19-11-2021, 23:40 PM
(19-11-2021, 22:28 PM)Tegelane5 Kirjutas: Üks Volga kuue silindriline prototüüp olla olnud veel, nö Nysa moodi rippklappidega kaanega 51 plokil R6. See 3,5L kone oleks Volgale väga sobilik olnud.See oli vist see tõrvikkambritega versioon, mis pidanuks GAZ-52-le saama? Pilti sellest imeloomast pole veel ette sattunud, aga nii palju ma tean, et mõned ikka valmis tehti ja autode peal neid katsetati. Hädad olid olnud põhimõtteliselt samad mis hilisemal 3102-l, st. pea võimatu oli seda apastraati nii välja reguleerida, et töötaks iga ilmaga igasugustes oludes. Kui 3102 mootoriga tegeles vastava väljaõppega mehaanik kusagil keskkomitee autopargi soojas ja hästivarustatud garaažis, siis kolhoosi külmas ja elektrita saras või üldse põllu peal oleks 7 klassi haridusega 3. liigi sohver Vasja püstihädas olnud.
Aga kas keegi teab, mis Volga diiselmootori projektist sai? Ehitati reaalselt mõni mootor valmis ka või jäigi kogu idee ainult paberile? Nagu teada, siis algselt pidi GAZ-24 toodetama hakkama neljas versioonis: R4 diisel, mõeldud peamiselt taksodeks; R4 bensiin ehk siis see, millest lõpuks ainsana asja sai. Algselt mõeldud erasõidukiks ja igasugu väiksematele asjapulkadele ametiautoks; V6... Nojah, mis sellest sai, on eespool juba küllalt juttu. Mõeldud olnuks see tehaste direktoritele ja igasugu keskmise kaliibriga ametnikele; ja tippmudeliks V8. Neile, kes veel päris Tšaika-inimeseks ei kvalifitseeru. Kuskilt on nagu meelde jäänud, et neile kavandatud V8 pidanuks justkui natuke väiksem ja kergem olema kui see, mis 2424 peale pandi ja mis oma raskusega auto esiosa liiga raskeks muutis.
Puruks ja pool pööret tagasi!