06-09-2021, 22:56 PM
Viimasest ettekandest on juba mõni aeg möödas ja vahepeal ka patsient tööd teinud ning miski ära pole lagunenud.
Et oleks huvitav sai ette võetud 52 jsv vahetus 820 oma vastu.
Asi ise polnud küll päris uus vaid 40 tundi töötanud kuid ilusti sirge ja kulumata.
Ainsaks probleemiks oli libisemine aga selle vastu saatsid välismaa kolleegid ühe uue lindi mis kirjadega made in Germany ja väitsid, et see ei libise vaid lõhub ajami.
Proovima veel ei hakanud mis järgi annab, kuid võllist võib rihmaratta poldi lahti ja kinni keerata.
Ajami vahetus muidugi hästi ei laabunud nagu mul tavaks ja probleemidest põhiline oli see võll, kus otsas ümberlülitus rataste ja mootori peale.
Nimelt oli võll peale vaadates igati viisakas, made in belarus ja erinevusena paistis vaid lülitusmuhv, mis on vanal mudelil pikem ja seda hea põhjusega.
Nimelt uuel on muhvil nuudid väga lühikesed, mis teeb selle võllil liigutamise väga raskeks, kuna lükkab seda vaid üks tift mitte kahvel.
Seega poob ta selle võllile kinni ja ei lülita nagu selgus.
Sai siis treitud talle need puuduvad sooned ja kõik tundus olevat ok.
Siis tagumine ots üles aetud ja sisu välja.
Sisse panemisel tekkis aga "kerge"tagasilöök, kuna lülitus ei toiminud ja süüdlaseks osutus võll, mille üks ütlemata osav valge (pilusilmne) venelane oli teinud palju lühema kui peaks ja nii ta ei ulatunud otsaga käigukasti võlli sisse ja kui miski otsa ei tsentreeri tuleb ju lülitaja soonest välja ära, kuid põhjuse taipamine võttis tunnikese ja päris palju venekeelseid sõnu.
Vahest räägivad juba slaidid...
Näidiseks on kõrval katkine ja õige pikkusega võll.
Eks mis muud üle jäi kui tuli see ots välja puurida ja õige pikkusega asi sisse pista ning kinni keevitada.
Järgmine üllatus oli planetaari stopperisoon, mis oli ikka täiesti mööda.
Ühelt poolt läks originaal stopper paari millimeetrise lõtkuga ja teiselt poolt mitte sugugi.
Sai soon üle treitud ja kaasaegne stopper pandud.
Kuidas see tehti, et soon viskub suurusjärk 2mm nii pika võlli juures isegi ei imesta enam, kuna seal kus neid varuosi tehakse töötavad leidlikud inimesed.
Lekkis muidugi jõuvõtuvõlli reguleerimise võll, kuna kummirõnga soon viskas nõnda, et ühele poole oleks sobinud 2,5mm rõngas ja teisele poole 3,2mm.
Sai see ka üle treitud kindla mõõdu peale sest ametlikult ei toodeta selliseid kummirõngaid.
Pidurilintidele said õige pikkusega distantspuksid alla et lindid oleks ikka keset trumleid ja tundus, et võib asja kokku panna.
Siis sosistas aga välja arenema hakkav kolmas meel, et vaata võlli viskumist ka ja nii oligi.
Siis viskas küll üle ja sai uks kinni löödud.
Pärast muidugi võtsin välja, treisin üle ja puks sisse.
Ega palju ei visanudki, ainult 2,3mm...
Kes arvab et poh, siis ei ole!
Esiteks ei hakka pidurilint seda trumlit kinni hoidma ja lõhub kas lindi või hoovastiku ära.
Teiseks kulutab ära laagripesa mis välimises kaanes ja kolmandaks ei pea tihend õli.
Igatahes kokku ta sai ja tundub ka töötavat.
Nüüd võib jääda ootama võimsuse mõõtmise haagist, kuna 1000 pööret olemas ja saaks uuesti mootori suutlikkust uurida ning huvitaks ka kütuse erikulu, mis on töömasinal üks oluline näitaja kui ise kütust osta.
