25-07-2023, 18:45 PM
![[Pilt: 495CE56E-1BCE-4F9D-9B1D-93BC95286974.jpeg]](https://snap.ee/static/user_images/Tuunikala/e30/495CE56E-1BCE-4F9D-9B1D-93BC95286974.jpeg)
![[Pilt: 7EB49A4C-8E87-4B0F-B520-47617691979D.jpeg]](https://snap.ee/static/user_images/Tuunikala/e30/7EB49A4C-8E87-4B0F-B520-47617691979D.jpeg)
Mis on nendel kahel pildil vahet?
Kui umbes täpne olla, siis 18 tundi ja 23 minutit, 1648 kilomeetrit. Või seda veidi liialdades, esimese pildi hetkeks oli saanud juba paar tundi sõita. Aga järjejutu terviklikkuse säilitamiseks oletame, et nii võiks olla.
Hommikul vaatasime kaarti, et mis edasi teha. Ning kui telefonidele tulid hoiatused suuremast tormist, ilmateade lubas seniks 32 kraadi ja lauspäikest terveks päevaks, sündis otsus asjad kokku panna ja koju sõita. Kui hull see ikka saab olla.
Tipptunni vastuvoolu sõitsime Viinist välja ning suhteliselt kiiresti saime nautida juba maantee rõõmusid. Ning sealt juba mõni aeg hiljem olime Tšehhis. Algselt oli plaan minna läbi Slovakkia, sest seal pole ammu käinud. Lolli peaga ostsin aga kiirteepääsme Tšehhi. Mis seal ikka.
Esimesel pildil siis meie esimene tankimispeatus, kuna poole paagiga sai alustatud ning oli ka aeg teha lõunasöök. Tanklast kaasa ka paar Red Bulli ning tee jätkus.
Järgmine tankimine tuli Lodži lähedal, sest Poolas pole mitte pikirööpad, vaid ristirööpad. Nagu ka Tšehhis. Ning olles sõitnud nendest üle pool päeva, pidi tõdema et enam see ülesõit pole see, mis ta varem oli. Tanklasse sisse, püstol paaki ning visuaalse vaatluse tulemusel jõudsin järeldusele, et siin on vaja pumbata. Pagasnikust kompressor välja ning kahtlus kinnitatud, umbes 1bar oli sees. Terve reisi jooksul pidin rehvi pumpama 2 korda ning mõlemad korrad oli see Lodži juures. Miski ütleb, et asi on linnas mitte autos. Aga ilus linn siiski.
Kihutamine jätkus ning jõudsime Varssavisse täpselt kella poole neljaseks ummikuks. Ega midagi muud niiehknii ju teha polnud ja ka ummikus on palju vaadata. Ning pidime õnne tänama, et polnud kella viiene ummik. Siis poleks edasine ilmselt nii hästi läinud.
Kuna GPS sai autole peale pandud, on selle järgi hea vaadata oma sõiduaegasid ja vahemaid.
Esimene lõik Viinist Brno külje alla võttis aega 1:26, läbitud 140km ning suurim kiirus 150km/h. Pole paha.
Teine lõik Brno-st Lodži lähedale võttis aega 4:01, kilomeetreid 440 ja suurim kiirus 156km/h. Ikka pole paha.
Kolmas lõik viis Lodži lähedalt läbi Varssavi linna esimesse Circle K tanklasse üle Leedu piiri, aega läks 4:30, kilomeetreid 415 ja suurim kiirus 145km/h. Tundub hea tempo olevat, siin võib veel saavutada mõistliku aja koju jõudmiseks ning üle poole teest siiski läbitud.
Ja siis tuleb neljas lõik. Mis, peab tõdema, oli kõige pikem ning millel sai saavutatud seni parim keskmine kütusekulu, milleks oli 8,7l/100km kohta ning mis sisaldas ülikiiret tankimist mida GPS ei jõudnud isegi registreerida: Baltikum.
Vahele ka mõni pilt.
![[Pilt: 404A1D4F-1CB9-4C4B-AF15-D19114AC27E6.jpeg]](https://snap.ee/static/user_images/Tuunikala/e30/404A1D4F-1CB9-4C4B-AF15-D19114AC27E6.jpeg)
Mõttes oli kergendus kui Poola sai läbi, rahatähed muutusid harjumuspäraseks ning said rääkida erinevates rahvusvahelistes keeles, mitte kasutama kolme keele segu et suhelda poolakaga. Või äkki nadi ei tahtnud mind aidata, kes teab.
![[Pilt: B4E85BBB-823E-4564-A6C4-1E88135F2908.jpeg]](https://snap.ee/static/user_images/Tuunikala/e30/B4E85BBB-823E-4564-A6C4-1E88135F2908.jpeg)
Ning muidugi, süüdlane rehv. Siin sai rõhku kontrollitud ning teise esimesega samaks viidud, nüüd jälle langenud pole. Aru ei saa mis tal viga.
Ja sellest pildist alates hakkas pihta kokku 8 tundi ja 23 minutit kestnud sõit koju. Kokku selle aja jooksul läbitud 653 kilomeetrit. Suurim kiirus 141km/h. Ning kestis ajaliselt kella 19:51-st kuni 04:17-ni.
Siinkohal on muidugi vajalik öelda midagi head ka. Nagu alguses sai ka mainitud, on mul neid autosid olnud rohkem kui üks. Ning neid on olnud erinevaid.
Seda otsa ma olen sõitnud samuti erinevate autodega, mida on kas tuua saanud välismaalt või mis on läbi juhuse kätte sattunud. Või mida on saanud tuua mujalt riigist ning sõit hõlmab seda otsa. On olnud comfort istmega E61. On olnud A8 D4 comfort istmega. F11 comfort istmega. X5 E70 comfort istmega. Audi 100 tavalise pargipingiga, Nissan primera veluursalongiga. Isegi E39 oma tavalise veluuristmega.
Aga mitte ükski neist pole mul võimaldanud sõita jutti nii pikka maad ilma mingisuguse valu või kangusega. Isegi see Leedu-Eesti ots on olnud selline, et lõpus tuled välja ning oled veidi kange.
Aga see väike E30 oma sportistmetega. Mis on nahast, ei hinga. Mida ei saa reguleerida 18 pidi, mida ei saa jahutama panna. Kus salongis olev tuule- ja teemüra on tunduvalt kõrgem võrreldes ükskõik mis teise autoga. Ning mis on veel pooleldi jäik ka. Tal puudub konditsioneer. Et armatuur näitaks kõiki asju, on tarvis käega koputada vahest. Ainus tänapäevane lisa mis tal on, on püsikiirushoidja.
Kõike seda arvesse võttes: Hommikul alustasin sõitu kell 9 siinse aja järgi, lõpetasin kell neli. Kodu juures tulin autost välja ning küsisin naise käest, et kuhu nüüd? Väsimust polnud absoluutselt, kange polnud kuskilt. Selg ja jalad toimisid nii nagu peavad. Täpselt selline tunne oli, et võiks veel sõita. Ja mitte 10 või 20 kilomeetrit, vaid ikka pikalt.
![[Pilt: F92D33CA-B33F-4071-997B-CE87CCFE237C.jpeg]](https://snap.ee/static/user_images/Tuunikala/e30/F92D33CA-B33F-4071-997B-CE87CCFE237C.jpeg)
Ei saaks ka öelda et auto selleks valmis poleks. Pärast reisi ajasin ta täna korraks tõstuki peale, tuvastasin koha kust summuti hakkas kergelt lekkima, leidsin üles põriseva kuumapleki. Rehvi võtan ka korra maha ning vaatan üle.
Aga sellega suuresti asi ka piirdub. Ma ei näe mingit põhjust, miks see väike sportauto ei oleks võimeline otsa ümber keerama ning sõitma Itaalia tippu, või Portugali, seda isegi nende kolme üleval loetletud asjaga. Ühtegi leket kuskile ei tekkinud, olemasolevad lähevad rohkem immitsemise kategooriasse.
Jah, kindlasti on mugavamaid autosid millega seda vahet sõita. Aga terve see aeg kui sõitsime, ei näinud ma ühtegi autot, mis oli vanem kui 25 aastat, kas tee ääres või treila peal. Ikka oli mingi uuema aja nõudepesumasin või tolmuimeja, mis seal vedeles või mida transporditi kuskile vedelema, kuniks kellelgi on aega temaga tegeleda.
Suures plaanis tahaks kogu selle soigumise peale öelda seda: ma ei näe põhjust miks antud auto ei võiks olla midagi enamat. Ideaalis vajaks ta veidi mürasummutust ning tagumise differentsiaali ülevaatamist ja oleks juba täiesti teine maailm.
Reisi kokkuvõte:
Kokku sõidetud 4193km, sõiduaeg 52:33, parim keskmine kulu 8,7l/100km kohta, kõige kehvem 10,5l/100km kohta.
Tehniliste rikete loetelu: kõikuvad pöörded ja suutmatus kiirendada. 25 minutit närvipinget ja 15 minutit reaalset tööd: puhastatud tühikäigumootor.
Parem esimene rehv: 2 korda pumbatud, 2 korda rõhku kontrollitud.
Õlitaseme kontrolle: 1, täna hommikul.
Muud märkimisväärset: puhuripaneelil kustus valgustus ära, sellega vaja tegeleda.
Emotsioone ja mälestusi: kamaluga..