne toodang siseturule. Sellest tulenevalt oli tal raskusi komplekti kokkusaamisega. Meil siin Baltikumis liikus eksportmasinaid küll, veeti neid ju meile Põhjamaadestki tagasi. Selline mõttekäik siis. Oli kuidas oli, seda teab vaid Ajalugu ise.
Nüüd igatahes on korralikult süsteem peal. Kogu olemasoleva kirjanduse läbi töötamisel, tundus komisjonile, teades auto üsna varajast väljalaskeaastat, välipumbaga variant sobilikum, kuid kahe pumbaga variant justkui tulevikust. Akti kaasneb märge, hilisema kahe pumbaga paagil versiooni täpne esmapaigaldusaeg teadmata. Selle märkega ei kaasne mingeid hindamispunktide vähendamisi, jäävad maksimumpunktid. Kõik märkmed ja märkused on eeskätt järgmistele 2107 taastajatele, kes võtavad Formika auto akti ette, kui tõese algmaterjali. Märkuse eesmärk on ajada taastajal "lamp põlema", et väljatoodud kõrvalekalded, ebakõlad ja vead läbi taastaja ei kanduks taastatavale üle, ei läheks korduma.
Tänan ksf.-i Raivot, Jankat ja Robi, kes andsid oma panuse sellesse pesuri teemasse. Teil võib tuline õigus olla, et välise pumbaga pesurivariant on olnud ainult paberil, aga reaalselt võeti kasutusele kahe paagipealse pumbaga variant.
Püüan selgitada, miks pakkusime pealeehitatud pesurivarianti, kui varianti tulevikust vastavalt väljalaskeaastale 1984.
Varemalt mainisin, et mul on 2107 kataloogidest samad raamatud, kui Robil, üks aastast 1982, teine 1985. Mõlemas kataloogis on pakutu vaid üks variant (manuses olev E201) ja see on seesama välipumbaga variant, mille pildid laadis üles ka Robi.
Varased 2105 tulepesuri variandid kataloogides on samad, välipumbaga (E201). Kuid on olemas teine variant, ilma pesurita (E202). Erineb ta väiksemõõtmelise paagi poolest, mille peal on pump ja pumba kõrval väiksem korgiga suletav ava paagi täitmiseks.
Hilisem kataloog 2105 ja 2104 kohta on ilmselt sama, kui Raivo poolt pandud pildil, vl. 1989. Selle raamatu sisu seisukorra vastavuse daatumiks on kirjutatud 1.jaanuar 1986. Selles raamatus on lisaks ülalpool kirjeldatutele juba lisatud ka variant kahe pumbaga paagi peal (E200). Ning on lisaks ka 2104 tagaluugi pesur (E210), mille pesuvett imeb ja tõukab ka väline pump, mis on pildil sarnane Niva koodiga pumbaga, kuid siin on kasutuses 2108 koodiga pump.
Ka sai kataloogides läbi kammiitud VAZ 2103 ja 2106 tulepesurid, mis ilmsel paigaldati hilisemal ajal eksportversioonidele. All lehekülg 1987.a. kataloogist, mille sisu vastab 1. 07.1984 Nendel ka väline pump, kuid kinnitusviis ja asukoht erinev siin käsitletavaist. Ühised detailid puuduvad 2107 välise pumbaga versioonis. Teine versioon on see lihtne kottanumaga tuuleklaasipesu variant.
Kõikide kataloogide puuduseks on praegusel juhul see, et ei ole eri versioonide kasutuselevõtu aega märgitud, samas ei ole ka ükski versioon läbikriipstusega, nagu oleks tootmisest kõrvaldatud.
Minu 2105 ja 2107 mõlemad on tulepesuriteta. Mõlemal on väike paak koos pumbaga (E202). 2107 auto käsraamatus (1980) on selline lause: osadele väljalastavatele automobiilidele paigaldatakse plokktulede puhastid ja pesurid koos elektrijuhtmestikuga. Juhtmestiku valmidus on vast kõigil olemas. Kui nad on tehasest paigaldatud, on nende töötamisviis järgmine: kuigi lüliti on üks nii tuuleklaasi kojameestele kui tulede kojameestele, rakenduvad tulepesurid ja kojamehed siis, kui on sisse lülitatud ka kas lähi- või kaugtuled.
Tulles tagasi teema algus lehekülgede juurde, siis tuli välja, et tulepesu süsteemist oli olemas vaid kojameeeste mootorid. Kui nüüd arutleda, siis miks on ainult mootorid, miks ei olnud pumpa ja selle juurde kuuluvaid voolikuid. Miks pidi need eemaldama? Oletame, et varastati tule kojamehe luuad. No ja kui luudi pole, on mõistlik eemaldada ka varred, ok! Aga miks peab eemaldama pumba, koos voolikutega, see on juba küsitav. Lihtsam olnuks üks pistik eemaldada pumba pealt. Ja kust leidunuks see suuremõõtmeline kaas või kork vedeliku anumale pumba asemele. No ei usu, et seda eraldi lihtne hankida olnuks, veel enam pesurita autodel, nagu mainisin oli paigaldatud tavaliselt väiksem paak, väikese sissevalamisavaga ja korgiga (2106 tüüpi). Tahes tahtmata liigub mõte ikka sinnapoole, et ka sel autol puudus algselt kogu see süsteem, erandiks vaid laoseisuna võtta olnud suurem paak koos korgiga. Ka äkki esimene omanik soovis omale samuti täiusliku 2107-t. Ja hakkas tasapisi soetama tükke selle tarvis. Jõudis hankida vaid need kojamehe mootorid. Ja ega Venemaal neid ekspotautosidki palju liikunudki, kõik lihtne toodang siseturule. Sellest tulenevalt oli tal raskusi komplekti kokkusaamisega. Meil siin Baltikumis liikus eksportmasinaid küll, veeti neid ju meile Põhjamaadestki tagasi. Selline mõttekäik siis. Oli kuidas oli, seda teab vaid Ajalugu ise.
Nüüd igatahes on korralikult süsteem peal. Kogu olemasoleva kirjanduse läbi töötamisel, tundus komisjonile, teades auto üsna varajast väljalaskeaastat, välipumbaga variant sobilikum, kuid kahe pumbaga variant justkui tulevikust. Akti kaasneb märge, hilisema kahe pumbaga paagil versiooni täpne esmapaigaldusaeg teadmata. Selle märkega ei kaasne mingeid hindamispunktide vähendamisi, jäävad maksimumpunktid. Kõik märkmed ja märkused on eeskätt järgmistele 2107 taastajatele, kes võtavad Formika auto akti ette, kui tõese algmaterjali. Märkuse eesmärk on ajada taastajal "lamp põlema", et väljatoodud kõrvalekalded, ebakõlad ja vead läbi taastaja ei kanduks taastatavale üle, ei läheks korduma.