04-08-2004, 20:27 PM
valdo Kirjutas:Olen kuulnud et GAZ 51-l sai saalesid vahetada teepeal ja ilma mootorit maha võtmata. Õli oli vaja välja lasta; õlivann alt ära; siis saab juba saaledele ligi; kepsud lahti keerata ja saaled vahetada ja siis jälle kokku tagasi. GAZ 51-l oligi see jama et saaled ei pidanud pikale sõidule vastu ja alati pidid olema varusaaled kaasas et teepeal vahetada.matix Kirjutas:Kas on kindlasti vaja mootor maha võtta? Või saab kuidagi karpide alt ka teha?
Vähemalt mina ei ole kuulnud, et ühegi sõidusuunaga risti paikneva väntvõlliga kaherattalise mootori pooli saaks laiali võtta mootor raami pealSest reeglina on mootori kinnituskõrvad, millega ta raami külge käib, moodustatud mõlemast kokkupandud poolest - katsu Sa neid omavahel lahti kista, kui sealt ja ka raamist miski poldilaadne asjavidin läbi pandud on
![]()
![]()
Lohutuseks võin öelda, et mopeedi (ja ka tegelikult mootorratta) mootori raamilt mahavõtmine on võrratult kergem tegu kui nt Pobil või GAZ 51-l sama tükiga hakkamasaamine. Kuna kõiki ülalamainit tegevusi kõigil eelnimetet liikuritel korduvalt teinud, julgengi võrrelda
Sorry et offtopic aga... mootori remondivõimalustest vehiikli peal veel niipalju, et kunagi 1970tel räägiti uskumatuna tunduvaid imejutte Pobiremontijast, kes oli mootori kapitaali - sh silindrite jämedamakspuurimise - teinud mootorit maha võtmata.