25-09-2021, 21:35 PM
Tere, NSU ajaloo huvilised!
Vahepeal keegi mulle fotosid ja kohainfot saatnud ei ole, aga seda oli ka arvata.
Lähen nüüd natuke ajas tagasi, et hoogu võtta ja edasi minna.
Kirjutasin, et enne I MS olid NSU tsiklid Eesti Liivimaa osas üsna popid, aga ka põhja pool neid leidus. Näiteks 2 HP mudel (nagu ksf! Raivo Tolia? fotol) oli registreeritud Narva Jõesuus, ka Raplas (minu sünnikohas) oli NSU, Järvamaal vähemalt 2 tk, Reveli linnas mitu, ka 6 1/2 HP mudel ( V-2 830 ccm mootor, 3 käiku, kickstarter), üldse võimsaim tavamudel oli tollal 7 1/2 HP mudel, 995 ccm mootoriga.
Üldse oli tollal Eestis kindlasti üle 10 NSU tsikli ringi vuramas, umbes nagu tänasel päeval...
Järgnesid majanduslikult rasked 20-ndad, NSU tehas jätkas ennesõja mudelite baasil tootmist, kümnendi keskel ilmusid uued V-2 500, 750, 1000 ccm mootoritega mudelid, kümnendi lõpus tuli uus, nn "blockmootoritega" mudelite sari - 201K/T, 251T (vähetoodetud ja haruldane), 301T ja 501T, neist mõned on ka tänaseni Eestis olemas, aga kaldun arvama, et need on peale II MS siia sattunud kui "trofeetehnika".
Kuna 1930 seisuga oli meil registreeritud ainult 5 NSU tsiklit, siis on näha, et sel perioodil NSU asi siin eriti ei edenenud.
Aga 1930 hakkas NSU tsiklite müügiga Eestis tegelema a/s Tormolen, NSU tehases aga hakati tootma esimesi 2 - taktilisi Z seeria mudeleid, Z175, Z201 ja Z251 ning ilmus ka uuendatud "blockmootorite" mudeliseeria - TS301/351 ja TS501/601.
NSU 2 - taktilised odavad ja lihtsad elementaarmootoriga Z - mudeliseeria tsiklid said Eestis populaarseks ja nende fotosid on mul õnnestunud koguda üsna mitmeid. Ka on tänasel päeval säilinud suhteliselt palju selle mudeliseeria materjali, ilmselt pääses suur osa neid tsikleid sõjasõidu tegemisest, olid nad ju ca 10 aastat vanad ja need väikesed 2-taktilised sõideti suhteliselt läbi. Aga vb on neid siia sattunud ka peale II MS, igatahes on sakslased väitnud, et neil on Z mudelid üsna haruldased.
Kuidas oli Eestis lugu TS sarja masinatega, seda ma ei oskagi arvata, mina ühtegi tolle aja fotot nende mudelitega näinud ei ole, samas 501TS ja 601TS mudeleid on siin peale sõda olnud mitmeid, ka minul on olemas 1931 aasta 501TS, mis aga tehasest on läinud ühele saksa härrasmehele, mitte eesti talupojale.
Niisiis hakkan (kui viitsin) postitama NSU 175/201/251 mudeliseeria fotosid, esimene on Z175 sümboolse registreerimisnumbriga R-1. Huvitava kokkusattumusena olen just Valgast saanud ühe "vanadeasjadearmastajajamüüja" käest NSU Z tsikli bensiinipaagi.
Vahepeal keegi mulle fotosid ja kohainfot saatnud ei ole, aga seda oli ka arvata.
Lähen nüüd natuke ajas tagasi, et hoogu võtta ja edasi minna.
Kirjutasin, et enne I MS olid NSU tsiklid Eesti Liivimaa osas üsna popid, aga ka põhja pool neid leidus. Näiteks 2 HP mudel (nagu ksf! Raivo Tolia? fotol) oli registreeritud Narva Jõesuus, ka Raplas (minu sünnikohas) oli NSU, Järvamaal vähemalt 2 tk, Reveli linnas mitu, ka 6 1/2 HP mudel ( V-2 830 ccm mootor, 3 käiku, kickstarter), üldse võimsaim tavamudel oli tollal 7 1/2 HP mudel, 995 ccm mootoriga.
Üldse oli tollal Eestis kindlasti üle 10 NSU tsikli ringi vuramas, umbes nagu tänasel päeval...
Järgnesid majanduslikult rasked 20-ndad, NSU tehas jätkas ennesõja mudelite baasil tootmist, kümnendi keskel ilmusid uued V-2 500, 750, 1000 ccm mootoritega mudelid, kümnendi lõpus tuli uus, nn "blockmootoritega" mudelite sari - 201K/T, 251T (vähetoodetud ja haruldane), 301T ja 501T, neist mõned on ka tänaseni Eestis olemas, aga kaldun arvama, et need on peale II MS siia sattunud kui "trofeetehnika".
Kuna 1930 seisuga oli meil registreeritud ainult 5 NSU tsiklit, siis on näha, et sel perioodil NSU asi siin eriti ei edenenud.
Aga 1930 hakkas NSU tsiklite müügiga Eestis tegelema a/s Tormolen, NSU tehases aga hakati tootma esimesi 2 - taktilisi Z seeria mudeleid, Z175, Z201 ja Z251 ning ilmus ka uuendatud "blockmootorite" mudeliseeria - TS301/351 ja TS501/601.
NSU 2 - taktilised odavad ja lihtsad elementaarmootoriga Z - mudeliseeria tsiklid said Eestis populaarseks ja nende fotosid on mul õnnestunud koguda üsna mitmeid. Ka on tänasel päeval säilinud suhteliselt palju selle mudeliseeria materjali, ilmselt pääses suur osa neid tsikleid sõjasõidu tegemisest, olid nad ju ca 10 aastat vanad ja need väikesed 2-taktilised sõideti suhteliselt läbi. Aga vb on neid siia sattunud ka peale II MS, igatahes on sakslased väitnud, et neil on Z mudelid üsna haruldased.
Kuidas oli Eestis lugu TS sarja masinatega, seda ma ei oskagi arvata, mina ühtegi tolle aja fotot nende mudelitega näinud ei ole, samas 501TS ja 601TS mudeleid on siin peale sõda olnud mitmeid, ka minul on olemas 1931 aasta 501TS, mis aga tehasest on läinud ühele saksa härrasmehele, mitte eesti talupojale.
Niisiis hakkan (kui viitsin) postitama NSU 175/201/251 mudeliseeria fotosid, esimene on Z175 sümboolse registreerimisnumbriga R-1. Huvitava kokkusattumusena olen just Valgast saanud ühe "vanadeasjadearmastajajamüüja" käest NSU Z tsikli bensiinipaagi.