24-05-2023, 13:53 PM
(24-05-2023, 13:12 PM)Formika Kirjutas:(24-05-2023, 11:40 AM)stretch Kirjutas:Ära aja remonti ja restaureerimist segi. Kui sa ostad vana hoone ja remondid ta elamiskõlblikuks, isegi tänapäeva standardite järgi on hind võimalik öelda aga kui sulle tuleb klient, kes on ostnud vana mõisa ja ütleb, tahan samasugust nagu 150 aastat tagasi, ütle hind. Tahaks sinu nägu näha. Nii on ka autodega. Sellist inimest ei ole olemas, kes ütleb sulle selle töö maksumuse. Ainus võimalus, tule seisa kõrval ja jälgi. Otsi üle maailma juppe, saad vale või praagi, jagele nendega. Oma L1-le tegelesin üle aasta ainult juppide otsimisega, Samuti M1-le, Sõitsin läbi tuhanded kilomeetrid, hotellid, lennupiletid, autorendid + oma töö ja veel kord töö. Kui sa ise seda teha ei taha, siis tulebki maksta ja kõvasti. Niisama selle Horchiga. Hinna võid öelda siis, kui sulle tuuakse kõik uued plekid ja vidinad kohale ja ei pea ise midagi välja voolima hakkama. Veelkord, kes tahab endale retro autot, ostke turult valmis masin, sest seda tegema hakates läheb kaks korda kallimaks.(24-05-2023, 10:36 AM)indreksirk Kirjutas: Targutada on lihtne, et tee kirjalik leping ja nõua eelkalkulatsiooni.
Eks ta ole, ETTEVÕTTELT kirjaliku lepingu eeldamine on vist tõepoolest targutamine. Rääkimata tööde ettapideks lahti kirjutamisest ja vastavalt etappide kaupa arvete tasumisest. Muidugi võib-olla seda kõike ka tehti, aga töövõtjal pole lihtsalt aega siin selgitusi jagada, järjekord on ukse taga.
(24-05-2023, 10:36 AM)indreksirk Kirjutas: Üksnes inimene, kes on ise algusest lõpuni ükskõik millise auto sarnase "viimase poldini restaureerimise" projekti läbi teinud, teab seda, milline see teekond on.
See tundub millegipärast iga valdkonnaga nii olevat, et ega ikka teised päris täpselt aru ei saa, kui raske just neil on. Laiemat pilti vaadates oleks natuke naljakas väita, et autode restaureerimine on mingit moodi keerukam näiteks hoonete ehitusest või meditsiiinist. Globaalses mõttes suhteliselt tühise tähtusega niši valdkond.
Kui ettevõte pakub sõidukite restaureerimise teenust, siis see võiks nagu tähendada, et seda teenust saab kasutada igaüks, kellel vastav finantsiline võimekus olemas on. Ehk et see teenus võiks vajaduse korral sisaldada ka projektijuhtimist. Aga millegipärast korrutatakse ka siin järjekindlalt, et klient peaks ikka ise pädev olema ja uurimustööd tegema ja projekti juhtima jne, sest et, noh see on vanatehnika ja see on keeruline ja nii on lihtsalt
Mõisa restaureerimine on tore näide, ehitussektoris ei tehta mitte ühtegi liigutust ilma kirjalike lepingute, garantiikirjade ja hinnapakkumisteta.
Keegi ei räägigi antud juhul mingi täpse hinna ette ennustamisest, pigem on probleemiks lähteülesande püstitus ja puudulik kommunikatsioon. Kõik need korduvalt kirjeldatud ettenägematud juhud saaks ju mingit moodi paberil kirja panna, lisaks koosneb auto erinevatest süsteemide ja agregaatide kogumitest, mille põhjal oleks võimalik luua restaureerimise etapid. Sinu enda teemadest on ju ilusti näha, kuidas taastamine käib sõlmede kaupa. Kui kliendil saab raha otsa, võtab ja viib oma taastatud raami ja tagasilla lihtsalt minema. Aga noh, eks tööjõu puudus ole igal pool ja ju siis ei ole firmal võimalik võtta omale eraldi inimest, kes mingi tüütu paberimajanduse ja kliendiga viisaka suhlemisega tegeleks.