03-03-2024, 22:23 PM
(03-03-2024, 16:06 PM)ZIL 131 Kirjutas: Ja välistatud on, et 50 aasta jooksul pole velgi üleni taastatud/värvitud?Mis probleemi me nüüd lahendame?
Soovitan võtta uus velje ja paigaldada rehv, lohv täis pumbata. Seejärel lasta lohv tühjaks ja eemaldada rehv.
Milline siis velje välja näeb. Sagu "sõjas käinu"?
Viimasel kolmel pildil just selline see velg välja näebki.
Muidugi ei ole välistatud, et veljed on täielikult puhastatud nii väljast kui seest (rehvide alt). Kui seda on tehtud, siis igatahes tehase käekirja väga täpselt järgides, kuna seni ei ole mitte ükski neid velgi vaadanud spetsialist esitanud väidet, et need on kindlasti üle värvitud. Erinevalt välispinnast, mis on väga selgesti nähtavalt üle värvitud.
Sellele veljele ongi paigaldatud uued rehvid ja rohkem kui üks kord. Värv on kahjustatud sisepindadel, seda on puhastatud ka liivapaberiga, et näha alumisi kihte kuni metallini. Ülevärvimisi tunnuseid ei ole leitud.
Autoehituses ei ole absoluutseid dogmasid. Antud juhul otsustasid konkreetset sõidukit hinnanud asjatundjad, et ei ole mingit tõendusmaterjali, et see sõiduk ei oleks tehasest välja sõitnud sellist värvi velgedega. Kuid kuna tegemist oli üldisest teadmisest erineva järeldusega, siis tehti vastav märkus akti. Ksf! ZIL 131 kriitika põhjal võeti kahel rattal uuesti rehvid maha, et laiem ring spetsialiste saaks neid uurida.
Palun nüüd, et ksf! ZIL 131 esitaks nüüd ka omalt mõne viite, miks peaks antud juhul velgede värvi puhul asuma teisele seisukohale. Niikauaks võtame aluseks, et 1973. aasta VAZ 2101 tuli üldjuhul tehasest välja hõbedaste velgedega ning kui keegi taastamise käigus värvib need halliks, siis kontrollitakse uuesti üle, kas ka sellel autol on velje siseküljel säilinud halli värvi. Kui ei ole, siis loetakse hall värv sobimatuks (mis ainsa veana ei takista 50 aastat vanal autol saada tunnustatud vanasõidukina). Aga ikkagi suur tänu diskussiooni tekitamise eest. Pole meist keegi eksimatu ning sellised arutelud panevad pingutama, et targemaks saada.