04-01-2025, 11:45 AM
Molokaustast:
Tsitaat:Indrek Siitan kirjutas täänse jutu:
"The devil is in the details.
Siin FB-s teeb teist päeva ringe ühe Tartu kandi seadmerendifirma postitus teemal, kuidas ta oma tõstukite veoks mõeldud VW Amaroki eest peab hakkama maksma 983€ aastas automaksu ja see ajab kogu firma kahjumisse ja paneb selle Lätti või mujale kolimisele mõtlema.
Kuna seal kommentaariumis viidati ka "samasugusele autole, mille maks palju väiksem", siis data-nerdina vaatasin korra andmetesse sisse.
Selgus, et vahe tuleb sellest, et postituse autori autol on 177kw ja kandevõime 858kg, mis lükkab ta selle nn "Cayenne-kaubiku" erandi alla, mis ütleb, et kui auto võimsuse ja kandevõime suhe on üle 0.2, siis maksustatakse ta sõiduauto hinnakirja järgi. Kommentaariumis välja toodud autol on kandevõime 949kg, mis jätab selle suhte alla 0.2, tulemuseks automaks 249€ aastas.
VW hinnakirja vaadates selgub huvitav nüanss, et Amaroki top-of-the-line Aventura varustustasemel on selle täismass 3300kg, sellele eelneval PanAmericana-l ja kõigil odavamatel on 3350kg ja selle võrra ka siis kandevõime suurem.
Varustusetabelit võrreldes selgub, et PanAmericana ja Aventura vahe on ainult mingites iluvidinates, a la Aventural on kroomitud peeglikorpused ja tugikaar kastis.
Kõnealune auto on esmaregistreeritud 25.11.2024. Ei taha küll väga irooniline olla, aga novembri lõpus autot ostes oleks ju võinud ikkagi niipalju eeltööd teha, et natuke mõelda sellele, kas need kroomitud peeglid on (väidetaval) tööautol ikkagi 700€ aastas rohkem automaksu maksmist väärt."
Mul tekkis selle peale kohe mõte, et kas automüüjad hakkavad nüüd oma "serva peale" (aga ALLAPOOLE kriitilist piiri) jäävate mudelite hinda "ülespoole" timmima -- "aga vaata kui palju sa automaksult ja regimistasult võidad"
Mitte, et kõik hinnakirjad, alati ja iga riigikorra ajal vaikselt "ülespoole" ei häälestuks, eks ole.