30-03-2022, 09:29 AM
(30-03-2022, 08:02 AM)TeeTL Kirjutas: Mis põhjusel oli vaja 4-kohaliste numbrite A0000 väljaandmine vahetada kolmekohalise vastu A000?Eesti Vanatehnika Klubide Liit on alates 2017. aastast andnud välja ajakirja Vanad Veljed, milles üks läbivaid teemasid igas numbris on ka vanasõidukite tunnustamise minevik, olevik ja tulevik. Ajakirja saab klubide kaudu soetada ka paberil, kuid vanemad numbrid on kättesaadavad ka issuu.com/evkl kaudu veebiversioonina.
Vähemalt teksti järgi paistab, et see toimus just selles järjestuses. Täpset kronoloogiat ja arvusid just selles lõigus ei ole.
Kui see kolmekohaline A000 regulaarseeria nüüd kohevarsti täis saab, kas siis väljastatakse edasi neljakohalisi? Või tuleb kolmekohalisele mõni muu täht - kui lühendamise põhjus varasemalt oligi füüsiline lühendamine.
Ja sellega haakuvalt veel üks küsimus - mille alusel toimub veidi erilisemate mustade numbrite väljastamine ala S500, Z968, A888, A999. Kas lihtsalt omaniku soovi või eritasu alusel?
Vastuse esimesele küsimusele leiab Vanade Velgede 2017. aasta numbrist (lk 12).
Aga, et mitte liiga ülbe näida, siis vastused ka siin:
1. Autodel on numbrimärkide kohad ja suurus väga erinevad. NL ajal oli pikka aega ees ja taga lausa erinev formaat. Vanasõiduki autole ettenähtud number (tüüp A9) on nn Euroopa kõrgusega ning Ameerika laiusega seetõttu, et ta sobiks igale sõidukile märki painutamata või lõikamata. Parem olgu märk liiga väike kui liiga suur. Selline suurus on ka austusavaldus EW kuni 1940 väljastatud registreerimismärkidele. Eurotähise eemaldamise taotlus oli tingitud sellest, et hoida ajastutruudust. Isegi tänasest arvutades on veel 17 aastat selleni, kui Eesti on olnud 35 aastat EL liige. Välismaale sõites tuleb sõidukile kinnitada EST-tähis vastavalt rahvusvahelistele konventsioonidele.
2. Autode registreerimismärkidega on jõutud ületada 400 piir, seega jagub A-seeriat veel ca 10-ks aastaks. Kui saab otsa ning korduvkasutusest midagi ei ole peale tulnud, siis võetakse järgmine täht. EW ajal tähistas A Tallinnat, B aga Tartu linna.
3. Üksikkorras valmistatava registreerimismärgi riigilõiv on 470 eurot - selle raha eest saab omanik ise liiklusregistris esitada taotluse ning valida ühest tähest ja kolmest numbrist koosneva numbrikombinatsiooni. Kusjuures osa sümboleid ei ole registreerimismärgi väiksuse tõttu lubatud, näiteks Mercedes-Benz omanikud ei saa tellida W-seeriat. W-täht on keelatud lisaks autode A9 tüübile ka mootorrataste B2 tüübile. Autodel ei ole lubatud kasutada M-tähte. Eritellimuse ehk vormis TEET 1 registreerimismärke vanasõidukile tellida ei saa. Seda ei ole ma ise välja mõelnud - allikas on MKM määrus