05-02-2025, 18:48 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-02-2025, 10:26 AM ja muutjaks oli aatom.)
Täna külastasin taas autot (asub kenasti kuivas ruumis, aga mitte minu lähedal) ja ühendasin CRT monitori + lülitipaneelid. CRT ühendamine võttis peaaegu tunni, paganama oranž pistik (miski 2mm diameetriga sees varjestatud kaablid 2tk, video ja Hsync signaalid). Auto poolne pistik vigastatud ja ei tahtnud kuidagi ühenduda. Sai teda ikka väga kaua näpitsatega silutud ja tagasi vormi muditud jne.
Lõpuks õnnestus ja siis läks elu lõbusamaks. CRT ekraan toimib ilusti, isegi raadio töötab väga hea tundlikkusega , kuigi ameerikapäraselt 0,2MHz sammuga (tõsi, neljast üks kanal ei toimi, aga tean, milles viga), ka elektriline antenn funkab. Ja ka kliima, vähemalt juhtmoodul. Välistemperatuuri andur kah näitas õiget väärtust, küll kahjuks F ühikutes, mida vist ei saa muuta.
Ja nägin ka veakoode, see Service mode tahab harjumist, ei näita veakoode nimistuna, vaid ükshaaval. Aga samas ka vanu, mis pole enam aktiivsed ja aktiivseid, uskumatu ...
Midagi väga hullu ei näinud (E - mootor, B - keremoodul):
E041 Current - Cam Sensor - neid seal kaks, magnet plastkorpuses, mis omakorda hooratta küljes, plastik võib puruneda jne. teada oht, vaja üle kontrollida
B420 Current - Miski relee, ehk tagaklaasi soojendus, nupp ei aktiveerunud.
Ja mitteaktiivsed vead:
B552 - BCM memory reset indikaator (ühendasin aku lahti, tea kas sellest)
B553 - tundmatu kood, vast ka aku eemaldamisega seoses
Panin auto korraks tööle ka (pilti unustasin teha), pöörded 1200 stabiilsed (äkki külmast peast rohkem), õlirõhk jumal teab kui vana õliga külma mootoriga üle keskmise, laadimispinge korras.
Aga vahepeal nagu jätab vahele, seda tegi ka ostes (selle auto ost oli puhas pimeost, toodi kohale ja sain tühjade tagarehvidega vaid garaaži sõita, ka siis oli ebaühtlane). Mõistagi seotud E041 veaga ja ka küünlajuhtmetel nägin hiirekahjustusi + küünlad.
Muide, lugesin kokku, sellel autol on kokku 7 eraldi ajuga moodulit ja nad suhtlevad kõik ühe traadi otsas üksteist segamata, müstika. Ka kasseti mängija saab oma käsud selle traadi kaudu samal ajal kiiruse vm muu infoga.
Nüüd tuleb nad kõik läbi käia, kui on eraldi programmi mälud (mitte prose sees), siis programm maha laadida ja uue ühekordselt programmeeritava mälu peale kirjutada ning asendada. Nii on lootust, et see auto elektroonika (tarkvara) peab järgmised 35+ aastat vastu.
![[Pilt: Service.jpg]](https://www.aatomike.ee/BuickReatta/Service.jpg)
![[Pilt: E041.jpg]](https://www.aatomike.ee/BuickReatta/E041.jpg)
![[Pilt: B420.jpg]](https://www.aatomike.ee/BuickReatta/B420.jpg)
Lõpuks õnnestus ja siis läks elu lõbusamaks. CRT ekraan toimib ilusti, isegi raadio töötab väga hea tundlikkusega , kuigi ameerikapäraselt 0,2MHz sammuga (tõsi, neljast üks kanal ei toimi, aga tean, milles viga), ka elektriline antenn funkab. Ja ka kliima, vähemalt juhtmoodul. Välistemperatuuri andur kah näitas õiget väärtust, küll kahjuks F ühikutes, mida vist ei saa muuta.
Ja nägin ka veakoode, see Service mode tahab harjumist, ei näita veakoode nimistuna, vaid ükshaaval. Aga samas ka vanu, mis pole enam aktiivsed ja aktiivseid, uskumatu ...
Midagi väga hullu ei näinud (E - mootor, B - keremoodul):
E041 Current - Cam Sensor - neid seal kaks, magnet plastkorpuses, mis omakorda hooratta küljes, plastik võib puruneda jne. teada oht, vaja üle kontrollida
B420 Current - Miski relee, ehk tagaklaasi soojendus, nupp ei aktiveerunud.
Ja mitteaktiivsed vead:
B552 - BCM memory reset indikaator (ühendasin aku lahti, tea kas sellest)
B553 - tundmatu kood, vast ka aku eemaldamisega seoses
Panin auto korraks tööle ka (pilti unustasin teha), pöörded 1200 stabiilsed (äkki külmast peast rohkem), õlirõhk jumal teab kui vana õliga külma mootoriga üle keskmise, laadimispinge korras.
Aga vahepeal nagu jätab vahele, seda tegi ka ostes (selle auto ost oli puhas pimeost, toodi kohale ja sain tühjade tagarehvidega vaid garaaži sõita, ka siis oli ebaühtlane). Mõistagi seotud E041 veaga ja ka küünlajuhtmetel nägin hiirekahjustusi + küünlad.
Muide, lugesin kokku, sellel autol on kokku 7 eraldi ajuga moodulit ja nad suhtlevad kõik ühe traadi otsas üksteist segamata, müstika. Ka kasseti mängija saab oma käsud selle traadi kaudu samal ajal kiiruse vm muu infoga.
Nüüd tuleb nad kõik läbi käia, kui on eraldi programmi mälud (mitte prose sees), siis programm maha laadida ja uue ühekordselt programmeeritava mälu peale kirjutada ning asendada. Nii on lootust, et see auto elektroonika (tarkvara) peab järgmised 35+ aastat vastu.
![[Pilt: Service.jpg]](https://www.aatomike.ee/BuickReatta/Service.jpg)
![[Pilt: E041.jpg]](https://www.aatomike.ee/BuickReatta/E041.jpg)
![[Pilt: B420.jpg]](https://www.aatomike.ee/BuickReatta/B420.jpg)
![[Pilt: B552.jpg]](https://www.aatomike.ee/BuickReatta/B552.jpg)