12-04-2025, 23:00 PM
Talve jooksul sai sellel enamus hüdrovoolikuid ära vahetatud, sh sõiduvoolikud. Õigemini ühe sõiduvooliku vahetas ta seal kohapeal ise ära. Teise väga halb olukord kohe silma ei torganud, avastasin hiljem. Sõiduvoolikute asendamine eeldab günekoloogi pabereid koos vastava riistvaraga, tavaliste võtmete-padrunitega pole seal midagi teha. Näiteks tuli ligi pääseda vooliku mutrile nr 36, mis asub ca 40cm sügavusel 10x10cm tunnelis, mis omakorda asub kuskil kola vahel. Padruni sabale sobiv harkvõti nr 36 pole väga liikuv asi, eks teda saab tellida, aga on kallis, tellimine võtab aega ning pole kindel, kas saabuv asi ka kvaliteetne on.
Tegin ise selle harkvõtme. Õnneks on veneaegseid lehtvõtmeid veel liikvel, sai 5 EUR eest soetatud 36/32 võti, sellel laba maha lõigatud ning TIG abil Cromarodiga veneaegse padruni külge keevitatud. Kasutasin 3/4 saba, sellele veel 1,2m toru otsa, mõõdukalt jõudu ning naksatusega see mutter lahti tuli. Viisin vooliku H-scandi, kus tellisin talle täpse asenduse. Paigaldama asudes sai selgeks, et uue vooliku mutter pole mitte 36 vaid 32. Oleks harkvõtme tellinud, siis hakka järgmist mõõtu tellima. Õnneks oli mul ju võtme teine laba olemas, millele järgmine vene padrun otsa keevitada, jäi veel võtme vars alleski, äkki läheb veel kuhugi vaja. Sai vooliku üks ots paigale siis, hakkame teist panema - noja palju õnne! Nüüd tuleb välja, et poest tellitud täpne vooliku asendus on 2cm pikem kui originaal. Kuidas see nüüd juhtus, kas otsad olid kuidagi teistmoodi või mis, ma aru ei saanudki. 2cm pikemat jämedat, kuid suhteliselt lühikest voolikut on ikka keberniit keermesse ajada. No erinevate koormarihmade ja heeblite abil lõpuks siis ikka läks.
Tegemist on väikelaaduriga, millel on mitmeid häid omadusi - HST, väike kaal, väiksed mõõtmed - aga on ka nendest tulenevaid puuduseid. Masina geomeetria on disainitud kopaga töötamiseks. Kopaga sõidetakse hunnikusse sisse, käänatakse kopp üles, sõidetakse minema ning sihtkohas kallatakse kopp tühjaks. Kopas olev laadung liigub üsna suures osas liigendi peale, mis vähendab masina koormust märkimisväärselt. Minul on vaja koppa ka küll, aga suur osa tööd hakkab käima kahvliga. Kahvli kasutamise geomeetria on teistsugune kui kopal, kahvli puhul jääb mass liigendist ettepoole. Kuna kopp käänab üles ja pärast kallab lasti maha, siis saab kopale teha väiksema jõuõla kui on vajalik kahvlile.
Minu väikelaaduril on max tõste koormus 850kg ja töökoormus 650kg, mis iseenesest on enamuse tööde jaoks piisav. Samas, kui paigaldada eri haakeriistade jaoks nn eurokinnitus, siis läheks jamaks, sest eurokinnitus viib juba ainuüksi haakepunkti 10-15cm ettepoole. Tõstekahvlite kasutamise korral jääb väikese kopale disainitud jõuõla puhul kasulikku tõstevõimet kaunis vähe järgi. Lahenduseks meisterdasin ma FEM 2A standardiga sobituva haakeplaadi, millele tegin natuke pikema jõuõla.
Tegin ise selle harkvõtme. Õnneks on veneaegseid lehtvõtmeid veel liikvel, sai 5 EUR eest soetatud 36/32 võti, sellel laba maha lõigatud ning TIG abil Cromarodiga veneaegse padruni külge keevitatud. Kasutasin 3/4 saba, sellele veel 1,2m toru otsa, mõõdukalt jõudu ning naksatusega see mutter lahti tuli. Viisin vooliku H-scandi, kus tellisin talle täpse asenduse. Paigaldama asudes sai selgeks, et uue vooliku mutter pole mitte 36 vaid 32. Oleks harkvõtme tellinud, siis hakka järgmist mõõtu tellima. Õnneks oli mul ju võtme teine laba olemas, millele järgmine vene padrun otsa keevitada, jäi veel võtme vars alleski, äkki läheb veel kuhugi vaja. Sai vooliku üks ots paigale siis, hakkame teist panema - noja palju õnne! Nüüd tuleb välja, et poest tellitud täpne vooliku asendus on 2cm pikem kui originaal. Kuidas see nüüd juhtus, kas otsad olid kuidagi teistmoodi või mis, ma aru ei saanudki. 2cm pikemat jämedat, kuid suhteliselt lühikest voolikut on ikka keberniit keermesse ajada. No erinevate koormarihmade ja heeblite abil lõpuks siis ikka läks.
Tegemist on väikelaaduriga, millel on mitmeid häid omadusi - HST, väike kaal, väiksed mõõtmed - aga on ka nendest tulenevaid puuduseid. Masina geomeetria on disainitud kopaga töötamiseks. Kopaga sõidetakse hunnikusse sisse, käänatakse kopp üles, sõidetakse minema ning sihtkohas kallatakse kopp tühjaks. Kopas olev laadung liigub üsna suures osas liigendi peale, mis vähendab masina koormust märkimisväärselt. Minul on vaja koppa ka küll, aga suur osa tööd hakkab käima kahvliga. Kahvli kasutamise geomeetria on teistsugune kui kopal, kahvli puhul jääb mass liigendist ettepoole. Kuna kopp käänab üles ja pärast kallab lasti maha, siis saab kopale teha väiksema jõuõla kui on vajalik kahvlile.
Minu väikelaaduril on max tõste koormus 850kg ja töökoormus 650kg, mis iseenesest on enamuse tööde jaoks piisav. Samas, kui paigaldada eri haakeriistade jaoks nn eurokinnitus, siis läheks jamaks, sest eurokinnitus viib juba ainuüksi haakepunkti 10-15cm ettepoole. Tõstekahvlite kasutamise korral jääb väikese kopale disainitud jõuõla puhul kasulikku tõstevõimet kaunis vähe järgi. Lahenduseks meisterdasin ma FEM 2A standardiga sobituva haakeplaadi, millele tegin natuke pikema jõuõla.