29-03-2022, 08:06 AM
Tänan täpsustuste eest. Kuna sel perioodil olin ise kõrvaltvaataja, siis see ajalooline ülevaade on tehtud distantsilt. Tolle aja sündmustes ise osalenud teised inimesed ei ole siiani sellist käsitlust kahtluse alla seadnud. Olen seda ülevaadet lihvinud ja esitanud aastaid.
Kronoloogiliselt sündmusi järjekorda pannes algas klubide vaheline koostöö Eesti Vanatehnika Klubide Liiduks formeeruma 1999. aastal ning esimene ühine saavutus oli Vanasõidukite Sajandisõidu korraldamine 21. kuni 25. juuni 2000. Tol ajal olid Eesti vanatehnikaliikumise hooandjad eelkõige klubid Unic, Unic-Moto, Pärnumaa Vanatehnika Klubi (tol ajal nimega Klubi Unic Pärnu sektsioon, mis oli siiski täiesti iseseisev klubi) ja Lõuna-Eesti klubi LEVATEK. EVKL sünnipäevaks loetakse 23.06.2000, kui Avinurmes veoauto kastis ühise tegutsemise leping allkirjastati. See vormistati seltsingulepinguks 01.12.2002 ning päris MTÜ asutamisleping allkirjastati 17.09.2014.
Unikaalse sõiduki registreerimismärk muutus legaalseks 27.04.2001 Riikliku Autoregistrikeskuse direktori poolt kehtestatud Registreerimismärkide standardiga nr EVS 597:2001. EVKL koostöövorm oli selleks ajaks juba elujõuline ning sajandisõidu korraldamisest saadud positiivne emotsioon andis jõudu edasiseks. LEVATEK-i oma numbrimärk oleks võinud ka saada elujõuliseks, kuid tänases vaates sai valitud õige tee, et eriseeria asemel päris eristatav numbrimärk sai välja võideldud. Muuhulgas andis see võimaluse sellesse süsteemi kaasa tõmmata ka mootorrattad, kelle jaoks UNIC-seeria oleks jäänud liiga kohmakaks.
Tänan Priit Veskit selle paranduse eest. EVKL on tegutsenud algusest peale põhimõttel, et teeme koos ja ärme püüa ennast üksikindiviidina üle tähtsustada. Eks püüame tulevikus seda ajaloolist seika lahti kirjutada teistmoodi. See oli aeg, kui tuli härjal sarvist haarata ja asjad ära teha. Koos räägiti, kuid lahingusse läksid ikkagi vägagi selgelt oma nimega võitlejad. Tagasivaatena paistabki see sellisena, et teiste heakskiidul võitlesid just Unic klubi liikmed numbrimärgi legaliseerimise välja. Lisaks eelpoolnimetatud klubi Unic liikmetele tooksin kindlasti esile ka Enno Poldre panuse, kes ARK süsteemiga kõige lähemalt oli seotud. Unic-Moto poolelt lisaksin Tõnu Piiburi ja Urmas Teearu kõrvale ka Märt Karu osaluse. Sootuks mainimata on jäänud aga Pärnumaa Vanatehnika Klubi juhi Tiit Taltsi panus ning LEVATEK-i poolt kindlasti Heino Jaanus. Seitsmest klubist koosnenud EVKL tegemistesse andsid panuse ka klubid Mobiil (juht Tiit Talts), Retrom (juht Valdu Välimäe) ja Virumaa Unic (juht Vello Vilu).
Meie vanatehnikaliikumine on mõnusalt meeskondlik tegevus, kus ei ole jõulisi juhifiguure, kuid omad arvamusliidrid ja protsesside vedajad on siiski olnud. Loodetavasti said tolleaegsed aktiivsed osalejad nüüd ausalt ära nimetatud.
Kronoloogiliselt sündmusi järjekorda pannes algas klubide vaheline koostöö Eesti Vanatehnika Klubide Liiduks formeeruma 1999. aastal ning esimene ühine saavutus oli Vanasõidukite Sajandisõidu korraldamine 21. kuni 25. juuni 2000. Tol ajal olid Eesti vanatehnikaliikumise hooandjad eelkõige klubid Unic, Unic-Moto, Pärnumaa Vanatehnika Klubi (tol ajal nimega Klubi Unic Pärnu sektsioon, mis oli siiski täiesti iseseisev klubi) ja Lõuna-Eesti klubi LEVATEK. EVKL sünnipäevaks loetakse 23.06.2000, kui Avinurmes veoauto kastis ühise tegutsemise leping allkirjastati. See vormistati seltsingulepinguks 01.12.2002 ning päris MTÜ asutamisleping allkirjastati 17.09.2014.
Unikaalse sõiduki registreerimismärk muutus legaalseks 27.04.2001 Riikliku Autoregistrikeskuse direktori poolt kehtestatud Registreerimismärkide standardiga nr EVS 597:2001. EVKL koostöövorm oli selleks ajaks juba elujõuline ning sajandisõidu korraldamisest saadud positiivne emotsioon andis jõudu edasiseks. LEVATEK-i oma numbrimärk oleks võinud ka saada elujõuliseks, kuid tänases vaates sai valitud õige tee, et eriseeria asemel päris eristatav numbrimärk sai välja võideldud. Muuhulgas andis see võimaluse sellesse süsteemi kaasa tõmmata ka mootorrattad, kelle jaoks UNIC-seeria oleks jäänud liiga kohmakaks.
Tänan Priit Veskit selle paranduse eest. EVKL on tegutsenud algusest peale põhimõttel, et teeme koos ja ärme püüa ennast üksikindiviidina üle tähtsustada. Eks püüame tulevikus seda ajaloolist seika lahti kirjutada teistmoodi. See oli aeg, kui tuli härjal sarvist haarata ja asjad ära teha. Koos räägiti, kuid lahingusse läksid ikkagi vägagi selgelt oma nimega võitlejad. Tagasivaatena paistabki see sellisena, et teiste heakskiidul võitlesid just Unic klubi liikmed numbrimärgi legaliseerimise välja. Lisaks eelpoolnimetatud klubi Unic liikmetele tooksin kindlasti esile ka Enno Poldre panuse, kes ARK süsteemiga kõige lähemalt oli seotud. Unic-Moto poolelt lisaksin Tõnu Piiburi ja Urmas Teearu kõrvale ka Märt Karu osaluse. Sootuks mainimata on jäänud aga Pärnumaa Vanatehnika Klubi juhi Tiit Taltsi panus ning LEVATEK-i poolt kindlasti Heino Jaanus. Seitsmest klubist koosnenud EVKL tegemistesse andsid panuse ka klubid Mobiil (juht Tiit Talts), Retrom (juht Valdu Välimäe) ja Virumaa Unic (juht Vello Vilu).
Meie vanatehnikaliikumine on mõnusalt meeskondlik tegevus, kus ei ole jõulisi juhifiguure, kuid omad arvamusliidrid ja protsesside vedajad on siiski olnud. Loodetavasti said tolleaegsed aktiivsed osalejad nüüd ausalt ära nimetatud.