24-05-2023, 14:18 PM
(24-05-2023, 13:53 PM)stretch Kirjutas: ... Keegi ei räägigi antud juhul mingi täpse hinna ette ennustamisest, pigem on probleemiks lähteülesande püstitus ja puudulik kommunikatsioon. Kõik need korduvalt kirjeldatud ettenägematud juhud saaks ju mingit moodi paberil kirja panna, lisaks koosneb auto erinevatest süsteemide ja agregaatide kogumitest, mille põhjal oleks võimalik luua restaureerimise etapid. Sinu enda teemadest on ju ilusti näha, kuidas taastamine käib sõlmede kaupa. ...Muuseumi hangete puhul oleme üritanud kõike paberile panna, etappideks jagada jne. Tegelik elu ei käi nii "taastamine käib sõlmede kaupa". Paralleelselt käivad erinevad tööd, samas kui eelmises etapis ettenähtud tööd seisavad nt vajalike juppide hankimise taga, mille vajadus ei selgunud eelnevalt.
Lõpphinnaga tellides pead arvestama, et töövõtja maandab riske ja võid maksta ka kümneid kordi rohkem kui paindlikult lähenedes, samas võibki asi minna kordades kallimaks eeldatust.
P.S. Ka meil on antud ettevõttega negatiivne kogemus kvaliteedi ja kokkulepitud hinna suhte osas (üsna lihtne tsikli värvitöö koos ettevalmistusega, st nt porikate õigesse vormi ajamist). Olles varasemalt samalaadsed tööd tellinud teisest kohast ja saanud parema kvaliteedi ja hinna läksime reklaami õnge.
P.P.S. Tunduvalt lihtsam on paika panna hind tehasejooniste järgi uue asja tegemisel nagu meie muuseumile tehti iseliikuv teehöövel V-1 järjekorranumbriga 123. Ja ikkagi pidin pidevalt käima nö kätt hoidmas, st kooskõlastamas detaile, mida polnud võimalik ette näha või joonistelt välja lugeda.