01-03-2022, 20:13 PM
Tere!
Ei oska ka mingisugust "võtmed kätte" lahendust pakkuda, muidugi oleks selliste teemade/küsimuste puhul parem veidi tausta lahti rääkida, siis saaksid vaenulikult meelestatud mittemillestki kirjutada armastavad kolleegid palju paremini hagu anda...
Aga asi peaks hakkama ja jätkuma lihtlabase Ohmi seaduse järgimisest.
Dünaamilise pidurduse alalisvool - parim tulemus (ja ilmselt suurem pole lihtsalt ka mootori staatorile tervislik) väidetakse jäävat (2 - 3) x mootori töövool, millist töövoolu täpsemalt silmas peetakse, ma ei tea, aga võtame, et 4 kW mootori töövool on ca 8 A, seega pidurduse alalisvool võiks jääda piiridesse 16 - 25 A. Milline peaks olema pinge - Ohmi seadus ... tuleks mõõta staatorimähise aktiivtakistus oomides R (nende 2 otsa vahelt, kuhu pidurduse alalispinge kavatsetakse ühendada), siis saaks selle Ohmi seaduse järgi leida pinge, mille juures pidurdusvool oleks 16 - 25 A .... (16 - 25) x R = U (V). Sealt saaks vajaliku trafo ligilähedase aktiivvõimsuse P = I x U, milline see täpselt peaks olema (oleneb pidurdusajast, pidurduste sagedusest, jahtumistingimustest jms, aga mingi suurusjärgu saaks tuletada.
Tegelikult ma muidugi ka ei valda teemat ja vene foorumi juttu ei viitsi lugeda, mulle meeldib rohkem kirjutada, kui lugeda.
Üks võimalus oleks uurida mingisugust valmislahendust, kaldun arvama, et seda dünaamilist pidurdust on kasutatud mõnede NL freespinkide juures, kui leida mingi 4 kW mootori pidurduse variant mingi pingi juurest... muidugi pidurdamise protsessi tulem sõltub konkreetsel juhul mootori pöörlemiskiirusest ja inertsmassist nagu juba eelnevalt mainiti.
Kui on aega, siis võin homme mõningaid freespingi elektriskeeme vaadata, vb on seal mingi konkreetsete suurustega variant kirjeldatud, vb ksf! M.R juhtub lugema ja huvituma antud küsimusest või sellele vastamisest.
Sagedusmuunduri alternatiivile lisaks mainin, et on saadaval ka lühisrootoriga asünkroonmootorid, milledel on lihtlabased ketaspidurid tagumikus olemas, aga selline uus piduriga 4 kW mootor muidugi maksab jällegi raha.
Ei oska ka mingisugust "võtmed kätte" lahendust pakkuda, muidugi oleks selliste teemade/küsimuste puhul parem veidi tausta lahti rääkida, siis saaksid vaenulikult meelestatud mittemillestki kirjutada armastavad kolleegid palju paremini hagu anda...
Aga asi peaks hakkama ja jätkuma lihtlabase Ohmi seaduse järgimisest.
Dünaamilise pidurduse alalisvool - parim tulemus (ja ilmselt suurem pole lihtsalt ka mootori staatorile tervislik) väidetakse jäävat (2 - 3) x mootori töövool, millist töövoolu täpsemalt silmas peetakse, ma ei tea, aga võtame, et 4 kW mootori töövool on ca 8 A, seega pidurduse alalisvool võiks jääda piiridesse 16 - 25 A. Milline peaks olema pinge - Ohmi seadus ... tuleks mõõta staatorimähise aktiivtakistus oomides R (nende 2 otsa vahelt, kuhu pidurduse alalispinge kavatsetakse ühendada), siis saaks selle Ohmi seaduse järgi leida pinge, mille juures pidurdusvool oleks 16 - 25 A .... (16 - 25) x R = U (V). Sealt saaks vajaliku trafo ligilähedase aktiivvõimsuse P = I x U, milline see täpselt peaks olema (oleneb pidurdusajast, pidurduste sagedusest, jahtumistingimustest jms, aga mingi suurusjärgu saaks tuletada.
Tegelikult ma muidugi ka ei valda teemat ja vene foorumi juttu ei viitsi lugeda, mulle meeldib rohkem kirjutada, kui lugeda.
Üks võimalus oleks uurida mingisugust valmislahendust, kaldun arvama, et seda dünaamilist pidurdust on kasutatud mõnede NL freespinkide juures, kui leida mingi 4 kW mootori pidurduse variant mingi pingi juurest... muidugi pidurdamise protsessi tulem sõltub konkreetsel juhul mootori pöörlemiskiirusest ja inertsmassist nagu juba eelnevalt mainiti.
Kui on aega, siis võin homme mõningaid freespingi elektriskeeme vaadata, vb on seal mingi konkreetsete suurustega variant kirjeldatud, vb ksf! M.R juhtub lugema ja huvituma antud küsimusest või sellele vastamisest.
Sagedusmuunduri alternatiivile lisaks mainin, et on saadaval ka lühisrootoriga asünkroonmootorid, milledel on lihtlabased ketaspidurid tagumikus olemas, aga selline uus piduriga 4 kW mootor muidugi maksab jällegi raha.
