21-09-2023, 13:39 PM
(21-09-2023, 10:26 AM)Peeter2 Kirjutas:(21-09-2023, 10:02 AM)deus Kirjutas:Ja ka see on rumal jutt. Kui meil oleks vaja raudteed vägede liigutamiseks, või ka ükskõik milliseks kaubaveoks, piisaks olemasoleva trassi renoveerimisest ja selle lääne laiusele ümbertegemisest. Kauba ja sõjaväe veoks ei ole vaja kiirraudteed.(21-09-2023, 08:40 AM)DevilDeVille Kirjutas:https://www.railbaltica.org/tag/military-mobility/(21-09-2023, 08:15 AM)Daff Kirjutas: Selle Booltiku raudtee üks otstarvetest on sõjaline.Ehk oskad viidata, et misläbi NATO panustab? Sõjaliselt on ta sõjaajal kasutu, kuna tulenevalt trassist saavad tiblad seda ka kõige labasemate suurtükkidega tasalülitada.
Miks panustab NATO selle raudtee ehitusse? Heast südamest?
Pole küll otseselt NATO aga kaudselt ikkagi.
Raudteed on ennast tõestanud väga tõhusate vägede liigutamise vahendina, vaatame kasvõi, kuidas tiblastan suutis Hispaania riigipööret rahastada oma vahenditega, kõik käis mööda raudteed. Raudteed pole siiski võimalik ka niisama lampi paari mürsuga ära lõhkuda. Kohapealsed tiblade aktivistid tõenäoliselt pigem lähevad oma dünamiidipulgaga sinna kuid taastamine on paari päeva küsimus enamasti, kui mitte kiiremini.
Kirjutan hästi aeglaselt, ja paluks hoolikalt lugeda - kiirraudtee maksab suurusjärgu võrra rohkem kui tavaline raudtee ja meil pole sinna mingit mõtet neid miljardeid raisata.
Saad vast ise ka aru, kus sul siin militaarsest vaatevinklist loogikaviga sisse jookseb. Hindade kohta õige jutt aga kui juba teha, siis teha korralikult. Isiklikust vaatevinklist ei oska üldse seisukohta võtta, edastasin kõigest infot selle "planeeritava trassi" militaarse seose kohta.