15-01-2025, 20:27 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-01-2025, 21:16 PM ja muutjaks oli kass.)
Hallooo!
Vaatasin, et on jäänud see teema soiku, omal kadus motivatsioon ja huvi ning keegi teine ka vahepeal eriti siia midagi kirjutanud ei ole ... Mõtlesin, et sel aastal katsun üldse siia voorumisse mittemidagi juurde kirjutada, aga no läks ikka nagu tavaliselt läinud on, pealegi kusagil tahaks ikka ennast välja elada ka...
Niisiis, viimati ksf! Raivo lisas siia lugemissoovituse, mis osaliselt on ära kustunud. Selleks soovituseks oli lgp. Rene Levolli teos "AUTOMOTOKROONIKA tsaariaeg". Selle soovitamise ajaks oli antud teos mul juba olemas ja läbi lehitsetud, ka Renega olime telefonitsi (juhtus mulle parajal ajal helistama ühe teise asja pärast) põgusalt raamatust ja iidvanadest eesti NSU - dest vestelnud.
Tõesti tore raamat, A4 formaadis, ca 500 lehte ja ohtralt fotosid ja fakte. Negatiivse poole pealt tuleb välja tuua, et kahjuks on palju juttu ka autodest (mis inimesi ju teatavasti eriti ei huvita) ja lennukitestki, samas jalgratastest aga pole üldse sõnagi!
Aga teemasse tagasi - tõesti, on viiteid mitmetele NSU tsiklitele ja neid oli siin tollal üsna mitu masinat. On ka teema alguses kajastatud ca 1905 aasta mudeli omanikuks (minu poolt) kahtlustatud Peeter Sarmulin seeniori (jah, oli veel Peeter juunior, kes samuti teadis, mis hea on (NSU)) foto ja ka tema NSU tsikli pilt ... ühesõnaga, esimesel fotol olev isik ilmselt ei ole mitte Samurlinite suguvõsast...
Toon veel näite, teema postituses #4 olen esitanud hr. Kuresoo ca 1911 aasta mudeliga 3 HP, katsun uuesti lisada pildi. Rene raamatus on täpselt samasugune pilt pealkirjaga "Mart Jaaksoni 1912aasta NSU 3 HP".
Pole muidugi eriti oluline, kelle tsikkel mingisugune oli või on (kuigi viimased FIVA suunised, vb lka varasemad, rõhutavad vanasõiduki personaalse ajaloo talletamise tähtsust), aga huvitav fakt, mis näitab, kui oluline ja uhke oli omal ajal ennast üles võtta lasta jalg- või mootorratta taustal!
Nüüd siis proovin pildid lisada, siin ja üldse on kõik pildid kusagilt pihta pandud ja nii ei ole ilus ja ei tohi teha, sest on autorikaitse, isikuandmete kaitse ja demokraatia ja vabadus!
Ah jaa, tahtsin ka viidatud raamatust pildi panna, aga "unes ära"
Vaatasin, et on jäänud see teema soiku, omal kadus motivatsioon ja huvi ning keegi teine ka vahepeal eriti siia midagi kirjutanud ei ole ... Mõtlesin, et sel aastal katsun üldse siia voorumisse mittemidagi juurde kirjutada, aga no läks ikka nagu tavaliselt läinud on, pealegi kusagil tahaks ikka ennast välja elada ka...
Niisiis, viimati ksf! Raivo lisas siia lugemissoovituse, mis osaliselt on ära kustunud. Selleks soovituseks oli lgp. Rene Levolli teos "AUTOMOTOKROONIKA tsaariaeg". Selle soovitamise ajaks oli antud teos mul juba olemas ja läbi lehitsetud, ka Renega olime telefonitsi (juhtus mulle parajal ajal helistama ühe teise asja pärast) põgusalt raamatust ja iidvanadest eesti NSU - dest vestelnud.
Tõesti tore raamat, A4 formaadis, ca 500 lehte ja ohtralt fotosid ja fakte. Negatiivse poole pealt tuleb välja tuua, et kahjuks on palju juttu ka autodest (mis inimesi ju teatavasti eriti ei huvita) ja lennukitestki, samas jalgratastest aga pole üldse sõnagi!
Aga teemasse tagasi - tõesti, on viiteid mitmetele NSU tsiklitele ja neid oli siin tollal üsna mitu masinat. On ka teema alguses kajastatud ca 1905 aasta mudeli omanikuks (minu poolt) kahtlustatud Peeter Sarmulin seeniori (jah, oli veel Peeter juunior, kes samuti teadis, mis hea on (NSU)) foto ja ka tema NSU tsikli pilt ... ühesõnaga, esimesel fotol olev isik ilmselt ei ole mitte Samurlinite suguvõsast...
Toon veel näite, teema postituses #4 olen esitanud hr. Kuresoo ca 1911 aasta mudeliga 3 HP, katsun uuesti lisada pildi. Rene raamatus on täpselt samasugune pilt pealkirjaga "Mart Jaaksoni 1912aasta NSU 3 HP".
Pole muidugi eriti oluline, kelle tsikkel mingisugune oli või on (kuigi viimased FIVA suunised, vb lka varasemad, rõhutavad vanasõiduki personaalse ajaloo talletamise tähtsust), aga huvitav fakt, mis näitab, kui oluline ja uhke oli omal ajal ennast üles võtta lasta jalg- või mootorratta taustal!

Nüüd siis proovin pildid lisada, siin ja üldse on kõik pildid kusagilt pihta pandud ja nii ei ole ilus ja ei tohi teha, sest on autorikaitse, isikuandmete kaitse ja demokraatia ja vabadus!

Ah jaa, tahtsin ka viidatud raamatust pildi panna, aga "unes ära"