02-07-2024, 23:52 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-07-2024, 15:29 PM ja muutjaks oli Mahno.)
Tarvis oma aja ära elanud põllumajandusrehvide asemel väikesele kubota l1-215 (ca 1000kg rauda) alla mururehvid saada. Originaalsed tagaveljed on 22", selles mõõdus sobivat mururehvi ei leidnud. Mõistliku laiuse ja sobiva kõrgusega maasturi rehvi ka mitte. Leidsin 11.2-20, mis on välismõõdult just õiged, aga velg peab olema 20". Sellest ka vajadus põlve otsas 20" velg tekitada.
Toorikuks sai unimogi sobivas suuruses veljerõngas (20" läbimõõtu, 10" lai), sisse lõikas hea inimene 10mm metallist (originaalvelje vastav detail on 6mm paks, kuid pressitud kenasti kumeraks) vajalikus mõõdus ketta. Paksus sai võetud suurem, et kompenseerida tugevuse vähenemist ruumilise kuju puudumise tõttu. Lisaks tuginedes teadmisele, et ka bellarussi esivelg on 10mm paks, aga kannatab oluliselt suurema traktori koormuse ära. Koledad keevitused tegin ise - ilus ei ole, aga sisetunde järgi ära ka ei lagune.
Töötasin primitiivselt: panin veljerõnga sirgele aluspinnale (osb leht). Keskele panin kolm kanalisatsioonitoru vajaliku pikkusega juppi, nende peale velje sisemine ketas. Tsentreerimiseks kasutasin nelja hambatikku. Punktisin kokku, kruvisin traktori külge ja kontrollisin. Viskamine mõlemas suunas jäi minimaalne. Edasi keevitasin kahelt poolt kokku.
Selline ta sai:
https://drive.google.com/file/d/1P-H4r32N2Y1mu9o5ZT0fQp-GlUWfZXzU/view
https://drive.google.com/file/d/1M1vTL1r...YaXPv/view
Edasi on plaan värvida rilaki kahekomponentse värviga kodustes tingimustes originaalisarnaselt beeziks.
Mõõdud laserlõikuse jaoks (moog võru jaoks):
Välisläbimõõt 437mm
Keskava 110,5mm
Poldiava 16,8mm
Poldiring 6x150mm
Mulle endale tundub, et nii väikse masina alla on tegemist piisavalt tugeva rattaga, aga olen avatud muudele arvamustele ja (tugevdamise) soovitustele.
Toorikuks sai unimogi sobivas suuruses veljerõngas (20" läbimõõtu, 10" lai), sisse lõikas hea inimene 10mm metallist (originaalvelje vastav detail on 6mm paks, kuid pressitud kenasti kumeraks) vajalikus mõõdus ketta. Paksus sai võetud suurem, et kompenseerida tugevuse vähenemist ruumilise kuju puudumise tõttu. Lisaks tuginedes teadmisele, et ka bellarussi esivelg on 10mm paks, aga kannatab oluliselt suurema traktori koormuse ära. Koledad keevitused tegin ise - ilus ei ole, aga sisetunde järgi ära ka ei lagune.
Töötasin primitiivselt: panin veljerõnga sirgele aluspinnale (osb leht). Keskele panin kolm kanalisatsioonitoru vajaliku pikkusega juppi, nende peale velje sisemine ketas. Tsentreerimiseks kasutasin nelja hambatikku. Punktisin kokku, kruvisin traktori külge ja kontrollisin. Viskamine mõlemas suunas jäi minimaalne. Edasi keevitasin kahelt poolt kokku.
Selline ta sai:
https://drive.google.com/file/d/1P-H4r32N2Y1mu9o5ZT0fQp-GlUWfZXzU/view
https://drive.google.com/file/d/1M1vTL1r...YaXPv/view
Edasi on plaan värvida rilaki kahekomponentse värviga kodustes tingimustes originaalisarnaselt beeziks.
Mõõdud laserlõikuse jaoks (moog võru jaoks):
Välisläbimõõt 437mm
Keskava 110,5mm
Poldiava 16,8mm
Poldiring 6x150mm
Mulle endale tundub, et nii väikse masina alla on tegemist piisavalt tugeva rattaga, aga olen avatud muudele arvamustele ja (tugevdamise) soovitustele.