KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4)

(17-01-2025, 00:31 AM)13piisab Kirjutas:  ...
Metallrestid jäävad mu silma riivama ja külmkapi restriiulit ei pane ma pildiga kokku. Ilmselt kah metallvõre ja las ta jääda.
...

Sellised välistused peavad olema küsimuses koheselt kirjas, et rumala peaga ei pakuks sobimatut varianti. Nagu ka lehtri diameeter.
Vasta

(17-01-2025, 00:31 AM)13piisab Kirjutas:  Edit: muidu mul ei lähe koduste vent agregaatide (2tk) filtrid prügisse vaid näevad suruõhku ja võtavad taas oma koha masinates sisse. Poole aasta tagant puhastades toob põhifiltritest välja imevähe tolmu ning need käivad kenasti läbi. Ma näen pidevat filtrivahetust masinatootjate müügipoliitikana, mis toob lisaväärtust eelkõige filtri pakkujatele. Päris kesklinnas oleks ilmselt aeg-ajalt vaja uuendada, kuna seal määrdub isegi tänaval seisev auto Smile
(Mul vent agregaadid aastatest 2017 ja 2018 ning kummagi tarbeks on 2 komplekti filtreid)
Mul 3 masinat erinevates funktsionaalsustes, ise vahetan vastavalt tegelikule vajadusele ja kujunenud selline praktika, et 2...4 kuu tagant jämefiltrid tolmuimejaga puhtaks. Korra aastas (hilis)kevadel, kui Nõmmel pärast kütteperioodi on õhuvõtu oma tahmast must, läheb see koos peenfiltriga prügisse, heitõhu oma läheb sinna asemele ja heitõhk saab uue kanga. Vallox 200 peenfilter on paraku aladimensioneeritud pinnaga ja neid kulub 2, kuna poolest talvest on tahma täis. 150ne filtrid on suuremad ja käravad aasta ära küll. Siiski püüan vahetust venitada, kuni õietolm lõppenud ja vihmaga minema pestud, muidu oleks kohe sellest uuesti umbes.
Vasta

Mul käivad eelfiltrid pesumasinast läbi ja peale kuivamist uuesti käiku. Vähem tolmutamist, kui suruõhuga, kuid ei jää loomuulikult nii kohevad nagu originaalis. Ise lõikasin sobivad välja onninenist saadud 1x20m rullist ja sealt jäi minuarust lõikejäägina üle äravoolutrappidele sobivaid tükke. Katsetan ka mingi hetk ära koos aerosooli-tuuninguga, et valge kangas mustal trapil väga kole välja ei paistaks.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Keegi teab oskajat metallitreialit eestis, kes oleks suuteline 70mm läbimõõduga ja pikkusega 210mm ning H6 tolerantsiga võlli valmis treida ja ka mõned piklikud avad freesida külgedele?
Privasse või siis siia palun.
See võll läheb ühte spetsiifilisse tehasetoodetud silindrisse, selle saan anda töö ajaks ka kätte.

Firmasid on igasugu, aga äkki mõni mees kes teeb paremini ja odavamalt, kui firma.
Vasta

(20-01-2025, 17:43 PM)A.V.S.K Kirjutas:  Keegi teab oskajat metallitreialit eestis, kes oleks suuteline 70mm läbimõõduga ja pikkusega 210mm ning H6 tolerantsiga võlli valmis treida ja ka mõned piklikud avad freesida külgedele?
Privasse või siis siia palun.
See võll läheb ühte spetsiifilisse tehasetoodetud silindrisse, selle saan anda töö ajaks ka kätte.

Firmasid on igasugu, aga äkki mõni mees kes teeb paremini ja odavamalt, kui firma.

Tere!
Mina treida ei oska, aga suure H - ga antakse ava tolerants, väikese h - ga võlli oma, ma arvan ning kindlasti mõni mees teeb paremini ja odavamalt, mõni vb maksab isegi peale hea tellimuse eest!  Cool
Vasta

(20-01-2025, 17:43 PM)A.V.S.K Kirjutas:  Keegi teab oskajat metallitreialit eestis, kes oleks suuteline 70mm läbimõõduga ja pikkusega 210mm ning H6 tolerantsiga võlli valmis treida ja ka mõned piklikud avad freesida külgedele?
Privasse või siis siia palun.
See võll läheb ühte spetsiifilisse tehasetoodetud silindrisse, selle saan anda töö ajaks ka kätte.

