10-02-2025, 21:48 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-02-2025, 21:49 PM ja muutjaks oli kass.)
Tere!
Loeme siis seekord Z mudelitega lõpetatuks. 1933 - 34 tuli Z mudeli asenduseks välja uus mudelisari 175 ZD ja 201 ZD ning viimase erimitena veel 201 ZDL ja 201 ZD Pony. See ZD viitab väidetavalt uue mudeli mootoril olevale 2 - le tuletorule (saksa keelest doppelt, ehk siis 2 x rohkem, kui eelneval, Z mudelil. 175 ZD toodeti väikeses mahus 1933 ja see baseerus suuresti eelmise, Z mudeli raamil, va uus, kummist Drilastic sadul. 201 ZDL oli vastavalt luksuslikum variant ja 201 ZD Pony eriti lihtsustatud säästuvariant. Toodeti neid erinevaid 201 ZD mudeleid hiiglaslik kogus, aga eestis neid vist? eriti ei ostetud. Pole ei fotosid silma jäänud ega ka eriti nende jäänuseid kohanud. Ilmselt ostsid enamus väikese odava 2 - taktilise tsikli (NSU) soovijaid juba eelnevalt omale Z mudelid. Nagu mainisin, 1932 oli registreeritud 50 NSU - d, millede hulgas usun olevat hulga Z mudeleid, 01.04.1935 oli registris 57 NSU - d, tühine kasv ja kindlasti oli nende 7 või 8 uue registreeritud NSU hulgas ka uusi 4 - taktilisi OSL mudeleid.
Aga kindlasti oli Eestis tollal ka mõned ZD mudelid, selle tõestuseks pilt politseinikust 201 ZD Pony seljas, nägu nalja täis!
Tõenäoliselt on tegu 1935 aasta ZD Pony mudeliga, 1934 oli mootoriülekande/siduri kasti kaan veel terasplekist ja tuletorud musta väervi. Ja ilmselt on ikkagi ZD Pony, kuna paak on must, lenks on must, spidomeeter on lisavarustus. Tallinna number A - 62 maksuaasta 1936, seega võiks olla 1935 aasta tsikkel.
Rohkem mina ZD mudeli fotosid kohanud pole, aga ega ma neid fotosid fanaatiliselt kusagilt otsinud ei ole ka, lihtsalt, mis on ette jäänud.
Edasi tuli uus 2 - taktiine mudel 201 ZDB, ega neist ka eriti pilte pole va ühest tsiklist, mille seljas ja najal on hulgaliselt laadapilte üles võetud.
Loeme siis seekord Z mudelitega lõpetatuks. 1933 - 34 tuli Z mudeli asenduseks välja uus mudelisari 175 ZD ja 201 ZD ning viimase erimitena veel 201 ZDL ja 201 ZD Pony. See ZD viitab väidetavalt uue mudeli mootoril olevale 2 - le tuletorule (saksa keelest doppelt, ehk siis 2 x rohkem, kui eelneval, Z mudelil. 175 ZD toodeti väikeses mahus 1933 ja see baseerus suuresti eelmise, Z mudeli raamil, va uus, kummist Drilastic sadul. 201 ZDL oli vastavalt luksuslikum variant ja 201 ZD Pony eriti lihtsustatud säästuvariant. Toodeti neid erinevaid 201 ZD mudeleid hiiglaslik kogus, aga eestis neid vist? eriti ei ostetud. Pole ei fotosid silma jäänud ega ka eriti nende jäänuseid kohanud. Ilmselt ostsid enamus väikese odava 2 - taktilise tsikli (NSU) soovijaid juba eelnevalt omale Z mudelid. Nagu mainisin, 1932 oli registreeritud 50 NSU - d, millede hulgas usun olevat hulga Z mudeleid, 01.04.1935 oli registris 57 NSU - d, tühine kasv ja kindlasti oli nende 7 või 8 uue registreeritud NSU hulgas ka uusi 4 - taktilisi OSL mudeleid.
Aga kindlasti oli Eestis tollal ka mõned ZD mudelid, selle tõestuseks pilt politseinikust 201 ZD Pony seljas, nägu nalja täis!
Tõenäoliselt on tegu 1935 aasta ZD Pony mudeliga, 1934 oli mootoriülekande/siduri kasti kaan veel terasplekist ja tuletorud musta väervi. Ja ilmselt on ikkagi ZD Pony, kuna paak on must, lenks on must, spidomeeter on lisavarustus. Tallinna number A - 62 maksuaasta 1936, seega võiks olla 1935 aasta tsikkel.
Rohkem mina ZD mudeli fotosid kohanud pole, aga ega ma neid fotosid fanaatiliselt kusagilt otsinud ei ole ka, lihtsalt, mis on ette jäänud.
Edasi tuli uus 2 - taktiine mudel 201 ZDB, ega neist ka eriti pilte pole va ühest tsiklist, mille seljas ja najal on hulgaliselt laadapilte üles võetud.