19-11-2021, 22:20 PM
(19-11-2021, 20:23 PM)Mossemees Kirjutas: Huvitav, kas see mootor on oma põhiolemuselt lihtsalt 2 silindri jagu lühemaks tehtud GAZ-i V8 või on tegemist täiesti omaette arendusega? Mõtlen, et kas venelased kasutasid sama võtet nagu Pobeda mootori puhul (2 silindri jagu lühendatud GAZ-i R6) või üritati midagi päris uut luua?
Volga v6 mootor oli 60-kraadine, nagu eespool juba mainisin. Venelaste v8-d on kõik 90-kraadised. Seega ühisosa piirdub tõenäoliselt poltide-mutrite ja võibolla mõne agregaadiga.
Seda ma ei tea, kas kõik see aeg (1960-date keskpaigast kuni 1980-date lõpuni) arendati sama mootorit, või tõmmati vahepeal puhas leht ja alustati uuesti. Päevakorral olid nad 24 ja 3101(millest sai 3102) juurutamisel, hiljem veel 24/2410 asendamise plaanides. Töömahud jäid 3,0-3,5 liitri kanti.