Firmasid on igasugu, aga äkki mõni mees kes teeb paremini ja odavamalt, kui firma.
Asukohta ka ei ole.
Vasta

Küsisin aastake või kaks tagasi sama küsimust, aga siis järgnes vaikus. Küsin uuesti: kas meil siin mootorita spordi harrastajaid kah on? Ma mõtlen spordialasid lisaks iseenesestmõistetavale rahvusalale, mis seisneb pedaalide kiirpressimises eesmärgiga kella kümneks hommikul Konsumi juurde jõuda Smile
St kas teemad nagu jooks, suusk, nuti - või spordikellad ja suuskade määrimine ja valimine (nt mul vaja uusi mullakaid, aga tiblastanis tehtuid ei taha osta) on kellelegi veel teemad?

praegu on taas suusarajad kevadiselt kiired, aga pole veel suuska ega konti lõhkuvalt jäised (jah - ma kulutasin 2024a kevadel jäisel rajal nt ühe suusakorraga ühe suusapaari ära Big Grin vabatehnikal pidev kandil libisemine kulutas serva sisemise kärjeni ära...). Niiet seltsimehed, kes on suuskadel kiired ja seda kiirust naudivad - kiirustage!

Teet @ täna üle tüki aja @ Harku-Tähetorni ringil. Tunnikese suusa keskmine kiirus 17,7kmh pole küll rekord, aga jääb sellest vähem kui 10% kaugusele - seega rada mitte ainult ei tundu kiire vaid ka on seda. Soovitan!

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Mure kastika parkimisanduritega.Paigaldasin oma Rangerile puhtast edevusest esiraua ja nüüd jama majas.Otseselt andurite ette midagi ei jää aga üleval ja all on toru küllalt lähedal,ca 10cm.Ühesõnaga lõugab.Enne kui stanget puurima hakkan,et andurid teise kohta panna uuriks,et kas on olemas äkki mingi võimalus andurit petta.Metec mingeid katteid pakub aga ei tea kas on päris see.https://metec.ee/toode/parkimisandurite-katted/ Mind rahuldaks kui kaks keskmist andurit oleks pimedad ja äärmised töötaks.Üritasin Meteci omadega konsulteerida aga küll pole inimest kes teab asjast,küll ei võeta üldse telefoni jne.Kõik nõuanded teretulnud.
Vasta

(23-01-2025, 23:09 PM)13piisab Kirjutas:  Küsisin aastake või kaks tagasi sama küsimust, aga siis järgnes vaikus. Küsin uuesti: kas meil siin mootorita spordi harrastajaid kah on? Ma mõtlen spordialasid lisaks iseenesestmõistetavale rahvusalale, mis seisneb pedaalide kiirpressimises eesmärgiga kella kümneks hommikul Konsumi juurde jõuda Smile
St kas teemad nagu jooks, suusk, nuti - või spordikellad ja suuskade määrimine ja valimine (nt mul vaja uusi mullakaid, aga tiblastanis tehtuid ei taha osta) on kellelegi veel teemad?

.....

Tere õhtust!
No lihtsalt, et jälle vaikus ei domineeriks...
Ei ole ju vaja tingimata kl 10.00 -ks Konsumisse jõuda, lihtsalt varem pole nagu mõtet. See on rohkem selline sisemise distsipliini teema, ehk nagu tähesõidu formaat - tuled varem, punktid maha, tuled hiljem, ka puktid maha, aga vahet eriti ei ole, auhinnaline koht niiehkteisiti!  Cool
Eriti, kui on olemas normaalne kokkuharjutanud meeskond ja arvestus ongi mansapõhine - sa ei pea isegi Konsumisse sisenema ja kella kinni lööma, juba väljas vinisis ootavad sind meeskonnakaaslased ja aeg vikseeritakse ja kindlasti toimub ka autasustamine!
Veel lihtsalt teadmiseks väike nipp - ei pea ennast ingetuks pedaalima, et õigeks ajaks Konsumisse jõuda - tähtis on lihtsalt õigel ajal startida ja kui jõuadki veidi varem vinisisse, siis teed lihtsalt väljas aega obikaaslaste seas parajaks ja ma ütlen, alati on, millest muljetada ja mida arutada - näiteks sõidukimaks, Automoto voorumi naljaninad, käibemaks jne jne...
No ja muidugi, need mutikellad, suusamäärded jms jama, need võite endale pista - kuhu aga soovite...
Vasta

Mitte et mind kuidagi teiste arvamus erutaks...aga avaldage arvamust, kas ma teen kaaskodanike suhtes suure sigaduse, kui ma (kerg) haagise külge panen tagurpidisõidu tule ja voolu võtan udutule toite alt? Tagumist udutuld ma praktikas ei kasuta, eriti veel haagisel. Ebaseaduslik on nagunii, see on selge.

Haagise pistik on 7 kontaktiga ja ümber teha 13 peale väga ei viitsiks, nagu ka kogu haagise juhtmestikku vahetada.

Ülevaatuse ajaks tuleb vastav pistik lahti võtta (ja võibolla ka vastav tuli küljest kruvida kindluse mõttes).

Alternatiivne (porno)lahendus oleks üks tavaline kärupistik taha otsa tekitada ja magnetiga tuli vajadusel sinna torgata. Toide võib tulla ka gabariidi alt. Aga siis peab käima seda laternat paigaldamas ja pistik ussitab ka tõenäoliselt mõne aastaga ära.
Vasta

(24-01-2025, 01:29 AM)Mahno Kirjutas:  Mitte et mind kuidagi teiste arvamus erutaks...aga avaldage arvamust, kas ma teen kaaskodanike suhtes suure sigaduse, kui ma (kerg) haagise külge panen tagurpidisõidu tule ja voolu võtan udutule toite alt? Tagumist udutuld ma praktikas ei kasuta, eriti veel haagisel. Ebaseaduslik on nagunii, see on selge.

Haagise pistik on 7 kontaktiga ja ümber teha 13 peale väga ei viitsiks, nagu ka kogu haagise juhtmestikku vahetada.

Ülevaatuse ajaks tuleb vastav pistik lahti võtta (ja võibolla ka vastav tuli küljest kruvida kindluse mõttes).

Alternatiivne (porno)lahendus oleks üks tavaline kärupistik taha otsa tekitada ja magnetiga tuli vajadusel sinna torgata. Toide võib tulla ka gabariidi alt. Aga siis peab käima seda laternat paigaldamas ja pistik ussitab ka tõenäoliselt mõne aastaga ära.

Haagisel on muidu udutuli või tuled olemas?
Sellest ei piisa kui sinna sisse mingi vihasem LED-pirn pista ja kasutadagi sedasama udutuld tagurdamiseks? Kui on tahtmist, siis saab selle relee abil ka tagurpidikäigust sõltuvaks teha. Ülevaatuse jaoks ainult üks ots maha ja võibolla tavalised pirnid sisse igaks juhuks.
Vasta

(24-01-2025, 01:29 AM)Mahno Kirjutas:  Mitte et mind kuidagi teiste arvamus erutaks...aga avaldage arvamust, kas ma teen kaaskodanike suhtes suure sigaduse, kui ma (kerg) haagise külge panen tagurpidisõidu tule ja voolu võtan udutule toite alt? Tagumist udutuld ma praktikas ei kasuta, eriti veel haagisel. Ebaseaduslik on nagunii, see on selge.

Haagise pistik on 7 kontaktiga ja ümber teha 13 peale väga ei viitsiks, nagu ka kogu haagise juhtmestikku vahetada.

Ülevaatuse ajaks tuleb vastav pistik lahti võtta (ja võibolla ka vastav tuli küljest kruvida kindluse mõttes).

Alternatiivne (porno)lahendus oleks üks tavaline kärupistik taha otsa tekitada ja magnetiga tuli vajadusel sinna torgata. Toide võib tulla ka gabariidi alt. Aga siis peab käima seda laternat paigaldamas ja pistik ussitab ka tõenäoliselt mõne aastaga ära.

