09-12-2024, 17:30 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-12-2024, 17:36 PM ja muutjaks oli overspeed.)
(11-08-2016, 00:08 AM)karvik Kirjutas:(08-08-2016, 08:33 AM)motamees Kirjutas:(08-08-2016, 04:31 AM)Daff Kirjutas: ...Silikaatide baasil toodetud jahutusvedelikud on samas neutraalsed ja ei söö metalle, pane sisse millisesse plokki tahes...
On pisut abrasiivne. Väikse mahuga ja suure voolukiirusega (motikad) plokkides pidi olema oht kulumisele.
Seda kohta tahaks nüüd küll lähemalt teada?
On tulnud mõnel tsiklil veepumba sisu vahetada, aga seal on läinud katki keraamilise tihendi ümber olev kummi jurn mis kiiresti voolava vedeliku eest on suht kaitstud(asub tiiviku taga).
Omast kogemusest ei oska nagu muud öelda, et tsiklitel/quadidel/mopeedidel, millel vedelik-jahutus, on väga väikese diameetriga veepump ning väga suured pöörded. Vale jahutusvedelik läeb lihtsalt vahtu pumbas impelleri sellise vurramise peale, vedeliku voolavus on kahjustatud ning jahutus ei toimi enam.
Samas jälle liialt suure tihedusega (raske) vedelik, mis impelleri vurramisele vasta peab ja vahtu ei löö, on pisikestele labadele (plast- vöi alumiinium) liiast raske lükata, murduvad vöi kuluvad siledaks.
Eelnevatel aegadel vahetasin poja quadil pumba tiivikuid päris mitu korda, oli aegu kus impeller oli puhta sile (labadeta) ... ma ajasin selle küll liiast kuuma jahutusvedeliku kaela (kuna temp oli mul 115C aga teistel 85C ... no oli jahutusprobleeme kui mootor liialt hästi töötama panna), sest kasutasin alati spets jahutusvedelikku mis just möeldud väikestele kiirete pööretega mootoritele. Aga too (kliki) suurema diameetriga pump ei pidanud vedelikule, tihedusele, temperatuurile ja pööretele kohe mitte vasta, hiljem panin vana pumba tagasi.
(05-12-2024, 11:54 AM)margus61 Kirjutas: Siin GAZ 66 teemas tuli jahutusvedeliku valik uuesti üles.
Hiljuti otsisin ühele 2011 aastale, kus tootja soovitus oli kasutada etüleenglükooli baasil longlife toodet.
Selline informatiivne leht jäi otsingu käigus ette (paremalt ülalt nurgast saab teooriale ligi):
https://www.polar-coolants.com/
(06-12-2024, 00:09 AM)Janka Kirjutas: Ma saan oma isiklikele kogemustele tuginedes öelda igatahes seda, et kui oled eelnevalt malmploki ja alumiiniumkaanega mootoris kasutanud sinist või rohelist jahutusvedelikku ja tekib räige soov jahutussüsteemi läbipesuks, siis kalla sinna punane G12 sisse ja anna minna.
Peseb kõik pasa liikvele![]()
Pärast loputad veega õigeaegselt läbi ning oled häpi mees
Eks aeg näitab, kas mo rohke veega 15 min loputamisest 66-l oli tolku ning mis see punane nüüd seal sees teeb.
Arrogance diminishes wisdom !