21-02-2022, 16:48 PM
Tere!
Opeli jalgratastest...see teie priit võib olla igasugust jama väitnud mida ta ise ei mäleta, viimasel ajal ei mäleta ta isegi seda, mida eelmisel päeval kuhugi kirjutas ja hea on, et ei mäleta!
Muide, olen minagi paar korda Poola laadal käinud, Opeli jalgratast aga pole näinud - kus siis tõde on?
Jürgen Nöll oma raamatus "Opel Fahrräder" kirjutab umbes nii - alates 1. jaanuar 1937 läksid kõik Opeli jalgrattanikerdamisega seotud õigused ja kohustused üle NSU firmale, viimane "päris" Opeli jalgratas R nr-ga 2621964 tehti 15,02.1937, edasi tehti umbes aastake veel neid NSU Opel jalgrattaid ja pärast seda vaikselt see Opeli asi unustati ära ja tehti edasi ainult NSU jalgrattamudeleid. Umbes sama, nagu NSU D-Radiga tegi, ainult see D jäi ca 6-ks aastaks NSU embleemile trofeeks.
Muidugi, ega Jürgen pole kindlasti Poola laadal käinud ja ausalt-öelda ega tema ka kõike Opeli jalgratastest ei tea, seda olen ma väikeses erakirjavahetuses tema käest saanud lugeda seoses ühe huvitava kokkuklapitava raamiga Opeli mudeliga, mida Nõukogude Liit Saksamaalt ostis, aga millest Saksamaal keegi eriti ei tea, Opeli arhiiv sai ka mingil määral ? sõja ajal pihta.
Kui tõesti on tegu mingi 25 aastat oopelit hetkega, siis minu arvates oleks igati sümboolne, et kui sel hetkel oleks Opeli tehas veel jalgrattaid tootnud, siis oleks kingitud ikkagi Opeli jalgratas, ükskõik kus täpsemalt ja mida see onkel seal Opeli tehases tegi, sel juhul võiks olla aeg peale 1937 - 38. Aga jumal teab seda sakslaste ja opelirahva loogikat, sentimentaalsust ja oopelilembust. Mingil hetkel sõjasündmuste edenedes vist Saksamaal tõmmati jalgrataste müük tsiviilelanikkonnale ka koomale, ei mäleta jällegi.
Opeli jalgratastest...see teie priit võib olla igasugust jama väitnud mida ta ise ei mäleta, viimasel ajal ei mäleta ta isegi seda, mida eelmisel päeval kuhugi kirjutas ja hea on, et ei mäleta!
Muide, olen minagi paar korda Poola laadal käinud, Opeli jalgratast aga pole näinud - kus siis tõde on?
Jürgen Nöll oma raamatus "Opel Fahrräder" kirjutab umbes nii - alates 1. jaanuar 1937 läksid kõik Opeli jalgrattanikerdamisega seotud õigused ja kohustused üle NSU firmale, viimane "päris" Opeli jalgratas R nr-ga 2621964 tehti 15,02.1937, edasi tehti umbes aastake veel neid NSU Opel jalgrattaid ja pärast seda vaikselt see Opeli asi unustati ära ja tehti edasi ainult NSU jalgrattamudeleid. Umbes sama, nagu NSU D-Radiga tegi, ainult see D jäi ca 6-ks aastaks NSU embleemile trofeeks.
Muidugi, ega Jürgen pole kindlasti Poola laadal käinud ja ausalt-öelda ega tema ka kõike Opeli jalgratastest ei tea, seda olen ma väikeses erakirjavahetuses tema käest saanud lugeda seoses ühe huvitava kokkuklapitava raamiga Opeli mudeliga, mida Nõukogude Liit Saksamaalt ostis, aga millest Saksamaal keegi eriti ei tea, Opeli arhiiv sai ka mingil määral ? sõja ajal pihta.
Kui tõesti on tegu mingi 25 aastat oopelit hetkega, siis minu arvates oleks igati sümboolne, et kui sel hetkel oleks Opeli tehas veel jalgrattaid tootnud, siis oleks kingitud ikkagi Opeli jalgratas, ükskõik kus täpsemalt ja mida see onkel seal Opeli tehases tegi, sel juhul võiks olla aeg peale 1937 - 38. Aga jumal teab seda sakslaste ja opelirahva loogikat, sentimentaalsust ja oopelilembust. Mingil hetkel sõjasündmuste edenedes vist Saksamaal tõmmati jalgrataste müük tsiviilelanikkonnale ka koomale, ei mäleta jällegi.