Võid ju ka akutoitega lambi magnetiga sinna taha tagurdamise ajaks panna, või kasvõi kaks.
a la... https://balticbolt.ee/Tools/Details/65743
Vasta

(24-01-2025, 01:29 AM)Mahno Kirjutas:  Mitte et mind kuidagi teiste arvamus erutaks...aga avaldage arvamust, kas ma teen kaaskodanike suhtes suure sigaduse, kui ma (kerg) haagise külge panen tagurpidisõidu tule ja voolu võtan udutule toite alt? Tagumist udutuld ma praktikas ei kasuta, eriti veel haagisel. Ebaseaduslik on nagunii, see on selge.
...

Kuniks seda haagist pruugid ainult Sina ise ja pead meeles, et tagasõitva leediheituri korralekutsumiseks "udutule" süütamisel võib saada süüdistuse tahtlikus tapmises, siis ma ei näe mingit vahet. Üsna kasutu lühter niikuinii. Sellega pead arvestama et mõni minusugune silmahaige võib valel ajal näkkulahvatunud valgusreostust tulla likvideerima haamri ja paha sõnaga Big Grin

Tagurdamisel toob lähivaatesse selgust ka piduritulede süütamineSmile

Isiklikult pruugin magnetiga lampi tagurdustulena. Täiendavaks omaduseks on võimalus valgusvoogu suunata "kurvi suunas"

Tuli praegu meelde, et neil Apöcki lühtritel tehakse udutuli tavalise valge klaasi alla punase lehe paigaldamisega. Kui see punane leht ära võtta, ongi valge valgusSmile Sai äkknäki tulede vahetusel just mõtiskletud sama mõtte üle, aga ei hakanud trikitama. Kood 57 siit: https://www.respo.ee/et/varuosad/tuled?p=2
Vasta

(24-01-2025, 08:47 AM)v6sa Kirjutas:  
(24-01-2025, 01:29 AM)Mahno Kirjutas:  Mitte et mind kuidagi teiste arvamus erutaks...aga avaldage arvamust, kas ma teen kaaskodanike suhtes suure sigaduse, kui ma (kerg) haagise külge panen tagurpidisõidu tule ja voolu võtan udutule toite alt? Tagumist udutuld ma praktikas ei kasuta, eriti veel haagisel. Ebaseaduslik on nagunii, see on selge.
...



Tagurdamisel toob lähivaatesse selgust ka piduritulede süütamineSmile
Isiklikult pruugin magnetiga lampi tagurdustulena. Täiendavaks omaduseks on võimalus valgusvoogu suunata "kurvi suunas"
Mina panen igasugusel tagurdamisel taga kõik tuled põlema-udu pidur ja suunad ohutulede näol ja saab piisava valguse.
Vasta

Jah, tagurdan ka mina praegu tuled põlemas, sh udutuli ja jalg kergelt piduril. Natuke väheks jääb. Olemasoleval laternakomplektil tagumise käigu tuld ei ole, nagu lihtsamatel komplektidel ikka.

Kui ma juba miski magnettule komplekti autos pean vedama hakkama, siis võiks selle külge juba juhtmevaba kaamera ka riputada Smile
Vasta

Mõlgutasin ka sarnast mõtet siin aastat 15 tagasi juba. Loomulikult jõudsin ka mina udutule asendamiseni tagurdustulega. Projekt läks nimekirjast maha seoses sisulise ühildumatusega kärulaenutajatega ja ka tolaal hoovi rikastanud liigagi paljude konksuga autodega. Lahendus oli sama - ohutuled ja jalg piduril. Tuttavas kohas saab hakkama, võõras hoovis võib kasvõi mobla panna lisavalgust andma häda korral.
Kui midagi teha (enda ainsale vedurile) siis peaks tegelt ka auto tagatuled käruga tagurdamiseks kustu saama. Need häirivad kärult peegeldusega rohkem kui abistavad.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Mul on käruga pimedas tagurdamist vähe. Ja kui olen väga hädas olnud, on mul autos alati pealamp, millel on magnet ühes otsas. Kõpsad selle õige kohapeale (on ta siis autol katusel või isegi käru küljes, kus parjasti parem on) ja ongi olemas + üks pealamp võiks kogu aeg autos olemas olla. On väike ja autos laetav ja alati abiks.
Hiina lamp
Taoline on mul kasutuses ja olen rahul. Lamp ei ole kinni mingite plastklambritega rihmade küljes, mis pidevalt perse lähevad, vaid kummist rõngaste sees.
Tänu magentile kasutan ka töötulena. Või siis jah, auto/traktori abivalgustusena ntx või pimedas paati välja tõmmates vms.

