24-05-2022, 19:50 PM
(24-05-2022, 18:26 PM)sturmbannführer Kirjutas: palun kustutage mu postitused ära.tänanVabandan väga ja loodan hea kaasfoorumlane ei solvunud.
Vanasõidukite eksperdid on samasugused vanasõidukiharrastajad nagu kõik teisedki. Teevad seda isiklikust entusiasmist ja heatahtlikult. Nimekiri on avalik koos kontaktandmetega. Tasub suhelda juba taastamise ajal või enne masina hindamisele esitamist. Musta numbri ümber on kahetsusväärselt palju põhjendamatuid hirmujutte. Kui aga lugeda läbi avalikult kättesaadav vanasõiduki tunnustamise käsiraamat, säilinud sõidukite hindamise juhend ja vaadata veidi kõigile kättesaadavaid vanasõidukine tunnustamise akte koos fotode ja hindamistulemuste kirjeldusega, siis on tegelikult võimalik saada ka arvuti tagant lahkumata enam-vähem adekvaatne ülevaade sellest, kas oleks lootus saada must number.
Seni esitatud info on selline:
1. vanust 43 aastat - vastab nõuetele, kuna vanasõiduk peab olema vähemalt 35 aastat vana
2. kõik on terve, midagi katki ei ole - vastab nõuetele
3. originaalvärvis sõiduk, millel kasutusjäljed, kriimud ja kraamud - raske on sellise kirjelduse põhjal hinnata, kui suured need kahjustused on. Originaalvärvis sõidukite puhul on need aktsepteeritavad, kui kahjustuste osakaal on vastavuses nõutava originaalsusprotsendiga (selles vanuses sõidukil vähemalt 90% ehk kahjustuste osa ei tohi ületada 10%) ning sõiduki esteetiline kooslus on säilinud ning sõiduk oma harulduselt on ajaloo huvides säilitamist väärt. Kui mina iseloomustaksin autot või mootorratast selliste sõnadega, siis ei oleks see kindlasti takistuseks vanasõidukine tunnustamiseks. Kui seda väljendust kasutaks aga "kadaka autoturu" müügimees, siis ei pruugi see nii ilus olla.
4. lõdvikuklambrid vajavad poleerimist - ainult poleerimist vajav lõdvikuklamber ei ole kindlasti takistuseks musta numbri saamisel. Isegi kui jätta poleerimata.
Senise info valguses soovitan selle sõiduki osas ühendust võtta ekspertidega ja arutada nendega läbi, kas ehk tasuks midagi sõidukiga teha või on ta juba sellises seisukorras sobilik vanasõidukiks saama. Eriti positiivne on see, et rahas ei ole küsimus, kuna siis on võimalik originaalsust säilitades sõiduki esteetilist välimust parandada.
Ma vabandan veelkord, kui minu vastused on mingil põhjusel solvavad. Mõni pilt sõidukist annaks kindlasti parema võimaluse anda soovitusi, kuidas edasi tegutseda.
