01-02-2023, 13:43 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-02-2023, 13:48 PM ja muutjaks oli TeeTL.)
Kuna vahepeal on mõned pildid ja dokumendid veel välja ilmunud, pikendan teemat.
See 95-98EAA M408 Elite diisel oli meil peres kasutusel 1972-1982
Tuli tagasi Rootsist, kapoti all tiksus Perkinsi diisel. Kindlasti oli mootor Rootsis kohe uuel autol peal, aga kas paigaldati seal või MZMA tehases, seda muidugi ei tea), sõitnud oli Rootsis 13000km 1967-1971.
Eestisse tagasi jõudis remonti vajavana, purunenud oli mootori ja käigukasti vaheplaat.
Ostuhind oli sellegipoolest 3500rbl, mis oli vist umbes ka uue M408 hind sel ajal.
1975
Algselt oli värviskeem valge punase triibuga, see keelati millalgi ära, kuna kattus operatiivsõiduki värvikombinatsiooniga ja niikuinii oli kuskil 70nendate lõpus vaja autolt rooste eemaldada ja üle värvida.
Kapotialusest kahjuks ühtki pilti pole tehtud või pole säilinud. Originaalsisu oli valge, aga mina mäletan seda ainult punaste riidekatetega kaetult.
1980
Diiselkütuse hankimine oli muidugi probleem, sest isegi kui seda oli avalikes tanklates, eraisikutele seda ei müüdud.
Juhuostudena sai kütust MAZi-juhtide käest, sageli tasuta, sest diiselmootoriga Moskvich oli tehnikainimesele haruldane vaatamisväärsus
Ka laevandusest ja põllumajandusest tilkus aegajalt üht-teist. Kaks kanistrit olid kogu aeg pagasnikus. Ja teine aku ka, ühest jäi talvel väheks, et seda diislit käima saada.
Rootsi dokumendid näitavad mootori seerianumbrit, mis M408 omaga kuidagi ei haaku.
See 95-98EAA M408 Elite diisel oli meil peres kasutusel 1972-1982
Tuli tagasi Rootsist, kapoti all tiksus Perkinsi diisel. Kindlasti oli mootor Rootsis kohe uuel autol peal, aga kas paigaldati seal või MZMA tehases, seda muidugi ei tea), sõitnud oli Rootsis 13000km 1967-1971.
Eestisse tagasi jõudis remonti vajavana, purunenud oli mootori ja käigukasti vaheplaat.
Ostuhind oli sellegipoolest 3500rbl, mis oli vist umbes ka uue M408 hind sel ajal.
1975
Algselt oli värviskeem valge punase triibuga, see keelati millalgi ära, kuna kattus operatiivsõiduki värvikombinatsiooniga ja niikuinii oli kuskil 70nendate lõpus vaja autolt rooste eemaldada ja üle värvida.
Kapotialusest kahjuks ühtki pilti pole tehtud või pole säilinud. Originaalsisu oli valge, aga mina mäletan seda ainult punaste riidekatetega kaetult.
1980
Diiselkütuse hankimine oli muidugi probleem, sest isegi kui seda oli avalikes tanklates, eraisikutele seda ei müüdud.
Juhuostudena sai kütust MAZi-juhtide käest, sageli tasuta, sest diiselmootoriga Moskvich oli tehnikainimesele haruldane vaatamisväärsus

Ka laevandusest ja põllumajandusest tilkus aegajalt üht-teist. Kaks kanistrit olid kogu aeg pagasnikus. Ja teine aku ka, ühest jäi talvel väheks, et seda diislit käima saada.
Rootsi dokumendid näitavad mootori seerianumbrit, mis M408 omaga kuidagi ei haaku.