Kui peaks rohkem tagurdama, paneks juba auto katusele päris töötuled - seni pole viitsinud. Aga siis on ikka hea lasta ka.
Vasta

(24-01-2025, 23:26 PM)Marko Kirjutas:  Kui midagi teha (enda ainsale vedurile) siis peaks tegelt ka auto tagatuled käruga tagurdamiseks kustu saama. Need häirivad kärult peegeldusega rohkem kui abistavad.

Lülitiga kärupesad on olemas.
Suvaline näide: https://www.motonet.ee/toode/haagise-7-k...ct=48-1268
Sellega saaks teha, arvan. Natuke näputööd tuleb muidugi teha.

Kiuslik kaabakas. Big Grin
Vasta

Siinkohal vähe mõtteainet kaaskannatajatele. Teatavasti ühendavad Balti riigid oma raudteevõrgu Veebruarikuu 8-ndamal päeval veremaa omast lahti. Sellega seoses on teisel pool piiri paanika suur ja veremaalased ei tea, mis nende roiskunud riigist edasi peaks saama, kui raudteed mööda enam relvaabi ei liigu, ning ka pruunikarvalise kraanivee ning ebakvaliteetse elektrienergiaga varustatuse tulevik on enam kui ebakindel. Aga olgu, las muretsevad end siniseks, meil on hoopis huvitavamad küsimused päevakorral.
Nimelt siis - miks kuluvad diiselporgandite rattad rohkem, kui elektriporgandite omad, või kui üldse?
Sealt võiks välja tuua huvitava lõigu, mis ei tohiks olla vargus, kui teatada alandlikult, et olen selle pätsanud ee-err-erri lehelt.

"Kui raudtee geomeetria ei vasta nõutule, võib see tekitada olukorra, kus üks rattapaari ratastest hakkab kurvis mööda rööbast libisema. Libisemine tekib sellest, et kurvi sisemine ratas peab läbima lühema tee kui välimine, kuid rongi rattad on ühendatud jäigalt samale teljele."

Minu teadmised geomeetriast on üpris ähmased, ilmselt sama olematud kella kümneks Consumi kontrollpunkti pedaalimisega, kuid pakun alandlikult, et ühe poole libisemine tekib kurvis enivei, olgu raudtee geomeetria kuitahes geomeetriline. Küllaltki lihtsa lahendusena pakuks välja telgede poolitamise. Võimalusi selleks on mitmeid ja loodan, et head raportöörid ka raporteerivad kuhu vaja. Teised aga võivad omaette mõtiskleda, millised võimalikest variantidest oleks lihtsalt teostatavad ja innovatiivsed. Ilmselt hakkasid eelnevalt väljatoodud mõtete peale miljonite rongiinseneride jalakesed tudisema ja kaelaall on jooksmas hirmuhigi aastasadu vastuvõetud preemiate ja palga tagasimaksmise kartuses. Kuigi karte ei ole tegelikult ju midagi, tuleb lihtsalt oma tööd ausalt ja südamega teha.
Vasta

Sellest võiks aru saada nii, et kurvi sõidetakse vale kiirusega (kurvi geomeetria ei vasta kiirusele).
Kui mina koolis käisin, siis õpetati, et kurvis on sisemise rongiratta kontaktpind rööpaga väiksema läbimõõduga (sest kontaktpind ei ole teatavasti horisontaalne (silinder), vaid kaldega (koonus)). Välimise ratta kontaktpind aga suurema läbimõõduga, võrreldes otsesõidust.

[Pilt: 012profil_oboda_kotaca.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 19 külali(st)ne