05-06-2025, 19:55 PM
Räägin selle auto mootori aju juttu ka vahelduseks, päris modernse välimusega, igatahes vinge tulemus 1989 aasta kohta. Pildid pole minu auto ajust, vaid üks netipilt ja teised soodsalt ostetud ajust (igaks juhuks riiulisse, oli kas Pontiac Bonneville või Buick Lesabre peal). Asub meeldivalt salongis kindalaeka all, ehk siis kuivas ja heas kohas. Aju põhimõtteliselt koosneb kahest tähtsast vidinast, aju ise, sellise kujuga, aga teist värvi pistikuga ajusid kasutas GM sellel ajastul palju, osad kattuvad ka Reattaga, oluline on, et Serv. No. number kattuks (puutetundliku ekraaniga autodel 01228253 või 16198264), siis on elektroonika sama.
Teine pool ajust on aga nn koodipulk, kus on ära määratud kõik autoga seotud parameetrid / mapid ja ka programm oma aknaga kivis. Ja neid kasutati Reattal meeletult palju erinevaid, iga aasta muudatused ja California oma rangemate heitenormidega veel eraldi (mina sain 17 kokku kõigil Reattadel).
![[Pilt: Ecm0.jpg]](https://aatomike.ee/BuickReatta/Ecm0.jpg)
![[Pilt: Ecm1.jpg]](https://aatomike.ee/BuickReatta/Ecm1.jpg)
Pealtnäha väga kvaliteetselt tehtud, vist 3 kihiline elektroonika alusplaat (pcb), nii nagu IPC-s kasutatud. Ja kihtide vahelised ühendused/augud (nimetatakse viadeks) on täis joodetud, lisab ka töökindlust. Ning mõistagi lakitud, kuigi asub salongis.
Nüüd aga koodipulgast, mõistagi ostetu koodipulk ei sobi mu autoga (võiks ju testida, aga hetkel mitte), või vähemalt programm mitte (paremal suur kivi). Selline huvitav vidin, vasakul elektroonikaplaadi all on miskid 2 väiksemat kivi, peaks plaadi eemaldama (joodetud), et näha. Elektroonika plaat ise on keraamilise põhjaga (kah tase, teadnudki, et juba 89 aastal kasutati, laias laastus on elektroonika alusplaadid epo/klaasriie e. FR4, kõrgsagedusel oma, alumiinium näiteks Led-ide asjade juures ja keraamika). Sellisel komponente suht võimatu vahetada. Seal keskel kah miski mikroskeem ja need mustad ribad peaks olema takistid. Paremal siis 27256 või 27C256 256Kbit aknaga programmimälu.
Teine pool ajust on aga nn koodipulk, kus on ära määratud kõik autoga seotud parameetrid / mapid ja ka programm oma aknaga kivis. Ja neid kasutati Reattal meeletult palju erinevaid, iga aasta muudatused ja California oma rangemate heitenormidega veel eraldi (mina sain 17 kokku kõigil Reattadel).
![[Pilt: Ecm0.jpg]](https://aatomike.ee/BuickReatta/Ecm0.jpg)
![[Pilt: Ecm1.jpg]](https://aatomike.ee/BuickReatta/Ecm1.jpg)
Pealtnäha väga kvaliteetselt tehtud, vist 3 kihiline elektroonika alusplaat (pcb), nii nagu IPC-s kasutatud. Ja kihtide vahelised ühendused/augud (nimetatakse viadeks) on täis joodetud, lisab ka töökindlust. Ning mõistagi lakitud, kuigi asub salongis.
Nüüd aga koodipulgast, mõistagi ostetu koodipulk ei sobi mu autoga (võiks ju testida, aga hetkel mitte), või vähemalt programm mitte (paremal suur kivi). Selline huvitav vidin, vasakul elektroonikaplaadi all on miskid 2 väiksemat kivi, peaks plaadi eemaldama (joodetud), et näha. Elektroonika plaat ise on keraamilise põhjaga (kah tase, teadnudki, et juba 89 aastal kasutati, laias laastus on elektroonika alusplaadid epo/klaasriie e. FR4, kõrgsagedusel oma, alumiinium näiteks Led-ide asjade juures ja keraamika). Sellisel komponente suht võimatu vahetada. Seal keskel kah miski mikroskeem ja need mustad ribad peaks olema takistid. Paremal siis 27256 või 27C256 256Kbit aknaga programmimälu.
![[Pilt: Ecm2.jpg]](https://aatomike.ee/BuickReatta/Ecm2.jpg)