Esimene Sääreväristaja
#8

Martti Kirjutas:Valdo antud lingil olevatel piltidel märkasin veel ühte huvitavat asja: see ratta kott, mul on ka selline olemas aga halvemas seisundis. Tead sa äkki rohkem kas see oli 30-ndatel suuremal osal jalgratastest.

Ratta kott (võtmete ja väikese õlikannu jaoks) oli julgeks väita et pea KÕIKIDE 1920-30te aastate siiakanti jõusnud jalgrataste põhivarustuses. Ning Vene jalgratastel oli see 1980te aastate lõpuni põhivarustuses.

Meesteratastel käis tööriistakott sadula all raami kolmnurgas. 1920-30tel olid enamlevinud püstised riistakotid; vaid Rootsi toodangul (Husqvarna, Monark, Crescent, Hermes, Vega jt) olid kotid rõhtsed ja lukustatavad kahe \"krõpsuga\". Teise ilmasõja järgsest toodangust olid püstised kotid Riia toondagul (sh \"säärevärastaja\"-Gaujadel), muu N. Liidu toodandu rattakopid olid reeglina (vähemalt 1960te algusest alates) rõhtsed ja ühe \"krõpsuga\".

Naisteratastel käid tööriistakott kas kahe raamitoru vahelisse esimesse avausse (rootslased, nt Husqvarna), püsttoru ja kahvi harude nurka sadula all (nt Miele) või sadula külge, milleks sadula tagaosas olid spetsiaalsed kaks aasa (nt Union, Göricke). N. Liidu naistejalgratastel (1960-80ndad) käis kott reeglina samamoodi sadula külge.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Esimene Sääreväristaja - Autor: Martti - 01-08-2004, 21:23 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne