12-12-2021, 23:49 PM
(12-12-2021, 11:49 AM)M.R. Kirjutas: Õlituse soonest vabasse poolmutrisse ei saa aru, eriti 90 kraadisest ruumiasetusest. Seal on pealt vaadatesMul on see kuidagi teisiti lahendatud...
kaks ava, õlivannile lähem on õlituse tahi jaoks ja kaugem stopperkruvi jaoks, et mutter ei saaks ringi käia.
See stopperkruvi oma silindrilise otsaga on soones ja takistab õli voolu väljapoole.
Normaalselt peab see kruvi olema lõtv, et vedru saaks tekitada pinge. Käigukeerme demonteerimisel keeratakse stopper kinni
ja peale seda saab mutri kogu täiega keermest eraldada ilma et mutter algosadeks laguneb.
Nimelt mutril on freesitud soon kuhu läheb otsast lamedaks viilitud kruvi et ta lahti ei saaks tulla.
See kruvi on küljel ja ülemine on terava otsaga stopperkruvi ning soone õli jaoks olin sunnitud tegema sest see ava kus taht oleks muidu mittekuhugi viinud.
Aus olla, siis ma tegutsesin teadmises, et see ülemine kruvi lastakse korra lahti mispeale lõtk kaob ja keeratakse siis kinni tagasi et mitte asjatult keeramist raskemaks muuta ja mutrit kulutada.
Selleks sai sinna ka nõrgem vedru et mitte jätta mutrile suurt pinget.
Kui see aga nii ei peaks toimima saab läheneda ka teisel viisil.
Pigem on huvitav küsimus millest see taht peaks olema ja mida vanasti kasutati sel otstarbel?
Ma lõikasin vildilaadsest materjalist riba ja toppisin avasse, kuid ööga suutis ta terve toositäie õli ära mutrisse kanda.
Tahaks selle protsessi kuidagi sujuvamaks ja pikaajalisemaks muuta...