29-09-2023, 14:17 PM
Ehk on jäänud midagi arusaamatuks, kuid miks ei saa teha enne lõpliku hindamist pilte avalikuks? Olen sellest varem ka rääkinud ja asi muutuks oluliselt läbipaistvamaks. Hindamisprotseduur võiks olla kolmeosaline.
Etapp üks: Inimene esitab sõiduki kohta taotluse vanasõidukiks tunnustamise kohta. Ekspert vaatab suures plaanis üle ja teeb märkused endale teadaoleva info põhjal, et mis valesti. Antakse võimalus parandada kõrvalekalded.
Teine etapp oleks kasvõi siinses foorumis piltide avalikustamine. Umbes 10-15 pilti. Igaüks saaks postitada näiteks ühe kommentaari piltide alla, et mis on valesti ja võimalusel põhjendus viitega. Teemasse mittesobivad kommentaarid kustutatakse. Pildid avalikud näiteks 2 nädalat.
Etapp kolm: Ekspert vaatab saabunud info üle ja otsustab, kas kriitika põhjendatud või ei. Kui mahub protsendi piiresse, siis väljastatakse akt. Edasikaebamisele ei kuulu.
Antud meetod vähendaks eksperdi vastutust, sest nagu öeldakse, et 100 silma parem kui 2. Igaüks saaks kaasa rääkida ja on arusaadav, et ei ole võimalik olla igal alal teadmistega esirinnas. Kaoks ära sellised "deluxe" teemad ja muud valed starterid ning sillad. Asi paistaks kõrvaltvaatajatele oluliselt läbipaistvam ja ausam, mida praeguse süsteemi kohta öelda ei saa. Sisuliselt hinnatakse midagi "kabinetivaikuses" ära ja veeretatakse imetlemiseks siis lõpuks välja ning pole mõtet imestada, miks see palju verd ja kriitikat põhjustab. Lisaks ei saa akti muuta, sõidukit kopeerida, kuigi pretsedent on loodud hindamisel jne. Sellest tulevadki jutud, et osadele jaotatakse akte lõdvalt ja teistel noritakse seibide pärast. Asi oleks oluliselt ausam väljapoolt vaatajale. Win-win olukord kõigile.
Etapp üks: Inimene esitab sõiduki kohta taotluse vanasõidukiks tunnustamise kohta. Ekspert vaatab suures plaanis üle ja teeb märkused endale teadaoleva info põhjal, et mis valesti. Antakse võimalus parandada kõrvalekalded.
Teine etapp oleks kasvõi siinses foorumis piltide avalikustamine. Umbes 10-15 pilti. Igaüks saaks postitada näiteks ühe kommentaari piltide alla, et mis on valesti ja võimalusel põhjendus viitega. Teemasse mittesobivad kommentaarid kustutatakse. Pildid avalikud näiteks 2 nädalat.
Etapp kolm: Ekspert vaatab saabunud info üle ja otsustab, kas kriitika põhjendatud või ei. Kui mahub protsendi piiresse, siis väljastatakse akt. Edasikaebamisele ei kuulu.
Antud meetod vähendaks eksperdi vastutust, sest nagu öeldakse, et 100 silma parem kui 2. Igaüks saaks kaasa rääkida ja on arusaadav, et ei ole võimalik olla igal alal teadmistega esirinnas. Kaoks ära sellised "deluxe" teemad ja muud valed starterid ning sillad. Asi paistaks kõrvaltvaatajatele oluliselt läbipaistvam ja ausam, mida praeguse süsteemi kohta öelda ei saa. Sisuliselt hinnatakse midagi "kabinetivaikuses" ära ja veeretatakse imetlemiseks siis lõpuks välja ning pole mõtet imestada, miks see palju verd ja kriitikat põhjustab. Lisaks ei saa akti muuta, sõidukit kopeerida, kuigi pretsedent on loodud hindamisel jne. Sellest tulevadki jutud, et osadele jaotatakse akte lõdvalt ja teistel noritakse seibide pärast. Asi oleks oluliselt ausam väljapoolt vaatajale. Win-win olukord kõigile.