04-03-2025, 21:24 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-03-2025, 21:30 PM ja muutjaks oli Jesper.)
Eks see kõik oleneb eesmärgist, et mida valminud lõpptulemus täpselt pakkuma peaks:
- Ilmselgelt ei ole projekti eesmärgiks lihtsalt tarbesõiduk, millega oleks hea ja mugav Tartu maanteel 120-ga kurseerides kvaliteetset tümmi kuulata - sellega saab suvaline auto koos hiinakast Android Auto headunitiga tõenäoliselt kordades paremini hakkama
- Kui eesmärk oleks lihtsalt must number, siis ilmselt saaks hindajate jaoks mingisugused butafooria valdkonda kuuluvad pildid ekraanidele manada jms ka palju lihtsamini, mingi programmeeritav digi-shmigi kuhugi varjulisse kohta kõike genereerima ja moos (kineskoobi juhtimise osas ma muidugi olen umbes sama pädev midagi arvama nagu vasikas uute väravate osas, aga siiski usun, et mingid otseteed on võimalikud)
- Kui eesmärk on nokitsemise ja avastamise rõõm, siis tegelikult ei ole vahet, võib ju esialgu mingi otsetee leiutada ja eluga edasi minna, tõenäoliselt aastate jooksul ilmub kuskilt välja töökorras originaalosa või vähemalt jupid, millega seda parandada. Väga vähe on neid vanasõidukeid, mis ongi päriselt "valmis".
- Museaali puhul on samas need kokakoolaplekid omaette väärtus, saja aasta pärast teadlased uurivad ja imestavad, et oli kunagi selline jook, pandi sellisesse kohta, läks selliselt ümber jne. Ekstreemne näide, aga Le Mans'i võiduautod sõidavad vahel otse muuseumisse nii, et neid isegi ei pesta, rääkimata mistahes tasandi remondist või taastamisest.