27-03-2023, 12:54 PM
(27-03-2023, 11:16 AM)Aare R. Kirjutas: Nagu ma ütlesin, siis mälu järgi oli see konks mingil imelikul kõrgusel, kas oli äkki nii, et kui aisad olid horisontaalselt, oleks käru tiisel täpselt aisade vahel olnud ja keeramine üsna küsitav, seda ka seetõttu, et juba väikese keeramise puhul oleks ratas vastu tiislit olnud. Muidugi mu mälu võib mind eksitada, aga igatahes seda konksu pole kunagi kasutatud, praeguseks on see siis 29 aastat vana tutikas konksSee vigur käib ülemise tõmmitsa kohale. Kuna ta on sama pikkusega kui tõmmits siis on käru aasa kinnitus kaugemal, kui oleks seda haakeraua ja seekliga. Väga mugav oli vedada kaheteljelisi, kui tiisli vedru hoiab tiislit vajalikul kõrgusel haakimisel.