30-11-2024, 20:49 PM
Hea et sa muretsed, aga mul on tööga kõik hästi. Sa jätsid vastamata, kas tegeled ka ökosõiduga?
Eks sellele säästmise vaatevinklike vaatavadki ettevõtjad teisiti, kas nad on võtnud omale tööle kogenud operaatorid, või pensionärid, kes mäletavad esimest traktorit naaberkülas ja kelle oskused on devalveerunud. Ühtede kriitika töö osas võib vastata tõele, teised on lihakehad roolis. Teevad tööd aga ei mõtle.
See tuleb selgelt välja, kui üks mees harib põldu päevas x hektarit rohkem kui teine. Masina töötund on oluliselt kallim kui liiter kütet ja kui toimub ebaratsionaalne liikumine põllul, kus tekib palju tühisõitu, ülemäärane tallumine. Või lõhutakse tehnikat, remondiaeg jms. see on palju suurem kulu.
Loomulikult seda ei saa 1:1 mõõta, seega kütuse erikulu on tähtis näitaja selle vastu ma ei vaidle, aga masinat vaadates on olulisem et see on mugav, kuna sel juhul juht ei väsi ja puhanud juht on efektiivsem päeva lõpuks, isegi, kui on läinud gramm kütet rohkem.
Eks sellele säästmise vaatevinklike vaatavadki ettevõtjad teisiti, kas nad on võtnud omale tööle kogenud operaatorid, või pensionärid, kes mäletavad esimest traktorit naaberkülas ja kelle oskused on devalveerunud. Ühtede kriitika töö osas võib vastata tõele, teised on lihakehad roolis. Teevad tööd aga ei mõtle.
See tuleb selgelt välja, kui üks mees harib põldu päevas x hektarit rohkem kui teine. Masina töötund on oluliselt kallim kui liiter kütet ja kui toimub ebaratsionaalne liikumine põllul, kus tekib palju tühisõitu, ülemäärane tallumine. Või lõhutakse tehnikat, remondiaeg jms. see on palju suurem kulu.
Loomulikult seda ei saa 1:1 mõõta, seega kütuse erikulu on tähtis näitaja selle vastu ma ei vaidle, aga masinat vaadates on olulisem et see on mugav, kuna sel juhul juht ei väsi ja puhanud juht on efektiivsem päeva lõpuks, isegi, kui on läinud gramm kütet rohkem.