Esimene Sääreväristaja
#9

Martti Kirjutas:... nägin täna RIGA meesteratta raami ja tuli selline mõte et äkki on käinud sellel ka abimootor peal.

1950-60tel oli siinmail paljudele RIGA meesteratta raamidele D4/D5 mootor peale pandud. Kuid seda tegid ikka rataste omanikud, mitte rattatehas - abimootoreid turustati jalgratta peale monteeritava komplektina.
Kui mootoriga on sõidetud pikemalt, siis on sellest jäänud tihti raamile mingid märgid/jäljed (keti vastukäimine, keskelt õline, teatud kohtadest kraabitud vms).

Kui abimootor oli raamile pandud juba tehases, siis erines raamikuju reeglina tavalisest. Vrd - Gauja raam, mille sõlmed on praktilselt kõik tavalise meesterahva RIGA ratta sõlmed, kuid raami tagaosa on tavalise meesterahva raamiga võrreldes kõveralt madalamaks lastud ning esihark on tehtud juba vedrustusega.

Muide - paljud kuldkäed tegid siinmail 1950-70tel ka ise meesteratta raame mootori alla panemiseks Gauja-laadselt ümber. Minu kätte on sattunud üks sääraselt muudetud Saksa 1930te aastate meesteratta raam, mille geomeetria ja väliskuju on (arvatavasti D4/D5 mootori kandmiseks) tundmatuseni muudetud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Esimene Sääreväristaja - Autor: Martti - 01-08-2004, 21:23 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne