12-08-2023, 11:15 AM
(12-08-2023, 10:23 AM)allah Kirjutas: Tõstan vana teema üles küsimusega, et kas MTZ-05 sidur on võimalik täielikult lahutama ka saada (esimese käigu ja ilma koormuseta)?Üldiselt sidur pöörleb ja peaks õli välja viskama kui teda sinna just liitritega peale ei valata.
Patsiendil on juba uues peast on see probleem olnud (u 30 aastat) ja ajajooksul pole ka paremaks saanud. Proovitud küll kasutada märgsidurile ettenähtud õli aga abi sellest pole ka olnud.
Nüüd seoses mootori vahetusega sai ka sidur üle vaadatud ja teravamad servad lihvitud, et kogu pakk vabalt liiguks.
Sidurihoova allavajutamise korral tekib kogu paki peale võrdselt terve ringi ulatuses 1,5mm pilu ja kõik kettad liiguvad vabalt.
Sai kõik kokkupandud ja proovitud ilma käigukasti õlita ja sidur toimis suurepäraselt. Peale õli (15W40) lisamist muutus aga seis endiseks (ei lahuta korralikult kui koormust taga ei ole). Kui koormus taga (näiteks neljanda käiguga) lahutab aga hästi.
Seega küsimus, et kas keegi on saanud selle siduri täielikult lahutama ja mis õli kasutab käigukastis?
Võimalik, et kettad kleepuvad vaheplaatide külge ja selle kontrolliks peaks sidurit näiteks 30 sek lahutatuna hoidma ja siis proovima käiku panna.
Kui aitab on vaja ketaste ruudustik peenemaks jagada soontega ja kaasajal on ketta materjalid poorsed selle vastu.
Kui ei aita pikem hoidmine peaks ehk õlikogust vähendama käigukastis?
Käik läheb nagunii kolksuga sisse aga paigalt minema ei tohiks liikuda ja käigu peaks ka välja saama ilma jõuta.