19-09-2022, 14:44 PM
(18-09-2022, 12:22 PM)ZIL 131 Kirjutas: Viimane VAZ 2101.Lugupeetud kaasfoorumlase esimesele küsimusele on võimatu vastata, kuid teisele küsimusele on sõidukit mittehinnanud eksperdi vastus järgmine:
Miks näen tihti karjuvaid vigu, mida ei ole tähele pandud?
Massjuhe?
Kindlasti on see massijuhe kaasaegne varuosa, kuid oma seatinast valatud klemmi poolest ikkagi VAZ-lik. Muul nõukogude autotoodangul pliist valatud klemmidega akujuhtmeid ei paigaldatud. Selle valatud klemmi sees on tegelikult peidus lisaks veel terasvits, mis aitab mutri päästmisel aku klemmilt haardest vabaneda. Visuaalsed erinevused originaalist on juhtme värvuses, jämeduses ja pikkuses. Ka on tinaklemmmi polt originaalil nelikant peaga. Võimalik, et konkreetsel autol kasutatud massijuhtmed paigaldati hilisematele mudelitele nagu 2108/2109, pole neid eriti uurinud. Kuigi akti pildil on VAZ originaal aku 6CT-55, siis võib pikema juhtme paigaldus tingitud olla kaasaegse aku kasutamisest tavasõitudel. Kõigil vene akudel, kaasa arvatud 6CT-55, kui neid vaadelda klemmid enda poole, on - klemm alati paremal ja + alati vasakul. Kaasaegsetel akudel reeglina vastupidi. Ja kui selline kaasaegne aku paigaldada sellele 2101-le, siis + juhtme klemm ulatub kindlasti aga massijuhtme klemm ei ulatu, kuna aku - klemm on nüüd ploki poolses servas.
Lisatud on pilt originaalsest massijuhtmest, pildistatud 1971 aasta VAZ 2102 pealt.
Seega jättes kõrvale esimese küsimuse ebakonkreetsuse, siis teises küsimuses tehtud märkus on õige. See ei ole tõepoolest täpselt mudelikohane detail. Sõidukit hinnanud asjatundjad märkasid nii massijuhtme pikkust kui ebatavalist värvi, kuid ei pidanud seda vajalikuks märkida, kuna ei osanud välistada, et varuosadetailina võis ka selline saadaval olla. Tulevikus osatakse sellisele detailile nüüd rohkem tähelepanu pöörata. Kindlasti ei ole selline kõrvalekalle takistuseks vanasõidukina tunnustamisel.