04-03-2022, 21:07 PM
(03-03-2022, 22:53 PM)aavu Kirjutas: Kui nüüd asja lihtsustada, siis 12 V pealt ja mõne ampriga töötab sapaka invavariandi sidur. Treipingi mootori võlli üks ots veab spindlit ja teise otsa see sidur piduriks. Lihtne Vatson!?!?
Geniaalne, Holmes, geniaalne! Koguni nii geniaalne, et selle peale on tuldud juba tehases
Töötab 24 voldi pealt.
Siinkohal tekib lugejatel muidugi õigustatud küsimus: miks see teema on üldse püsti pandud, kui tehaselahedus on olemas. Püüan vastata:
a) See asjandus ei tööta. Tester ütleb, et mähises on katkestus. Kust uue mähis saab? Tõesti uue, mitte sellise, mis on kellelgi 40 aastat kuuri all seisnud, olgugi et kasutamata? Ok, keegi mähib, aga mis see maksma läheb?
b) Vene foorumitest on jäänud (võibolla ekslik?) mulje, et tegemist on mitte just kõige töökindlama ja tõhusama vidinaga. Ka põgusad isiklikud nägemised/kuulmised kipuvad seda kinnitama (enamasti pole seal juhetki taga).
c) Teema võtmemotiiviks olev pidurdusviis ei sisalda mehaanilisi komponente, mis ajapikku kuluvad. Tehaselahendusel on kettad, mille kohta tekib taas küsimus: kust ja millise raha eest neid saab?
d) 24 V tootmiseks vajalik trafo on jalutama läinud. Võibolla tehti tema kadumise kohta omal ajal miilitsasse avaldus, aga alampolkovnik Kartul ja tema alluvad Kessner ja Vaher ei suutnud seda üles leida.
Seega - nagunii tuleb pidurdamiseks hankida trafo ja miks siis mitte selline, mis oleks suuteline mootorit otse (mõistagi läbi alaldi) pidurdama. Kaaludes kahte varianti ja ka rahakotti, tundub sedamoodi, et elektrodünaamiline variant on mõistlikum ja jätkusuutlikum.