30-12-2024, 23:30 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-12-2024, 23:52 PM ja muutjaks oli aatom.)
Ei tule midagi siin uus postitus jaanuaris, teeme vast viimase sellel aastal hoopis.
Nimelt võtsin kätte ja hakkasin paremat lülitipaneeli lammutama, ikka põhjusega, läksin tükk aega tagasi lülitile vastu ja kojamehed jäidki tööle. Teen selle postituse, kuna seonduvalt päris palju teada saanud ja hea hiljem vaadata, muidu kuu aja pärast pooled asjad ununenud. Üks näitlik pilt mitte minu autost
![[Pilt: ParemLylitipaneel.jpg]](https://www.aatomike.ee/BuickReatta/ParemLylitipaneel.jpg)
Nüüd kogu see paneel laiali. Sisaldab vaid lüliteid, reostaati, Led-e ja taustvalgustust elektroluminessentsi plaadi abil. Kuulsite õieti, ei mingeid lampe ega Led-e, uudis ka mulle.
![[Pilt: ParemLylitipaneel1.jpg]](https://www.aatomike.ee/BuickReatta/ParemLylitipaneel1.jpg)
Iseenesest lülitiplaat on nagu miski tatise ollusega koos, teagi, kas keegi on üritanud WD40 remontida või ... ja see külmaga hangub nii, et lülitid ei liigu hästi. Väga keerulise ehitusega, sealt vist jookseb reaalselt suur vool läbi. Kui nüüd tähelepanelikumalt vaadata, siis kojameeste intervalli nupu peal on "Push". Ehk siis vajutades sinna, aktiveerub intervall kojamees. Lisaks siis veel tavaline / kiire pidev. Ja sellel paneelil on ka jääsulatus (mida sisaldab, ei teagi veel, kas läbi kliimaautomaatika?, peeglite soojendus ...). Lisaks tagaakna sulatus.
Nüüd aga kõige põnevama asja juurde, elektroluminessentsi taustvalgustus. Pildilt näha, et pragunenud ja niipalju kui täna tööle sain, ebaühtlane ka. Ta vajab tööks 110V vahelduvvoolu. Just nimelt, kaablikimbus jookseb kõrge pinge selle jaoks, mida tekitab selline moodul (neid on suisa 2 tk):
![[Pilt: PingemuundurTaustvalgustus.jpg]](https://www.aatomike.ee/BuickReatta/PingemuundurTaustvalgustus.jpg)
Tänase testimise tulemusena sain teada, et ka sagedus on oluline, 1KHz meeldib talle, CCFL muundur oma mitmekümne kilohertsise sagedusega ei sobi mitte. Ja testimiseks ise teha seda polegi nii lihtne ... Lisaks on ta pingega juhitav, ehk siis taustvalgustuse dimmerdamine käib selle mooduli toitepinge (kuni 14V) muutmisega. Ja voolutarve on sisuliselt olematu, kokku ca. 0,7W
Ja ka see pole veel kõik, Esiklaasi vastas olev armatuurlaud koosneb kahest osast, millest vastu klaasi oleval on nii heledusandur, kui ka temperatuuriandur kliimaautomaatikale (ehk päikese paistmise ja salongi lisasoojenemise tuvastus, kas ka minu autol, või ainult 90/91 mudelil, vajab täpsustamist). See heledusandur blokeerib ka taustvalguse tööle hakkamist. Kõige nõmedam on aga, kui need andurid või see 110V moodul, mis on ka kinnitatud selle armatuuri külge, katki lähevad, siis eemaldada armatuuri tervelt pea võimatu (plastik praguneb).
Kuna õige sagedusega jne pingemuundurit täna tööle ei saanud, siis testisin CRT (ehk ekraani) taustvalgustuse mooduliga, mis on nõrgem. Hetkel helendub suht kehvasti.
![[Pilt: ParemLylitipaneelTaustValgus.jpg]](https://www.aatomike.ee/BuickReatta/ParemLylitipaneelTaustValgus.jpg)
Võrdluseks minu auto CRT taustvalgus 12V ja 30mA vooluga näeb selline välja (pingemuundur CRT vasakul küljel).
![[Pilt: CRT_Taustvalgustus.jpg]](https://www.aatomike.ee/BuickReatta/CRT_Taustvalgustus.jpg)
Ning milline see pinge välja näeb (ekslikult mõõtsin amp, vaja oleks olnud rms-i. Reaalne pinge ca 70V Ja muundur tundub lihtne, pilt pole ilus ühtlane siinus, teoorias peaks parem olema)
![[Pilt: CRT_TaustvalgustusAC.jpg]](https://www.aatomike.ee/BuickReatta/CRT_TaustvalgustusAC.jpg)
No on ikka parajalt eriline auto küll, huvitav kas sama aastakäigu Mersu S klass ka midagi sellelaadset kasutas (selline taustvalgustus, kliimaautomaatika jne).
Nimelt võtsin kätte ja hakkasin paremat lülitipaneeli lammutama, ikka põhjusega, läksin tükk aega tagasi lülitile vastu ja kojamehed jäidki tööle. Teen selle postituse, kuna seonduvalt päris palju teada saanud ja hea hiljem vaadata, muidu kuu aja pärast pooled asjad ununenud. Üks näitlik pilt mitte minu autost
![[Pilt: ParemLylitipaneel.jpg]](https://www.aatomike.ee/BuickReatta/ParemLylitipaneel.jpg)
Nüüd kogu see paneel laiali. Sisaldab vaid lüliteid, reostaati, Led-e ja taustvalgustust elektroluminessentsi plaadi abil. Kuulsite õieti, ei mingeid lampe ega Led-e, uudis ka mulle.
![[Pilt: ParemLylitipaneel1.jpg]](https://www.aatomike.ee/BuickReatta/ParemLylitipaneel1.jpg)
Iseenesest lülitiplaat on nagu miski tatise ollusega koos, teagi, kas keegi on üritanud WD40 remontida või ... ja see külmaga hangub nii, et lülitid ei liigu hästi. Väga keerulise ehitusega, sealt vist jookseb reaalselt suur vool läbi. Kui nüüd tähelepanelikumalt vaadata, siis kojameeste intervalli nupu peal on "Push". Ehk siis vajutades sinna, aktiveerub intervall kojamees. Lisaks siis veel tavaline / kiire pidev. Ja sellel paneelil on ka jääsulatus (mida sisaldab, ei teagi veel, kas läbi kliimaautomaatika?, peeglite soojendus ...). Lisaks tagaakna sulatus.
Nüüd aga kõige põnevama asja juurde, elektroluminessentsi taustvalgustus. Pildilt näha, et pragunenud ja niipalju kui täna tööle sain, ebaühtlane ka. Ta vajab tööks 110V vahelduvvoolu. Just nimelt, kaablikimbus jookseb kõrge pinge selle jaoks, mida tekitab selline moodul (neid on suisa 2 tk):
![[Pilt: PingemuundurTaustvalgustus.jpg]](https://www.aatomike.ee/BuickReatta/PingemuundurTaustvalgustus.jpg)
Tänase testimise tulemusena sain teada, et ka sagedus on oluline, 1KHz meeldib talle, CCFL muundur oma mitmekümne kilohertsise sagedusega ei sobi mitte. Ja testimiseks ise teha seda polegi nii lihtne ... Lisaks on ta pingega juhitav, ehk siis taustvalgustuse dimmerdamine käib selle mooduli toitepinge (kuni 14V) muutmisega. Ja voolutarve on sisuliselt olematu, kokku ca. 0,7W
Ja ka see pole veel kõik, Esiklaasi vastas olev armatuurlaud koosneb kahest osast, millest vastu klaasi oleval on nii heledusandur, kui ka temperatuuriandur kliimaautomaatikale (ehk päikese paistmise ja salongi lisasoojenemise tuvastus, kas ka minu autol, või ainult 90/91 mudelil, vajab täpsustamist). See heledusandur blokeerib ka taustvalguse tööle hakkamist. Kõige nõmedam on aga, kui need andurid või see 110V moodul, mis on ka kinnitatud selle armatuuri külge, katki lähevad, siis eemaldada armatuuri tervelt pea võimatu (plastik praguneb).
Kuna õige sagedusega jne pingemuundurit täna tööle ei saanud, siis testisin CRT (ehk ekraani) taustvalgustuse mooduliga, mis on nõrgem. Hetkel helendub suht kehvasti.
![[Pilt: ParemLylitipaneelTaustValgus.jpg]](https://www.aatomike.ee/BuickReatta/ParemLylitipaneelTaustValgus.jpg)
Võrdluseks minu auto CRT taustvalgus 12V ja 30mA vooluga näeb selline välja (pingemuundur CRT vasakul küljel).
![[Pilt: CRT_Taustvalgustus.jpg]](https://www.aatomike.ee/BuickReatta/CRT_Taustvalgustus.jpg)
Ning milline see pinge välja näeb (ekslikult mõõtsin amp, vaja oleks olnud rms-i. Reaalne pinge ca 70V Ja muundur tundub lihtne, pilt pole ilus ühtlane siinus, teoorias peaks parem olema)
![[Pilt: CRT_TaustvalgustusAC.jpg]](https://www.aatomike.ee/BuickReatta/CRT_TaustvalgustusAC.jpg)
No on ikka parajalt eriline auto küll, huvitav kas sama aastakäigu Mersu S klass ka midagi sellelaadset kasutas (selline taustvalgustus, kliimaautomaatika jne).