03-08-2004, 13:09 PM
Kärnataja Kirjutas:kui endal renoveerimise koha pealt palju kogemusi pole siis on kaks võimalust: kas siis lasta see ära taastada kuskil proffide juures (kuna tihti on nii , et ise renoveerima kukkudes võib masina seisukorra veel hullemaks teha vms.)
Restaureerimisel teenustööna on üks suur oht. Nimelt maksab korraliku kvaliteediga tehtud töö vägagi palju (on see ju kaasaegsete autode remontimisest võrratult keerulisem ja palju aeganõudvam, kuna kõik lahendused/töövõtted on ju täiesti unikaalsed). See on ka loomulik, sest kui ma elatun vanatehnika restaureerimisest, siis tahan ma ikka saadud rahast ära elada (st saada kulutatud aja eest korralikku tunnitasu), samal ajal kui ise tehes on see nt aja osas meeldiv ajaviide. Just aeg on tippkvaliteediga restaureerimisel see ressurss, mida vast kõifge enam kulub.
Tihti hakkab seepärast töö tellijal rahast kahju ning tellitaksegi odavama tegija käest, kes teeb väidetavalt sama kvaliteediga. Aga kui siis asjale järele minnakse, siis selgub ikkagi, et ei ole kvaliteet sama, midagi on tehtud valesti, originaalsust on kaotatud jne jne... ühesõnaga aega kokku hoides on lastud ülejala.
Ma tean viimase 10 aasta jooksul palju selliseid näiteid.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18