Sellest aga juba uues episoodis.
Et oleks huvitav sai ette võetud 52 jsv vahetus 820 oma vastu.
Asi ise polnud küll päris uus vaid 40 tundi töötanud kuid ilusti sirge ja kulumata.
Ainsaks probleemiks oli libisemine aga selle vastu saatsid välismaa kolleegid ühe uue lindi mis kirjadega made in Germany ja väitsid, et see ei libise vaid lõhub ajami.
Proovima veel ei hakanud mis järgi annab, kuid võllist võib rihmaratta poldi lahti ja kinni keerata.
Ajami vahetus muidugi hästi ei laabunud nagu mul tavaks ja probleemidest põhiline oli see võll, kus otsas ümberlülitus rataste ja mootori peale.
Nimelt oli võll peale vaadates igati viisakas, made in belarus ja erinevusena paistis vaid lülitusmuhv, mis on vanal mudelil pikem ja seda hea põhjusega.
Nimelt uuel on muhvil nuudid väga lühikesed, mis teeb selle võllil liigutamise väga raskeks, kuna lükkab seda vaid üks tift mitte kahvel.
Seega poob ta selle võllile kinni ja ei lülita nagu selgus.
Sai siis treitud talle need puuduvad sooned ja kõik tundus olevat ok.
Siis tagumine ots üles aetud ja sisu välja.
Sisse panemisel tekkis aga "kerge"tagasilöök, kuna lülitus ei toiminud ja süüdlaseks osutus võll, mille üks ütlemata osav valge (pilusilmne) venelane oli teinud palju lühema kui peaks ja nii ta ei ulatunud otsaga käigukasti võlli sisse ja kui miski otsa ei tsentreeri tuleb ju lülitaja soonest välja ära, kuid põhjuse taipamine võttis tunnikese ja päris palju venekeelseid sõnu.
Vahest räägivad juba slaidid...
Näidiseks on kõrval katkine ja õige pikkusega võll.
Eks mis muud üle jäi kui tuli see ots välja puurida ja õige pikkusega asi sisse pista ning kinni keevitada.
Järgmine üllatus oli planetaari stopperisoon, mis oli ikka täiesti mööda.
Ühelt poolt läks originaal stopper paari millimeetrise lõtkuga ja teiselt poolt mitte sugugi.
Sai soon üle treitud ja kaasaegne stopper pandud.
Kuidas see tehti, et soon viskub suurusjärk 2mm nii pika võlli juures isegi ei imesta enam, kuna seal kus neid varuosi tehakse töötavad leidlikud inimesed.
Lekkis muidugi jõuvõtuvõlli reguleerimise võll, kuna kummirõnga soon viskas nõnda, et ühele poole oleks sobinud 2,5mm rõngas ja teisele poole 3,2mm.
Sai see ka üle treitud kindla mõõdu peale sest ametlikult ei toodeta selliseid kummirõngaid.
Pidurilintidele said õige pikkusega distantspuksid alla et lindid oleks ikka keset trumleid ja tundus, et võib asja kokku panna.
Siis sosistas aga välja arenema hakkav kolmas meel, et vaata võlli viskumist ka ja nii oligi.
Siis viskas küll üle ja sai uks kinni löödud.
Pärast muidugi võtsin välja, treisin üle ja puks sisse.
Ega palju ei visanudki, ainult 2,3mm...
Kes arvab et poh, siis ei ole!
Esiteks ei hakka pidurilint seda trumlit kinni hoidma ja lõhub kas lindi või hoovastiku ära.
Teiseks kulutab ära laagripesa mis välimises kaanes ja kolmandaks ei pea tihend õli.
Igatahes kokku ta sai ja tundub ka töötavat.
Nüüd võib jääda ootama võimsuse mõõtmise haagist, kuna 1000 pööret olemas ja saaks uuesti mootori suutlikkust uurida ning huvitaks ka kütuse erikulu, mis on töömasinal üks oluline näitaja kui ise kütust osta.
Sellest aga juba uues episoodis.