Konela Mzma 408
#8

Suurem eufooria möödas, siis hakkan uurima, et miks mootor käib 3 silindriga ja soojaks saades hakkab umbes pool silindrit omakorda veel tööle. Peale õhupuhasti eemaldamist said mu kahtlused ka kinnituse, kuna karbuss oli seest tahmane. Ilmselt klapid läbi mingil silindril. Surved silindrites 6.9 .5 .7. ja viimane silinder ka umbes 7 bari. Otsin II silindri üss´i üles ja suruõhk silindrisse küünlaaugust. Nii ilusti susises karbussi.
Õnneks Moskvitš tehtud nõukogude inimesele ja koduste vahenditega remonditav. Kaas maha optimism koos entusiasmiga kukkus garaažipõrandale kildudeks, kui kaas maha sai. See, et koid olid silindrilae ära ussitanud, oli väike probleem, kurvem lugu oli silindri seinaga, kus rant sees. 
           
Ilmselt oli auto sõidust seisma jäänud ja midagi polnud tehtud, et mootorit konserveerida. Silindrid olid lihtsalt kinni jäänud ja asi brutaalse jõuga lahti väänatud. Enam polnud midagi teha ja tuli kapotialune puhtaks rookida ja pada välja õngitseda. Õli välja lastes tuli karterist ka imelikke klimpe välja, kuigi õli tundus korralik. Hiljem selgus, et ilmselt peale pikka seismist oli vahetatud õli, kuid mitte õlifilter. Kas polnud filtrit  või mis iganes põhjus, kuid kuna õlifiltri kopsik oli vana õli täis ja see pääses ringlusse, siis sealt klimbid tulidki. Osandades selgus, et II silindri ülemine surverõngas oli ka pooleks. Kuna kolvigrupp oli niikuinii vahetada vaja, siis see reisis kohe vanarauda, kuid ülejäänud asjad tuli ära mõõta, et seisukord teada saada. Huvi pärast kaalusin kepsud koos kolbidega ära ja erinevus oli üle 30 grammi. Tehas lubab max 8g.. Üldse see mootori kvaliteet tundus selline, et valmistatud esmaspäeval peale suuri pühi. 
 Korjasin ploki koos vända ja kepsudega autosse ja viisin kasutaja M.R. juurde. Peale mõõtmist selgus, et plokis rant 2 sajandikku, osadel kepsudel kael 3 sajandikku ellipsis, osad ideaalsed ja vänt õnneks nagu uus ja mahub igati tehase mõõtmetesse. Vaja siis kolbe, rõngaid, kepse, saalesid ja muud 100 asja. Eestist pole kohe saada ja häda käes. Siinkohal tänud kasutajale Formika, kes Ukrainas kontakti jagas ja kelle kaudu sain endale 3 päeva pärast vajaminevad jupid Ukrainast, Harkovist, otse pommirahe alt. Uutest kepsudest olid 3 normaalsed ja üks ellipsis, seega läks mootrisse 3 uut ja 1 kasutatud keps.Kepsude kaalu ajamine oli sisuliselt päeva töö. Erinevused taas kuni 34 grammi. Igaks juhuks vahetasin kaalu, kuid sama tulemus ka risti kaaludes. Lõpuks olid kõik kepsud +-1  grammiste vahedega, mille tasandasin ära kolbide erinevustega. Üllataval kombel olid kolvid 2g täpsusega, mis iseenesest hea tulemus. Lõpptulemus oli grammipealt sama kogu komplektil.
Plokk käis puurimises Detjonõševi juures, kes tuntud hea töö poolest. Kuna teha oli vaja, siis teha juba kord ja korralikult, et sama asja uuesti mitte teha tulevikus. Plokk puuriti kolbide järgi, õlikanalid puhastati ja asi tundus paljutõotav, vähemalt visuaalselt. 
         
Mootori koostamisest pole eriti midagi mainida. Kuna ei arvanud, et teen teema üldse kuhugi, siis ei teinud ka pilte protsessist. Saaled said raam/keps originaalmõõtu, kuna väntvõll oli igati mõõdus ja kaelad siledad. Plokikaas sai uus, koostatud siinse foorumlase poolt vanast kaanest saadud kasutatud klappide ja vedrudega.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 30-01-2023, 22:31 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: DevilDeVille - 30-01-2023, 23:06 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: olevtoom - 30-01-2023, 23:40 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: mossepower - 30-01-2023, 23:43 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 30-01-2023, 23:54 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: mossepower - 31-01-2023, 00:07 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 31-01-2023, 00:18 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 31-01-2023, 00:35 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: mlsluik - 31-01-2023, 12:59 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: zazik - 31-01-2023, 14:05 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Urmash - 31-01-2023, 22:39 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 31-01-2023, 22:50 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Marko - 31-01-2023, 23:06 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: mossepower - 01-02-2023, 00:57 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Daff - 31-01-2023, 23:03 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 31-01-2023, 23:15 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Daff - 31-01-2023, 23:27 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Urmash - 31-01-2023, 23:19 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 31-01-2023, 23:52 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: TeeTL - 31-01-2023, 23:56 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 01-02-2023, 00:40 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: zazik - 01-02-2023, 00:49 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Mossemees - 01-02-2023, 05:48 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: TeeTL - 01-02-2023, 13:45 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Meelis2 - 02-02-2023, 14:17 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: taruvaras - 02-02-2023, 00:14 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: spitfire - 01-02-2023, 00:14 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: zazik - 01-02-2023, 00:42 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Urmash - 01-02-2023, 00:30 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 01-02-2023, 01:06 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: mossepower - 01-02-2023, 01:31 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 01-02-2023, 15:07 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: mossepower - 01-02-2023, 15:38 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Mossemees - 01-02-2023, 15:32 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: mossepower - 01-02-2023, 15:51 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: roosteuss - 02-02-2023, 11:23 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 20-03-2023, 23:06 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: mossepower - 20-03-2023, 23:45 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Aspelund - 21-03-2023, 14:00 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: taruvaras - 21-03-2023, 17:54 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 21-03-2023, 16:23 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 03-04-2023, 22:37 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Marko - 03-04-2023, 22:51 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: spitfire - 03-04-2023, 23:01 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: taruvaras - 04-04-2023, 02:42 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 04-09-2023, 22:38 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne