05-01-2025, 22:51 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-01-2025, 12:26 PM ja muutjaks oli isandpauk.)
MTÜ Toeta Ukrainat Põhja-Tallinna üksuse 2024 aasta tegevuse kokkuvõtte
2024 aasta alguses oli meie hoovil 5 autot: Sorondid Uhtna ja Vormsi. Peugeot Partner, Mazda B2500 “Kalmistu” ja Hyundai Terracan-2.
MTÜ Toeta Ukrainat Põhja-Tallinna üksus hankis, remontis ja toimetas 2024 aastal Ukraina kaitseväele 30 autot ja kolm haagist, mida on 10 auto jagu rohkem, kui eelmisel aastal.
Nissan Xtrail, 24. Veebruar.
Kia Sorento “Põltsamaa-kaks”, 24. Veebruar.
Nissan Navara “Narva-1”, 24. Veebruar.
Volkswagen Multivan “T4”, 15. Märts.
Kia Sorento “Sillamäe”, 21. Märts.
Kia Sorento “Kristiine”, 21. Märts.
Kia Sorento “Autex”, 21. Märts.
Nissan Navara “Herald”, 14. Aprill.
Mercedes-Benz “Vito-2”, 7. Mai.
Kia Sorento “Pizza”, 7. Mai.
Hyundai Terracan “Leppneeme”, 7. Mai.
Hyundai Terracan 2, 7. Mai.
Peugeot Partner 14. Juuni.
Isuzu D-Max 1 „I suzu 1” 13. Juuli
Kia Sorento “Mändjala”, 27. Juuli.
Kia Sorento “Mändjala räim”, 27. Juuli.
Kia Sorento “Kadrina”, 27. Juuli.
Kia Sorento “Paide”, 27. Juuli.
Kia Sorento “Nublu”, 27. Juuli.
Isuzu D-Max 2 27. Juuli
Volkswagen Passat 1 27. Juuli
Mitsubishi L200, 28. September.
Kia Sorento “Folk”, 28. September.
Citroen Jumper, 28. September.
Audi 80 Avant, 28. September.
Ford Ranger 4, 28. September.
Gaz Gazelle Next, 31 Oktoober.
Mazda BT-50, 8. Detsember
Volkswagen Caddy 19. Detsember
Ford Ranger 5, 19. Detsember.
Haagised:
Respo haagis 17. Juuli
Tiki haagis 27. Juuli.
Respo haagis 27. Juuli.
2025 aasta alguse seisuga on meie virtuaalsel „hoovil” veel 14 masinat, mis ei sisalda doonoreid:
Kia Sorento Vormsi, Passat, Peipsi, Muhu ja Peipsi-2.
Mazda B2500 1 “Kalmistu”
Ford Ranger 3
Mazda B2500 3
Isuzu D-max 3
Toyota Hiace 1
Volkswagen Transporter 1
Ssangyong Rexton 2 Seewald
Opel Combo 1
Volkswagen Transporter 2
TULUD
Aasta jooksul laekus meie üksuse arveldusarvele 88447EUR (mõned valestitellitud varuosade kreeditarved on maha võetud).
Sellest sihtotstarbelised annetused akujaamade ostuks: 6030EUR
Sellest käibemaksu tagastus autode, akujaamade ja muu koormas olnud abi pealt 3581EUR, millest ~2/3 oli KM tagastus kahe kobeda auto ostult.
Vanarauda, akusid, elektrimootoreid jms. saatsime ringlusse 15988 kilo, sellest saime 5703EUR.
Selleks käisime 19 korda Koskilaadsetes asutustes ning 7 korda saatsime asjalikumat materjali eraisikute kaudu taaskasutusse. Taarat viisime viiel korral, millest saime 530EUR. 22 osta.ee oksjoniga saime 1559EUR, millest enamuse moodustas kõikvõimalik taaskasutatav metallikola - roostevaba toru, üleliigsed veljed, astmelauad, kaitserauad jms torud.
KULUD
Kulud pangakontolt 88018EUR,
millele lisandusid kulud 6824EUR, mis katsime vanaraua kogumisest, osta.ee oksjonitelt, taarast saaduga ning mõnest isiklikele kontodele tehtud annetustest.
2024a. Kulu nr. 1 , 58640EUR on olnud jätkuvalt masinate hankimine, selle eest sai siis 26 autot ja kolm doonorit. Erinevalt 2023 aastast korraldasime ka korjandusi, et hankida uuemaid ja vähem remonti vajavaid masinaid, mis on loomulikult ka kallimad.
Nendeks on olnud 5 autot Nissan Navarad “Narva-1” ja “Herald” , Isuzu dmax “Ai-suzu”, Ford Ranger 4, Mazda BT-50 mis me saime kokku 28400 euroga tehes keskmiseks hinnaks 5680EUR (arvestatud käibemaksuga hindu).
21 rondimat autot ostsime 28010 euroga, keskmise hinnaga 1333 eurot. Varasemal, 2023.aastal oli keskmise rondi hind 720EUR ehk harju keskmise rondi hind on pea kahekordistunud.
Ülejäänud kolm ostetud masinat olid doonorid, millele kulus 2230EUR: I-land, Naftabaas ja Holy Shit, mis teeb keskmise doonori hinnaks 743 eurot. Üks 2023 aastal ostetud auto muutus samuti doonoriks.
12 autot saime annetusena, samuti kõik 3 haagist.
Mõned masinad ei lähe eeltoodud kulude statistikas arvesse:
Kaks 2024a. äraviidud autot ostsime 2023. aastal. Kaks autot, mille meie meeskond kohale toimetas, ostsid Ukraina võitlejad või nende siinsed toetajad ise.
2024a. Kulu nr. 2 , 15280EUR on remont mujal, varuosad ja varustus, mille hulgas on:
* sillastendid, mujal töökodades teostatud remonditööd, pihustite testimised jms.
* varuosad: turbod-starterid-genekad-radikad-piduriklotsid-rihmad-tihendid-õli-filtrid-kojamehed jne.
* autode varustus: veljevõtmed-köied-akujuhtmed-kompressorid-nipukad jne.
Siinkohal tuleb ära märkida, et see kulu sisaldab siis ka annetatud masinate remonte meie töökojast väljaspool, nende varuosi ja varustust. ~2200 eur sellest kulust sai kaetud vanaraua, oksjonite ja taaraveoga.
2024a. Kulu nr. 3 , 4918EUR maksid kokku 13 jooksu rehve, millest esimesel poolaastal kulus ainult 1973 eurot, sest paljudel masinatel olid juba korralikud rehvid all ja kulude kokkuhoiuks hankisime ka mitmed jooksud sorondi rehve 2023 aasta detsembris.
2024a. Kulu nr. 4 , on abi koormasse 9911EUR, mis on neljandal kohal seetõttu, et sellest 6297EUR olid meile tehtud sihtotstarbelised annetused, et meie ostaks selle eest akujaamad, toimetaks need Ukrainasse ja küsiks Eesti riigilt käibemaksu tagasi. Lisaks sisaldab jaanuaris ostetud gaasiballoone (1580EUR) ning märtsi ja maikuus hangitud niiskeid salvrätikuid(201+228EUR) ja sääsetõrjet (304+740EUR). Lisaks oleme toetanud vanaraua kogumisest saadud vahenditega u. 600 EUR väärtuses tööriistadega Ukraina automehaanikuid.
Ülejäänud kulude teemal:
Autoregistri teenustasudele kulus 1935EUR – omanikuvahetused, kasutajate muutmised ja duplikaatnumbrid. Loodetavasti alanud automaksuaasta ei suurenda seda oluliselt.
Tiba rohkem, kui kulus riigi toetamisele kulus töökoja kuluvahenditele: 2197EUR – siia alla käivad siis värvid, lahustid, vedeldid, aerosoolid, abrasiivid, kilekardinad, maalriteip, keevitusgaasid ja -traat, liimid, mastiksid, silikoonid, absorbendid, kuiv liiv liivapritsile, nitriilkindad, respiraatorid-maskid-filtrid, jahutus-, piduripuhastus- ja klaasipesuvedelikud, plasmalõikuri düüsid, lõike ja lihvkettad, tõmbneedid jne jne jne..... enamus asju, mis on kulunud masinate tegemiseks ja see on tulnud täies ulatuses vanaraua kogumisest saadud rahaga.
Kütuse viilakas - tervelt 410EUR aasta kohta - sisaldab mõningaid tankimisi proovisõitude tegemiseks ja paagi võimalike lekete kontrollimiseks. Äraviimisele kulunud kütusekulud kandsid autojuhid ise, kui ei leidnud endale toetajat, peale ühe erandi – eraldasime vanarauarahast Gazelli äraviimisele kulunud kütte raha, sest leitud juht ei saanud seda endale lubada. Vanaraua kogumisele kulunud kütuse ostsime ise.
Täpselt ühele akule on sel aastal kulunud 98EUR (miks 68 kontolt ja 30 vanaraua rahast on pikem jutt). Meile on juhtunud korras akudega masinaid ja eelmise aasta lõpu seisuga oli meil kimp Sorondi akusid riiulis. Ka rehvivahetustele on kulu 0, kuna vahetustega on meid toetanud Rehvipost.
Humanitaarabi
Kõik meie Ukrainasse toimetatud autod ja järelhaagised läksid Ukrainasse koormatega. Lisaks saatsime Viimsi ja Randvere üksuste ja teiste isikute abil veel 34-l korral enda kogutud ja meile annetatud abi Ukrainasse.
Numbrid näitavad 123 kastitäit erinevat abi, millest 30 kasti gaasiballoone, 64 kasti riideid jms humanitaarabi ja 29 kasti niiskeid salvrätikuid.
Kastidele lisaks veel 1806 ühikut muid, kastitäitega mittemõõdetavaid asju. Näiteks 2 generaatorit, 155 rehvi, 85 gaasipõletit, 252 pudelit sääsetõrjet, 904 tulekustutit jne. jne.
Kokkuvõtte kokkuvõte:
Kuigi 30 autot ja 3 haagist sai ära viidud, on töös olevate autode saldo kasvanud 2023a. algusega võrreldes pea kolmekordseks. Tööd jagub ning uuel aastal jätkame uue hooga.
Antud aruanne on koostatud statistika põhjal, mida hoiame ekseli-laadses tootes sendi ja kasti/tüki täpsusega. Kui keegi soovib detailidega tutvuma tulla, siis võtke ühendust. Palka ei ole me maksnud kellelegi, seda saame mujalt.
2024 aasta alguses oli meie hoovil 5 autot: Sorondid Uhtna ja Vormsi. Peugeot Partner, Mazda B2500 “Kalmistu” ja Hyundai Terracan-2.
MTÜ Toeta Ukrainat Põhja-Tallinna üksus hankis, remontis ja toimetas 2024 aastal Ukraina kaitseväele 30 autot ja kolm haagist, mida on 10 auto jagu rohkem, kui eelmisel aastal.
Nissan Xtrail, 24. Veebruar.
Kia Sorento “Põltsamaa-kaks”, 24. Veebruar.
Nissan Navara “Narva-1”, 24. Veebruar.
Volkswagen Multivan “T4”, 15. Märts.
Kia Sorento “Sillamäe”, 21. Märts.
Kia Sorento “Kristiine”, 21. Märts.
Kia Sorento “Autex”, 21. Märts.
Nissan Navara “Herald”, 14. Aprill.
Mercedes-Benz “Vito-2”, 7. Mai.
Kia Sorento “Pizza”, 7. Mai.
Hyundai Terracan “Leppneeme”, 7. Mai.
Hyundai Terracan 2, 7. Mai.
Peugeot Partner 14. Juuni.
Isuzu D-Max 1 „I suzu 1” 13. Juuli
Kia Sorento “Mändjala”, 27. Juuli.
Kia Sorento “Mändjala räim”, 27. Juuli.
Kia Sorento “Kadrina”, 27. Juuli.
Kia Sorento “Paide”, 27. Juuli.
Kia Sorento “Nublu”, 27. Juuli.
Isuzu D-Max 2 27. Juuli
Volkswagen Passat 1 27. Juuli
Mitsubishi L200, 28. September.
Kia Sorento “Folk”, 28. September.
Citroen Jumper, 28. September.
Audi 80 Avant, 28. September.
Ford Ranger 4, 28. September.
Gaz Gazelle Next, 31 Oktoober.
Mazda BT-50, 8. Detsember
Volkswagen Caddy 19. Detsember
Ford Ranger 5, 19. Detsember.
Haagised:
Respo haagis 17. Juuli
Tiki haagis 27. Juuli.
Respo haagis 27. Juuli.
2025 aasta alguse seisuga on meie virtuaalsel „hoovil” veel 14 masinat, mis ei sisalda doonoreid:
Kia Sorento Vormsi, Passat, Peipsi, Muhu ja Peipsi-2.
Mazda B2500 1 “Kalmistu”
Ford Ranger 3
Mazda B2500 3
Isuzu D-max 3
Toyota Hiace 1
Volkswagen Transporter 1
Ssangyong Rexton 2 Seewald
Opel Combo 1
Volkswagen Transporter 2
TULUD
Aasta jooksul laekus meie üksuse arveldusarvele 88447EUR (mõned valestitellitud varuosade kreeditarved on maha võetud).
Sellest sihtotstarbelised annetused akujaamade ostuks: 6030EUR
Sellest käibemaksu tagastus autode, akujaamade ja muu koormas olnud abi pealt 3581EUR, millest ~2/3 oli KM tagastus kahe kobeda auto ostult.
Vanarauda, akusid, elektrimootoreid jms. saatsime ringlusse 15988 kilo, sellest saime 5703EUR.
Selleks käisime 19 korda Koskilaadsetes asutustes ning 7 korda saatsime asjalikumat materjali eraisikute kaudu taaskasutusse. Taarat viisime viiel korral, millest saime 530EUR. 22 osta.ee oksjoniga saime 1559EUR, millest enamuse moodustas kõikvõimalik taaskasutatav metallikola - roostevaba toru, üleliigsed veljed, astmelauad, kaitserauad jms torud.
KULUD
Kulud pangakontolt 88018EUR,
millele lisandusid kulud 6824EUR, mis katsime vanaraua kogumisest, osta.ee oksjonitelt, taarast saaduga ning mõnest isiklikele kontodele tehtud annetustest.
2024a. Kulu nr. 1 , 58640EUR on olnud jätkuvalt masinate hankimine, selle eest sai siis 26 autot ja kolm doonorit. Erinevalt 2023 aastast korraldasime ka korjandusi, et hankida uuemaid ja vähem remonti vajavaid masinaid, mis on loomulikult ka kallimad.
Nendeks on olnud 5 autot Nissan Navarad “Narva-1” ja “Herald” , Isuzu dmax “Ai-suzu”, Ford Ranger 4, Mazda BT-50 mis me saime kokku 28400 euroga tehes keskmiseks hinnaks 5680EUR (arvestatud käibemaksuga hindu).
21 rondimat autot ostsime 28010 euroga, keskmise hinnaga 1333 eurot. Varasemal, 2023.aastal oli keskmise rondi hind 720EUR ehk harju keskmise rondi hind on pea kahekordistunud.
Ülejäänud kolm ostetud masinat olid doonorid, millele kulus 2230EUR: I-land, Naftabaas ja Holy Shit, mis teeb keskmise doonori hinnaks 743 eurot. Üks 2023 aastal ostetud auto muutus samuti doonoriks.
12 autot saime annetusena, samuti kõik 3 haagist.
Mõned masinad ei lähe eeltoodud kulude statistikas arvesse:
Kaks 2024a. äraviidud autot ostsime 2023. aastal. Kaks autot, mille meie meeskond kohale toimetas, ostsid Ukraina võitlejad või nende siinsed toetajad ise.
2024a. Kulu nr. 2 , 15280EUR on remont mujal, varuosad ja varustus, mille hulgas on:
* sillastendid, mujal töökodades teostatud remonditööd, pihustite testimised jms.
* varuosad: turbod-starterid-genekad-radikad-piduriklotsid-rihmad-tihendid-õli-filtrid-kojamehed jne.
* autode varustus: veljevõtmed-köied-akujuhtmed-kompressorid-nipukad jne.
Siinkohal tuleb ära märkida, et see kulu sisaldab siis ka annetatud masinate remonte meie töökojast väljaspool, nende varuosi ja varustust. ~2200 eur sellest kulust sai kaetud vanaraua, oksjonite ja taaraveoga.
2024a. Kulu nr. 3 , 4918EUR maksid kokku 13 jooksu rehve, millest esimesel poolaastal kulus ainult 1973 eurot, sest paljudel masinatel olid juba korralikud rehvid all ja kulude kokkuhoiuks hankisime ka mitmed jooksud sorondi rehve 2023 aasta detsembris.
2024a. Kulu nr. 4 , on abi koormasse 9911EUR, mis on neljandal kohal seetõttu, et sellest 6297EUR olid meile tehtud sihtotstarbelised annetused, et meie ostaks selle eest akujaamad, toimetaks need Ukrainasse ja küsiks Eesti riigilt käibemaksu tagasi. Lisaks sisaldab jaanuaris ostetud gaasiballoone (1580EUR) ning märtsi ja maikuus hangitud niiskeid salvrätikuid(201+228EUR) ja sääsetõrjet (304+740EUR). Lisaks oleme toetanud vanaraua kogumisest saadud vahenditega u. 600 EUR väärtuses tööriistadega Ukraina automehaanikuid.
Ülejäänud kulude teemal:
Autoregistri teenustasudele kulus 1935EUR – omanikuvahetused, kasutajate muutmised ja duplikaatnumbrid. Loodetavasti alanud automaksuaasta ei suurenda seda oluliselt.
Tiba rohkem, kui kulus riigi toetamisele kulus töökoja kuluvahenditele: 2197EUR – siia alla käivad siis värvid, lahustid, vedeldid, aerosoolid, abrasiivid, kilekardinad, maalriteip, keevitusgaasid ja -traat, liimid, mastiksid, silikoonid, absorbendid, kuiv liiv liivapritsile, nitriilkindad, respiraatorid-maskid-filtrid, jahutus-, piduripuhastus- ja klaasipesuvedelikud, plasmalõikuri düüsid, lõike ja lihvkettad, tõmbneedid jne jne jne..... enamus asju, mis on kulunud masinate tegemiseks ja see on tulnud täies ulatuses vanaraua kogumisest saadud rahaga.
Kütuse viilakas - tervelt 410EUR aasta kohta - sisaldab mõningaid tankimisi proovisõitude tegemiseks ja paagi võimalike lekete kontrollimiseks. Äraviimisele kulunud kütusekulud kandsid autojuhid ise, kui ei leidnud endale toetajat, peale ühe erandi – eraldasime vanarauarahast Gazelli äraviimisele kulunud kütte raha, sest leitud juht ei saanud seda endale lubada. Vanaraua kogumisele kulunud kütuse ostsime ise.
Täpselt ühele akule on sel aastal kulunud 98EUR (miks 68 kontolt ja 30 vanaraua rahast on pikem jutt). Meile on juhtunud korras akudega masinaid ja eelmise aasta lõpu seisuga oli meil kimp Sorondi akusid riiulis. Ka rehvivahetustele on kulu 0, kuna vahetustega on meid toetanud Rehvipost.
Humanitaarabi
Kõik meie Ukrainasse toimetatud autod ja järelhaagised läksid Ukrainasse koormatega. Lisaks saatsime Viimsi ja Randvere üksuste ja teiste isikute abil veel 34-l korral enda kogutud ja meile annetatud abi Ukrainasse.
Numbrid näitavad 123 kastitäit erinevat abi, millest 30 kasti gaasiballoone, 64 kasti riideid jms humanitaarabi ja 29 kasti niiskeid salvrätikuid.
Kastidele lisaks veel 1806 ühikut muid, kastitäitega mittemõõdetavaid asju. Näiteks 2 generaatorit, 155 rehvi, 85 gaasipõletit, 252 pudelit sääsetõrjet, 904 tulekustutit jne. jne.
Kokkuvõtte kokkuvõte:
Kuigi 30 autot ja 3 haagist sai ära viidud, on töös olevate autode saldo kasvanud 2023a. algusega võrreldes pea kolmekordseks. Tööd jagub ning uuel aastal jätkame uue hooga.
Antud aruanne on koostatud statistika põhjal, mida hoiame ekseli-laadses tootes sendi ja kasti/tüki täpsusega. Kui keegi soovib detailidega tutvuma tulla, siis võtke ühendust. Palka ei ole me maksnud kellelegi, seda saame mujalt.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.