25-01-2025, 14:01 PM
(25-01-2025, 12:20 PM)Raivo Kirjutas: Sellest võiks aru saada nii, et kurvi sõidetakse vale kiirusega (kurvi geomeetria ei vasta kiirusele).
Kui mina koolis käisin, siis õpetati, et kurvis on sisemise rongiratta kontaktpind rööpaga väiksema läbimõõduga (sest kontaktpind ei ole teatavasti horisontaalne (silinder), vaid kaldega (koonus)). Välimise ratta kontaktpind aga suurema läbimõõduga, võrreldes otsesõidust.
Oo jaa, põnev teema!
Ei usu, et rataste erineva teepikkuse läbimisel selline kulumine tekib.
Kui kõveriku raadius on 250m ja suund muutub 10 kraadi, siis selle kõveriku läbimisel on erinevus 13 cm
Pidurdamisel tekib tõenäoliselt palju rohkem soojust kui rataste hõõrdumisest.